SCUDETTO


CdS: Atak Milanu musi zdobywać więcej bramek, a obrona tracić mniej. Pioli pracuje nad nowym Milanem

11 sierpnia 2023, 10:40, Redakcja Aktualności
CdS: Atak Milanu musi zdobywać więcej bramek, a obrona tracić mniej. Pioli pracuje nad nowym Milanem

Milan z pewnością jest najbardziej aktywnym włoskim klubem podczas letniego mercato. Rossoneri sfinalizowali już osiem transferów i jest bardzo prawdopodobne, że wkrótce pojawią się kolejne wzmocnienia (ale dopiero po sfinalizowaniu niektórych transferów wychodzących). Władze klubu oddają do dyspozycji trenera Stefano Piolego skład nie tylko bardziej konkurencyjny, ale i głębszy niż miało to miejsce w ubiegłym sezonie (brak dobrych alternatyw dla podstawowych zawodników był jednym z największych problemów sezonu 2022/2023).

Jak informuje piątkowe wydanie Corriere della Sera, analizując kadrę Milanu w kontekście zbliżającego się wielkimi krokami debiutu nowego sezonu Serie A: letnie mecze towarzyskie pokazały, że Milan tworzy dość dużo sytuacji do zdobycia bramki, ale bez efektu w postaci strzelonych bramek. Nawet sam Pioli po wygranej z Monzą (po rzutach karnych) tłumaczył, że jego drużyna musi zdobywać więcej goli, biorąc pod uwagę wiele okazji, jakie stwarza.

Jest jednak jeszcze coś do odnotowania w kwestii defensywy. Milan faktycznie stracił dużo bramek podczas letnich meczów kontrolnych i dlatego trener będzie musiał przede wszystkim popracować nad tym elementem gry. Nowy Milan chce grać ofensywnie i agresywnie, ale jeżeli formacja obronna będzie w takim stanie jak teraz, przeciwnicy łatwo znajdą się pod bramką strzeżoną przez Maignana. Istnieje zatem potrzeba znalezienia właściwej równowagi i usprawnienia mechanizmów działania między obroną a pomocą.



43 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
checa1983
checa1983
11 sierpnia 2023, 16:50
Malkomenci, optymiści z tymi transferamii.Na prawdę jestem ciekaw.......Forza AC !!!P.S.Panie Kurnic zwrot za koszulke,która jeszcze nie dotarła :/
Edytowano dnia: 11 sierpnia 2023, 16:56
0
mmielczar123
mmielczar123
11 sierpnia 2023, 14:33
Z takim atakiem Milan po prostu musi zdobywać więcej bramek i jeśli dalej będziemy walić głową w mur, to problem leży w Piolim. Natomiast o defensywę można się obawiać i tu już trener może nie mieć za dużo do gadania. Tomori jest strasznie elektryczny, Kjaer nie dojeżdża szybkościowo, Calabria jest szklany i gra w kratkę, Theo lubi wystawić piłkę rywalowi, Kalulu czasami nie ogarnia, a Thiaw z Mike'iem sami całej defensywy nie uciągną. Nadzieja w tym, że nie będzie za dużo kontuzji, Tomori się ogarnie, a Kalulu i Thiaw utrzymają wysoki poziom.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
11 sierpnia 2023, 15:34
Problemem z defensywą nie są sami obrońcy (chociaż oni i ich błędy, zwłaszcza Tomoriego, oczywiście częściowo też)
Problemem jest system mega wysokiej obrony 1 na 1 podczas gdy pomoc nie asekuruje obrony w wystarczającym stopniu - weź sezon mistrzowski i to co robił Kessie - każde śmiałe wyjście Tomoriego które nie wyszło było natychmiast maskowane przez to że może rywal minął Fika ale Kessie go od razu kasował - teraz kto będzie to robił?
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
11 sierpnia 2023, 15:49
Podejrzewam, że Pioli pójdzie w zmianę pozycji Musaha jak niegdyś Kessiego. Iworyjczyk przechodząć z Atalanty też biegał niemalże pod napastnikiem i jak to w ofensywie z jego strony wyglądało wszyscy wiemy. Dopiero kiedy Pioli przestawił go na pivota i obciążył zadaniami defensywnymi to zbudował z Kessiego mega DMa. Myślę, że podobna ścieżka rozwoju czeka Amerykanina. Z przodu niby biega ale zbyt wiele z tego nie wynika a takie płuca i siła w defensywie byłyby nieocenione (technicznie chłopak też fajnie stoi więc może warto spróbować).

