SCUDETTO


LGdS: Milan czeka na decyzję Thurama

12 czerwca 2023, 09:55, Redakcja Aktualności
LGdS: Milan czeka na decyzję Thurama

Rozpoczął się tydzień, w którym Marcus Thuram wybierze drużynę, do której przeniesie się tego lata po zakończeniu kontraktu z Borussią Mönchengladbach. W walce są przede wszystkim dwa kluby: Milan, który od kilku dni naciska na zawodnika, by przekonać go do siebie, a także Paris Saint-Germain, które jako pierwsze złożyło mu swoją ofertę i zaproponowało bardzo dobre warunki finansowe - informuje w poniedziałkowym wydaniu La Gazzetta dello Sport. (Tuttosport na swoich łamach dodaje, że Milan oferuje Francuzowi 4 - 4,5 mln € rocznej pensji i regularną grę. Francuz jest postrzegany jako idealny napastnik dla sposobu gry, w jaki Stefano Pioli ustawi atak: mieszanka 4-2-3-1 i 4-3-3). Z ekonomicznego punktu widzenia, najbardziej logicznym wyborem jest PSG, ale jeżeli chodzi o samą grę - Milan, gdzie miałby okazję na regularne występy w pierwszej jedenastce. Thuram się zastanawiam, a decyzja dotycząca jego przyszłości ma zostać podjęta w najbliższych dniach.

W przypadku niepowodzenia tej transakcji, Rossoneri mają jeszcze alternatywy, nad którymi przedstawiciele klubu pracują od jakiegoś czasu. Wśród nich jest na przykład Gianluca Scamacca (transakcja mogłaby się oprzeć o wypożyczenie). W ostatnich godzinach pojawiło się również nowe nazwisko - Mehdi Taremi. To 30-letni środkowy napastnik FC Porto, którego kontrakt wygasa w przyszłym roku. Ale w chwili obecnej pierwszym wyborem jest oczywiście Marcus Thuram. Rossoneri oczekują na decyzję 25-letniego piłkarza.



49 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Majki85
Majki85
12 czerwca 2023, 12:08
Liczby Thurama nie powalają. Ile my chcemy w ogóle za niego dać? Zastanawiam się czy faktycznie ten Taremi mimo wieku lub nawet Scamacca który zna ligę nie byliby lepszymi opcjami.
Jeśli Milan przegra batalię o niego płakać nie będę. Jeśli wygra będę mu kibicował. Dla dobra drużyny.
0
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 12:38
Thuram i tak jest prawdopodobnie najtańszą opcją, biorąc pod uwagę jego łączny koszt utrzymania przez kilka lat, bo jest dostępny z kartą w ręce.

Taremi czy Scamacca docelowo to nie tylko kontrakt ale też odstępne, do tego obaj nie są idealni - Taremi jest stary i dopiero od 2020 gra na wysokim poziomie (wcześniej Katar i liga irańska), a Scamacca póki co to zaliczył w życiu 1 dobry sezon. Thuram nie jest idealny ale jest w dobrym wieku, sprawdził się w solidnej Bundeslidze i pokazał regularność w zdobywaniu tych +/- 10 goli na sezon. Wątpię że jest lepsza dla niego alternatywa choć każdy by tu wolał Haalanda.
0
Majki85
Majki85
12 czerwca 2023, 13:21
Po co tak ze skrajnosci w skrajnosc? Nikt nie mówi o Haalandzie ale nie róbmy z Thurama zbawcy. Kto wie może w takiej Borussi M. i Origi strzelilby 13 goli, tego nie wiemy.
Jeśli chodzi o realne transfery to moim zdaniem lepszy od Thurama byłby Moffi ale uważam że i jego już przegapilismy tym bardziej że chyba od tego lata będzie on wykupiony przez Nice.
W każdym razie na Thuramie swiat się nie kończy jeśli przyjdzie to okej, jeśli nie, to nie ma co płakać bo moim zdaniem nie ma za kim.
0
MilanHomer
MilanHomer
12 czerwca 2023, 13:33
Majki85
Bo teraz taki świat, ze skrajności w skrajność,
Po środku są tylko nieudacznicy ;)
Of kors nie wyznaję obecnych tendencji, jestem UFOlec.
0
roox
roox
12 czerwca 2023, 11:25
Mam nadzieję, że wybiorą Scamacce, ten Thuram wydaje się jakiś toporny w swoich ruchach na boisku. Giroud porusza się o wiele lepiej.
0
Cisek666
12 czerwca 2023, 11:19
Nie chcialbym nic mówić, ale Inter też ma chrapkę na Scamaccę.
0
DragonAC
DragonAC
12 czerwca 2023, 11:48
Jude tez. Milika nie wykupia
0
karp_fso
karp_fso
12 czerwca 2023, 11:03
Taremi alternatywą dla Thurama? Powinno być na odwrót, widziałem jego mecze w LM - bardzo inteligentny gracz w polu karnym, wie kiedy podać, a kiedy ma strzelać, zimna krew przy wykończeniu, do tego niezły w powietrzu. Tyle że gość ma już 30 lat i diabli wiedzą jak się sprawdzi na poziomie Serie A. Thuram jest przeciętny, a Scamacca IMO przehajpowany i jego jedyną zaletą jest wiek i łatka talentu.

