MILAN W PÓŁFINALE PUCHARU WŁOCH!
p. | Drużyna | M | W | R | P | Bramki | PKT | |
1. | SSC Napoli | 23 | 17 | 3 | 3 | 38-16 | 54 | |
2. | Inter Mediolan | 23 | 15 | 6 | 2 | 56-22 | 51 | |
3. | Atalanta BC | 23 | 14 | 5 | 4 | 49-26 | 47 | |
4. | Juventus FC | 24 | 10 | 13 | 1 | 41-21 | 43 | |
5. | ACF Fiorentina | 23 | 12 | 6 | 5 | 40-23 | 42 | |
6. | SS Lazio | 23 | 13 | 3 | 7 | 40-31 | 42 | |
7. | Bologna FC | 22 | 9 | 10 | 3 | 35-27 | 37 | |
8. | AC Milan | 22 | 9 | 8 | 5 | 33-24 | 35 |
p. | Strzelec | Bramki |
1. | Mateo Retegui | 16 |
2. | Moise Kean | 15 |
3. | Marcus Thuram | 13 |
4. | Ademola Lookman | 10 |
5. | Romelu Lukaku | 9 |
6. | Lautaro Martínez | 9 |
7. | Lorenzo Lucca | 9 |
Milan zakończy sezon 2022/2023 w obecności ponad 70 000 widzów na San Siro. Mecz przeciwko ekipie Hellas Werona będzie - biorąc pod uwagę wszystkie rozgrywki - 26. meczem w bieżącym sezonie na własnym boisku. Średnia? Ponad 71 500 kibiców na każdy domowy mecz Milanu. To rekordowe liczby dla klubu. Taka sam sytuacja dotyczy Casa Milan, biorąc pod uwagę ponad 85 000 wejść zarejestrowanych przez Museo Mondo Milan, przy czym weekendy i dni meczowe są najbardziej obleganymi dniami.
https://www.transfermarkt.it/statistik/zuschauerrangliste
Nie można też zapominać o tym, że trochę mniej miejsc to większa "elitarność" biletów, których cenę można mocniej podnieść, a to też bardzo ważny argument dla klubów jak Milan, które w "zdrowy" sposób próbują gonić czołówkę klubów wśród przychodów.
Patrząc na te wszystkie argumenty to minimalna pojemność jest taka, by obiekt spełniał wszystkie wymogi co do organizacji najważniejszych imprez piłkarskich (finały LM/MŚ/EURO). I dlatego też u nas z początku mówiło się o okolicach 60 tys., ale że kibice wyraźnie pokazują, że chcą więcej i są w stanie w większej liczbie chodzić na mecze (obecnie średnia to 71 tys.), to i zmieniono plany i teraz mówi się o właśnie 70 tys.
Wizja, że w najbliższych kilkudziesięciu latach zainteresowanie piłką nie spadnie to wizja bardzo optymistyczna dla nas i całego świata.