Chyba, że sprowadzą Pioliemu kogoś pokroju Hjulmanda to pewnie Musah będzie walczył o skład z RLC.
Edytowano dnia: 11 sierpnia 2023, 15:54
0
Daros
Daros
11 sierpnia 2023, 20:43
No właśnie odwrotnie Mielczar. Gra defensywna to faza na którą większy wpływ ma trener. Rygor taktyczny, obszary asekuracji, poziom wysunięcia linii obrony. W ataku to sam guardiola mówił piłkarzom city, że on pracuje i pomaga im w 1 i 2 tercji boiska, ale w ostatniej muszą zdać się na swoją Kreatywność i dokładać coś ekstra. W przeciwnym wypadku często drużyna atakująca jest szachowana przez rywali. Stąd też tak cenieni są gracze jak Leao, nieprzewidywalni i robiący,,roznice"
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
11 sierpnia 2023, 12:44
W sparingach nie widziałem żadnego nowego Milanu tylko ten sam co w poprzedniej rundzie - bez większego pomysłu i totalnie chaotyczny
Tylko nazwiska na koszulkach sie zmieniły
5
karp_fso
karp_fso
11 sierpnia 2023, 12:18
I cyyyyk szkoła Zdenka Zemana. Nieważne ile tracimy, grunt żeby strzelić więcej.

A tak na poważnie, sezon zweryfikuje Pioliego, na razie sparingi nie wyglądają najlepiej.
2
MilanHomer
MilanHomer
11 sierpnia 2023, 12:20
"Szkoła Zdenka Zemana" i mam przed oczami jak im te pornole przed meczem puszcza, żeby pobudzić zawodników ;)
3
Kubolec
Kubolec
11 sierpnia 2023, 12:04
Podobno w nowej umowie Osimhena ma być klauzula kupna za 40 milionów która ma dotyczyć tylko Milanu, ciekawe ile w tym prawdy
3
PatrzęKtoJakGraHA
PatrzęKtoJakGraHA
11 sierpnia 2023, 12:14
uu to byłby hit!
0
wielki prostownik
wielki prostownik
11 sierpnia 2023, 12:20
Taaaaaa. Na pewno jest to prawda. Ktoś w Napoli musiałby się z gwoździem na łby pozamieniać aby to podpisać.
Edytowano dnia: 11 sierpnia 2023, 12:21
9
Victor Van Dort
11 sierpnia 2023, 13:57
Wszystko się zgadza, tylko że nie za 40mln a 400mln i dotyczy to nie tylko Milanu ale wszystkich.
3
Pinokio2
Pinokio2
11 sierpnia 2023, 12:03
Trudno żeby zdobywał więcej bramek, skoro na szpicy mamy słabiutkiego Giroud.
0
Dohtor
Dohtor
11 sierpnia 2023, 14:13
Ty tak na serio ? :D
Czy po prostu głupotą wspiąłeś się na najwyższy LV ?
0
groszek
groszek
11 sierpnia 2023, 12:01
To jest prawdziwie łamiący news. Kto by pomyślał że trzeba więcej strzelić niż stracić?! Mam nadzieje że Padre czyta CdS i powie chłopakom żeby właśnie tak robili.
6
Jaca23
Jaca23
11 sierpnia 2023, 11:57
Taryfa ulgowa się skończyła. Sprzedaż Tonaliego pozwoliła na znaczne poszerzenie kadry i Milan nie ma już "krótkiej kołdry". Tylko od Piolego zależy czy ten projekt wypadli.

W zeszłym sezonie piąte sportowo miejsce w lidze to wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań, w tym, z silniejszą kadrą nie wyobrażam sobie drżenia do końca o top4. Moim zdaniem pierwsze 10 kolejek będą kluczowe i nie zdziwię się, jeśli po tym czasie będziemy szukali nowego trenera.