Tak naprawdę żadna opcja nie jest dla nas jakaś rewelacyjna. IMO tylko Irańczyk byłby w stanie wygryźć Żiru. Jeśli przyjdzie Thuram/Scamacca, to dalej będzie grał w podstawie francuz, tyle że będzie pewnie ciężej odciążany, bo jednak Thuram, czy Scamacca są lepsi od Origiego, czy Rebicia xD
1
Von Strauss
12 czerwca 2023, 10:48
Szkoda, że Rodrigo Moreno Machado ma 3,3 mln netto pensji. Z klauzulą 3,5 mln euro (3 mln funtów) byłby niezłym wyborem nr 3 .
0
mmielczar123
mmielczar123
12 czerwca 2023, 10:43
Podsumowując PLOTKI, doniesienia i fakty odnośnie naszego mercato:
- Chelsea zaoferowała 60 mln euro za Maignan'a, Milan chce przedłużyć kontrakt z bramkarzem do 2028 roku
- Sportiello zastąpi Tatarusanu jako zmiennika Francuza, a Mirante ma przedłużyć umowę o rok i pozostać trzecim golkiperem
- Milan sprowadził 17-letniego bramkarza Noah Reveyre, któremu wygasł kontrakt z Saint-Etienne. Francuz będzie bronił w primaverze
- Zarząd gotów jest sprzedać jednego z dwójki Tomori, Kalulu w celu uzyskania środków na mercato
- Na ich miejsce obserwowani są m. in. Danso z Lens oraz N'Dicka, któremu kończy się kontrakt z Eintrachtem. O Francuza walczą Milan i Roma, przy czym Rzymanie mają oferować wyższe zarobki
- Bennacer może wypaść nawet na 7 miesięcy, Milan poszukuje zastępcy
- Vranckx prawdopodobnie nie zostanie wykupiony
- Tielemans łączony z Milanem przeniesie się do Aston Villi, Rossoneri ponownie rozważają kandydaturę Carneya Chukwuemeki z Chelsea
- Rozmowy z otoczeniem RLC zostały zerwane, zarząd Milanu nie chce stracić miejsca na piłkarza spoza UE, ściągając Anglika
- SMS najprawdopodobniej nie trafi do Milanu ani do żadnego włoskiego klubu. Lazio oczekuje 35 mln euro za pomocnika z rocznym kontraktem
- Na 99% Kamada zostanie piłkarzem Milanu
- Któryś z prawdoskrzydłowych Milanu ma zostać sprzedany, Rossoneri naciskają na Villareal, aby sprowadzić Samu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chukwueze. Hiszpanie oczekują 25 mln euro za Nigeryjczyka
- Łączeni z Milanem są również Pulisic oraz Zeghrova
- Klub chce pozbyć się Origiego oraz Rebicia, Chorwatem interesuje się Besiktas, lecz chcą go jedynie wypożyczyć
- Milan skorzystał z opcji odkupu Lorenzo Colombo za 3 mln euro, do klubu z wypożyczenia wraca również Lazetić. Obaj napastnicy zostaną prawdopodobnie wypożyczeni
- W kontekście 9tki najgłośniej mówi się obecnie o Marcusie Thuramie, Milan powalczy o niego z PSG, Francuz ma podjąć decyzję w najbliższych dniach. Inne opcje do wzmocnienia ataku to Scamacca oraz Taremi
5
DarthImpaler
DarthImpaler
12 czerwca 2023, 11:00
kurde aż głupio się czyta ż anglik zajmuje miejsce na zawodnika z poza UE. Jakby Anglia już w europie nie byłaXD
2
Tzeentch3
Tzeentch3
12 czerwca 2023, 11:33
Co do pierwszego to gdzieś mi mignęło, że Chelsea się już na Onane z Interu przestawiła na bramkę.
0
Matim
Matim
12 czerwca 2023, 11:40
NON EU players to gracze spoza Unii Europejskiej, a nie spoza Europy. Nie tylko Anglicy z krajów europejskich są na tej liście.
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 11:40
1
Fushnikov
12 czerwca 2023, 11:54
60 chyba 260 xD Oni ziutkow kupują po 100 do bramki hahaha
0
MilanHomer
MilanHomer
12 czerwca 2023, 13:22
Matim
A jakie to jeszcze państwa są NON EU w Europie?
Bo całe Bałkany, Turcja, czy Skandynawia mają umowę z UEFA, FIFA, która liczy ich jako EU Players.
Nie wiem jak z Kaukazem, Kazachstanem i Izraelem, ale samo zaliczanie ich do Europy jest "delikatnie" abstrakcyjne.
0
DarthImpaler
DarthImpaler
12 czerwca 2023, 13:42
matim wiem o tym. Ale dziwnie się to czyta, że anglik jest traktowany jak Urugwajczyk czy Brazylijczyk itp.
0
Matim
Matim
12 czerwca 2023, 14:51
MilanHomer
Na pewno Rosja, Ukraina (chyba, że coś się zmieniło w związku z wojną - tak jak w Polsce, bo od roku Ukraińcy nie wliczają się w limity) i Białoruś.

