AC MILAN – AS ROMA 1:0!
Zespół Allegriego powrócił na zwycięską ścieżkę, pokonując ekipę Giallorossi 1:0 na San Siro. Milan zrównał się teraz w tabeli z Interem oraz Romą (wszyscy po 21 punktów).
| p. | Drużyna | M | W | R | P | Bramki | PKT | |
| 1. | SSC Napoli | 10 | 7 | 1 | 2 | 16-8 | 22 | |
| 2. | Inter Mediolan | 10 | 7 | 0 | 3 | 24-12 | 21 | |
| 3. | AC Milan | 10 | 6 | 3 | 1 | 15-7 | 21 | |
| 4. | AS Roma | 10 | 7 | 0 | 3 | 10-5 | 21 | |
| 5. | Bologna FC | 10 | 5 | 3 | 2 | 16-8 | 18 | |
| 6. | Juventus FC | 10 | 5 | 3 | 2 | 14-10 | 18 | |
| 7. | Como Calcio | 10 | 4 | 5 | 1 | 12-6 | 17 | |
| p. | Strzelec | Bramki |
| 1. | Riccardo Orsolini | 5 |
| 2. | Hakan Çalhanoğlu | 5 |
| 3. | Christian Pulisic | 4 |
| 4. | Nico Paz | 4 |
| 5. | Kevin De Bruyne | 4 |
| 6. | Frank Anguissa | 4 |
| 7. | Santiago Castro | 4 |
| 8. | Federico Bonazzoli | 4 |
| 9. | Giovanni Simeone | 4 |
Dyrektor generalny Milanu, Giorgio Furlani, wypowiedział się na konferencji prasowej przed startem amerykańskiego tournée Milanu: "Chciałbym powiedzieć tylko kilka słów. Dlaczego tu jesteśmy? Po pierwsze, jest to turniej na wysokim poziomie, który pozwoli nam zmierzyć się z najlepszymi zespołami świata i dobrze przygotować się do nadchodzącego sezonu. Po drugie, Stany Zjednoczone są dla nas ważne, rynek sportowy jest największy na świecie, a piłka nożna rozwija się bardzo szybko. To dla nas bardzo ważny rynek. Mamy tutaj szeroką bazę kibiców i kilkanaście fanklubów. Mamy nadzieję, że zobaczymy ich na naszych meczach. Właścicielem klubu jest amerykański fundusz RedBird Capital, który działa w sektorze sportowym, medialnym, rozrywkowym i kulturalnym. Los Angeles to stolica rozrywki. Byliśmy tutaj ostatnio w 2018 roku, chcemy przyjeżdżać częściej. Są z nami legendy klubu jak Franco Baresi i Daniele Massaro, którzy grali tutaj wiele lat temu [z reprezentacją i towarzysko z Milanem]. Piłka nożna w Stanach wtedy dopiero raczkowała, od tamtego czasu bardzo wiele się zmieniło, co właśnie tłumaczy, dlaczego Stany są dla nas tak ważne".
Bo wiecie, fanów w Chinach, Indiach, czy wśród Arabów jest sporo.
Ale USA do dziś jest wiodącym krajem w popkulturze. Stąd współpracę Milanu z firmami high-fasion, nie tylko dlatego, że Mediolan to stolica mody, ale też dlatego, że kilka razy jakiś influ typu Kardaszian czy coś założy jakieś ubranie tej marki i jeszcze jak to zdęcie z jakichś powodów stanie się viralem - cyk możesz mieć modę na Milan.
Dlatego tak mocno przemy teraz w social media, prezentacje piłkarzy są takie estetyczne i jest masa postów na Instagramie Milanu (na Tik-Toku zapewne też)."
Bo Milan ma gigantyczny potencjał marketingowy - wielka historia, ładne europejskie miasto, które do tego jest stolicą mody i można się polansować (co amerykanie uwielbiają). Jak jeszcze będzie nowy stadion, to może być naprawdę fajnie. Można się zżymać, że zrobi się z Milanu klub life-stylowy, ale w takim kierunku poszedł kapitalizm (vide wielkie marki gitarowe z tradycjami jak Gibson, które bardziej skupiają się na robieniu ładnych i lanserskich zabawek niż dobrych instrumentów) i nie ma co się na to obrażać, bo może być z tego fura kasy. A jak będzie fura kasy, to będzie w przyszłości łatwiej o wyniki sportowe. Zresztą, to napędza się samo - jak nie będzie wyników, to nie będzie popularności. Także jestem jakoś spokojny o przyszłość Milanu w ogóle - choć akurat zbliżający się sezon mnie nieco martwi.