Wiedziałem, że Skandynawia (w zasadzie tylko Norwegia i Islandia) i Szwajcaria się w to wliczają, bo są członkami Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu i należą do strefy Schengen.
Miałem też podejrzenia, że kraje kandydujące do wstąpienia do UE także mogą być zwolnione - większość Bałkan (Albania, Czarnogóra, Macedonia Północna, Serbia, no i niby Turcja, ale tu raczej myślałem, że będą liczeni poza limity jak Ukraina). Są także państwa stowarzyszone i tutaj jest Bośnia i Kosowo, ale także Gruzja (która chyba wlicza się w NON-EU) oraz Maroko (które też się wlicza).

Niestety nie jestem w stanie znaleźć dokładnej listy krajów, które liczą się jako NON-UE. Masz może jakieś źródło, gdzie jest informacja o tych umowach z UEFA/FIFA, o których wspomniałeś? Chętnie sobie sprawdzę.


EDIT:
W zasadzie dalej uważam, że gracze z Turcji liczą się jako NON-EU. Gram co prawda amatorsko, ale mam w drużynie zawodnika z Turcji i jest u nas normalnie liczony jako NON-EU. Rok temu mieliśmy dwóch Turków i Ukraińca, którzy z powodu przepisów nie mogli razem przebywać na boisku, bo zostalibyśmy ukarani walkowerem (maksymalnie 2 graczy spoza EU w jednym momencie na boisku).
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 14:59
0
MilanHomer
MilanHomer
12 czerwca 2023, 15:41
Matim
Te umowy, to może być to co pisałeś o wspólnocie handlu.
Ale UEFA i tak musiała jakiś papier do podpisu zrobić, że sportowcy się w to wliczają.

Faktycznie blok wschodni na czele z tymi debilami z Rosji i Białorusi.

Ale Turasa nigdy nie widziałem z naklejką NON-EU. Oni również mają papier o handlu z UE.
Tyle, że "nigdy" nie będą pełnoprawnym członkiem, bo religia itp. przeszkadza.

Starałem się omijać państwa, które grają pod egidą UEFA jak Kazachstan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan itd., które z Europą nie ma zbyt wiele wspólnego.

Co do Turasa u was. Może prezes nie zna przepisów, albo co gorsza leśne dziadki z okręgowego ZPN nakazują takie działania, bo też się nie znajo :)

1
Matim
Matim
12 czerwca 2023, 21:46
MilanHomer
Znalazłem listę zawoników liczących się do obywatelstwa EU dopuszczonych do polskich rozgrywek przez PZPN. Prawdopodobnie w innych europejskich rozgrywkach te przepisy są takie same. Pozycja 31 na liście to była Wielka Brytania :)

https://pzpn.pl/public/system/files/site_content/635/4449-Uchwała%20nr%20XI.200%20z%207.12.2018%20r.%20-%20cudzoziemcy%20spoza%20UE%20tj.%2027.02.2022.pdf
1
12 czerwca 2023, 10:37
Oferta owocowych czwartków i praca w młodym i dynamicznym zespole vs petrodolary z rodzinnego kraju i gwarantowane trofea. Thuram musi mieć nie lada dylemat.

Alternatywy? Dobrze, że zwolniliśmy tragicznych Maldiniego z Massarą, by dać władze specom od tabelek, analizy i scoutingu. Bardzo mi się podoba, że wszystkie ostatnie plotki rysują nam obraz wizji rodem z AS Romy. Jak wiadomo, to mój drugi ulubiony klub i jestem fanem tego w jaki sposób AS Roma działa od wielu lat :) Jeszcze nawet im zawodników próbujemy podebrać. Elegancja w której się zakochałem aż się wylewa w ostatnich dniach z Milanu < 3
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 10:38
1
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 10:40
no a jaki masz lepszy pomysł na napastnika?

kolejny 20-letni no name z ogórkowej ligi czy odgrzewanie kotleta i szukanie emeryta za pół darmo w stylu Zlatana? Bo na topowego napastnika w sile wieku to Milanu nie stać, czy z Maldinim czy bez
2
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 10:43
Nie wiem. Od tego są tam top spece. Udało się wcześniej z innymi, to czemu nie. Taką drogę obrał ten projekt i ja bym nie rozpaczał, że zrobiono przetasowania na szczeblach, by ją kontynuować. Jeżeli jednak zrobiono to po to by iść drogą AS Romy, to...zresztą już napisałem. Szkoda się powtarzać.
1
tommyb1
tommyb1
12 czerwca 2023, 11:13
Jakie trofea?? Przecież oni nawet potrafią mistrzostwo kraju utopić...
0
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 11:29
No i top spece wybrały Marcusa Thurama, pomysł obśmiewasz więc zakładałem że masz w rękawie jakiegoś asa ;)
1
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 11:33
Nie czytasz ze zrozumieniem i jeszcze mi zarzucasz coś czego nie zrobiłem.
0
Levy11
Levy11
12 czerwca 2023, 11:35
A co takiego jest super w Romie? My zgodnie z nową polityką nie mamy sprowadzać starych dziadków(Matić, Smoling, Wajnaldum, kontuzjogenny Dybala) bo algorytm ich wywali tylko kogoś kogo dziurę można sprzedać. Kogo Roma młodego sprowadziła? Młodzi w Romie to z ich szkoleń pochodzą. To powiedz co Ci się podoba?
0
Levy11
Levy11
12 czerwca 2023, 11:39
Nic :D Jeżeli nie czytałeś moich wielu postów o Romie, to możesz nie wiedzieć. Dla mnie Roma od co najmniej kilku lat to tragicznie prowadzony klub. Przykład idealny jak nie prowadzić klubu piłkarskiego. Polityka transferowa, kadrowa, elegancja (jej brak), traktowanie piłkarzy, pracowników. Wszystko na tragicznym poziomie. Robili to o co tak wielu prosi, sprzedawali za gruby hajs i wszystko poszło jak krew w piach.
Więc jak widze, że Milan może zmierzać tą drogą, to czuję zażenowanie.
Teraz z tym kontekstem przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post.
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 11:40
0
Alessio_re6
Alessio_re6
12 czerwca 2023, 11:57
A komu Dybala zrobił kontuzje, ze jest taki kontuzjogenny
1
k__f__c
k__f__c
12 czerwca 2023, 12:00
Spece od kupowania na wyczucie sprowadzili Origiego, dajmy nowym czas i zobaczymy kim to przebiją
0
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 12:33
Rozumiem że w takim razie tym bystrym komentarzem z nawiązaniami do źle prowadzonej Romy chciałeś przekazać aprobatę co do transferu Thurama? ;)
0
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 12:45
Nie jest moja winą, że nie umiesz ze zrozumienie przeczytać prostej rzeczy.

Dla ułatwienia. Jest pierwszy akapit dotyczący Thurama. Brak oceny potencjalnego ruchu jak i piłkarza. Tylko komentarz dot. dylematu.
Drugi akapit tyczy się alternatyw, nie Marcusa.
Jak w tym kraju ludzie zdają maturę?

Thuram mi się podoba, byłby fajnym wzmocnieniem według mnie. Dziwię się, że możemy mieć szansę go ściągnąć. Myślałem, że pójdzie do Interu, ale tam się zakochali w Lukaku zamiast go sobie dawno zaklepać. Ich strata.
0
MilanHomer
MilanHomer
12 czerwca 2023, 15:44
Miszcz
Oby Lukaku grał tam jak najdłużej ;)
Po pudłach z finału LM, powinni mu dać podwyżkę i wykupić za 100 baniek.
0
Lomaxini
Lomaxini
12 czerwca 2023, 10:29
Znowu ten SCAMacca
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 10:29
0
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 10:35
Scamacca wykręcił rok temu w cienkim Sassuolo 16 goli, więc to nie jest słaby wynik (więcej niż ktokolwiek z Milanu w tym sezonie w lidze), ale gorzej że teraz zarabia 5.5 miliona euro brutto w West Hamie, jak na 1-sezonowca to dużo za dużo
1
Lomaxini
Lomaxini
12 czerwca 2023, 10:49
To może Simyego z Crotone, też mu jeden sezon wyszedł (strzelił nawet więcej goli) i kosztowałby 1/10 Scamakki
0
kamilus
12 czerwca 2023, 10:50
Immobile też się odbił za granicą, a w Serie A to był jeden z lepszych napastników ostatnich lat.
1
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
12 czerwca 2023, 13:49
Karton jeszcze Nzolla ma ładne liczby i Spezia spadła z ligi
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
12 czerwca 2023, 10:23
Kurde ten Taremi to ładne ma liczby. 31 bramek i 14 asyst we wszystkich rozgrywkach .
3
karp_fso
karp_fso
12 czerwca 2023, 11:05
Sporo bramek z karnych, a asysty z gatunku odegranie koledze w polu karnym :p
Ale to i tak bdb zawodnik.
0
karp_fso
karp_fso
12 czerwca 2023, 11:05
Sporo bramek z karnych, a asysty z gatunku odegranie koledze w polu karnym :p
Ale to i tak bdb zawodnik.
0
chory
chory
12 czerwca 2023, 10:15
jakby przyszedł Taremi to mielibyśmy napływ perskich kibiców
0
kozik___13
kozik___13
12 czerwca 2023, 10:11
Powinien przyjść i Thuram i Scamacca przecież to inne pozycje a na obu potrzeba grajków
0
Tanger
Tanger
12 czerwca 2023, 10:19
Thuram to opcja na wyjściowego napastnika. Ten sezon w pełni rozegrał na tej pozycji, a wcześniejsze tak 50/50 ŚN i LS. Trzeba też dopowiedzieć, że jego poprzedni sezon naznaczony był urazami i powrotami do formy po nich.
0
Corsa
12 czerwca 2023, 10:09
Thuram to dobra opcja, bo darmowa. Moim zdaniem to najważniejszy argument, który za nim przemawia. Z pewnością to dobry grajek, ale ile razy oglądałem M'Gladbach, to niczym specjalnym się nie wyróżniał, w liczbach też bez rewelacji. W ostatnich czterech sezonach strzelał kolejno 13, 3, 8 i 10 bramek. Jak na Bundesligę są to średnie wyniki.

Uważam, że piłkarz ten jest mocno przehypowany, identycznie było właśnie ze Scamaccą, który w PL zderzył się ze ścianą. Wielu użytkowników nie chciało tutaj Włocha, kiedy wiązano go z nami w czasie mercato. Trafnie przewidzieli, że może okazać się srogim flopem.

Identyczne obawy mam teraz właśnie z Thuramem. Nie jestem przekonany do jego talentu, a za jego największa zaletę uważam fakt, że ma kartę w ręce i jest darmowy.

Najgorsze jest to, że nie stać nas na kogoś lepszego. Prawdopodobnie nie stać nas na żadnego napadziora, za którego będzie trzeba zapłacić...
1
KartonGips
KartonGips
12 czerwca 2023, 10:27
Racja, średnio wykręca te +/- 10 goli na sezon (w sezonie 21/22 grał dużo mniej przez kontuzje stąd słabe liczby), to nie jest jakiś szał i drugi Haaland, ale na pewno upgrade w stosunku do żenującego Origiego, a na lepszego napadziora niestety kasy nie ma.
0
ósmy
12 czerwca 2023, 10:31
Zgadzam się.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że w tej chwili nie ma na rynku klasycznej 9, która gwarantowałaby 18-20 bramek w sezonie, a nie kosztowałaby 40+.
W przypadku naszego ewentualnego sukcesu musiałby wyniknąć taki współczynnik szczęścia. To jest kupujemy jakiegoś Wahi badź Baloguna za 35 mln, a oni wybuchają u nas z formą, i ładują co sezon te 20 bramek. Ale jak napisałem - kwestia szczęścia, że ktoś u nas odpali.
Bo też Thurama nie uważam za zbawcę, ale na tę chwilę to nasza najlepsza opcja - przede wszystkim pod względem ekonomicznym. Bo jednak Francuz pewne wartości posiada, a w ten sposób zaoszczędzone pieniądze można przerzucić na prawą flankę, bądź do środka pola.
Na indywidualny kontrakt już nie zwracam uwagi, bo w tym momencie każdemu nowemu trzeba porządnie pościelić.
Taki poziom rozgrywek, że od tego nie uciekniemy, jeśli liczymy na sukcesy.
Mimo wszystko uciekałbym od takich nazwisk jak Taremi czy N'Zola, bo my przede wszystkim powinniśmy zakontraktować kogoś do pierwszej 11. Potem jeśli czas i pieniądze pozwolą, można pomyśleć o kolejnym wypożyczeniu Colombo (wg mnie chłopak nie pasuje do Milanu, a przynajmniej na tyle, by mu blokować rozwój usadzając to na ławce), i wtedy pomyśleć o kimś, to powalczy z Giroudem za stosunkowo niewielkie pieniądze.
1
MilanHomer
MilanHomer
12 czerwca 2023, 13:32
Corsa
Co do średnich wyników w ilości goli (średnio ponad 10 goli w sezonie), podaj wyniki strzeleckie w tym sezonie ;)
Król strzelców zdobył 16 goli.
Mogę się mylic (na pewno się mylę ;)), ale zawodnicy którzy strzelali po 20+ goli w sezonie w Niemczech, to poziom topki światowej (Nkunku, Lewy, Haaland itp.).
Tak przedstawiony Thuram nie wygląda już tak źle ;)
0
Tanger
Tanger
12 czerwca 2023, 09:59
Kto z tej 3 nie przyjdzie, to będzie dobry transfer.
0
Corsa
12 czerwca 2023, 10:10
Najlepszym rozwiązaniem byłby Scamacca, ale tylko z opcją. Na Thurama raczej nie ma co liczyć.
Edytowano dnia: 12 czerwca 2023, 10:11
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się