Plus taki, że zawodnicy którzy dołączyli to piłkarze kreatywni, mogący grać zazwyczaj na kilku pozycjach. Kadra jest szeroka i otwarta na różne ustawienia, co może być ułatwieniem w przypadku nowego szkoleniowca. Do tego z klubu odchodzą średni/słabi piłkarze jak Rebić, Messias, Dest czy Bakayoko, którzy uzupełniali kadrę, nie wnosząc nic (prócz Messiasa). Mam nadzieję, że do nich dołączy jeszcze Origi.
5
Alessio_re6
Alessio_re6
11 sierpnia 2023, 12:00
Ja się boję trochę, że może stać to, co w tym roku, czyli fatalne przygotowanie fizyczne, przez które wszystko się rozwali i tu zmiana trenera może mało dać w perspektywie krótkoterminowej.
8
Jaca23
Jaca23
11 sierpnia 2023, 12:03
To, że Osti może położyć przygotowanie fizyczne i motoryczne jest więcej niż prawdopodobne, jednak to człowiek ze sztabu Stefano i on za to odpowiada. Skoro nie uczą się na błędach to pora się pożegnać.
8
wielki prostownik
wielki prostownik
11 sierpnia 2023, 12:27
Zgadzam się tu z Alessio. Jeśli standardowo zostanie zawalone przygotowanie fizyczne to nowy trener niczego nie zmieni w tydzień czy dwa. Sezon pójdzie na straty i tyle.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
11 sierpnia 2023, 11:53
Wow, news z rana typu "a po nocy nastanie dzień"
3
Squall
Squall
11 sierpnia 2023, 11:59
"W nocy sobie śpię śpię śpię, w dzień sobie chodzę chodzę"
7
jasiom22
jasiom22
11 sierpnia 2023, 11:48
Ludzie! zgranie pomocy! A nie biadolenie o złej obronie(ktora się nie zmieniła) czy ataku(ewidentnie wzmocnionym). Pomocnicy mają kreować sytuacje i asekurować obrońców jak są pod formą lub popełniają błędy.

Aktualnie jest trzech pomocnikow, od wszystkiego i niczego. Zaden nie nadaje sie do asekuracji obrony. Reijnders z czasem coś kreować będzie, czekamy na powrót Benka i może jeden z reszty bedzie grał na tyle solidnie ze to pomoc da rade.
Jednak transfery do pomocy raczej między słabymi a przeciętnymi. Nadzieja w Reijndersie.
Edytowano dnia: 11 sierpnia 2023, 11:51
0
Victor Van Dort
11 sierpnia 2023, 11:48
A kto pomaga napastnikom i obrońcom? Defensywy pomocnik, voilà!
1
wielki prostownik
wielki prostownik
11 sierpnia 2023, 11:44
No nareszcie będzie jasne co robić. Więcej strzelać i mniej tracić. Cholera. Kto by pomyślał.
3
Voltrex
Voltrex
11 sierpnia 2023, 11:43
Jak już pisałem nie widzę naszej gry w obronie w tym sezonie bo nie mamy żadnego defensywnego pomocnika. Każdy pomocnik w kadrze to ofensywnie usposobiona 8 + Krunic który ani ryglem ani rozgrywająca 6 nie jest.

W mistrzowskim sezonie był Kessie, który dawał równowagę, w zeszłym od biedy jeszcze Tonali pomagał w defensywie. Do tego grając 4231 jednak wsparcie było większe obrony przez 2 bardziej defensywnie nastawionych pomocników, a teraz jak widać było w sparingach wszyscy idą do przodu i zostajemy z 2 środkowych obroncow na kontry + nienadazajacym z powrotami Krunicem.

Pioli chce grać trochę na wzór gagen press Liverpoolu, ale tam zawsze głębiej zostawał Fabihno jak boczni obrońcy wychodzili do przodu, u nas na razie cofanie się do obrony to pełen chaos bez ładu i składu. Stąd też zdaje się, że Fik nie wie co robi bo biega i łata dziury, zostawiając inne za sobą i robiąc klopsy.

Ciężko to widzę, bo zamiast stworzenia schematów i rozegran piłki, aby przebić się przez murujace drużyny z dołu tabeli to pomysłem Piolego zostało attackare typu im nas więcej z przodu to jakoś się uda.

Oczywiście jest czas na poprawę. Na razie to były tylko sparingi i może jakiś zamysł tam jest tylko piłkarze jeszcze nie wiedzą jak się ustawiać. Po pierwszych meczach można będzie ocenić bardziej, ale dla mnie w naszej kadrze brakuje naprawdę takiego rygla, destroyera który pomógł by zabezpieczać tyły I niszczył kontrataki.
5
mw121
mw121
11 sierpnia 2023, 11:51
Podzielam poniekąd te obawy. Nie ma co się za bardzo sugerować sparingami, ale walka o Krunicia już nieco mówi. Pioli w pomocy chce mieć jak najwięcej pressujących i defensywnie nastawionych zawodników. Czy to wyjdzie z obecnym składem? Po prostu nie wiem.
0
Jaca23
Jaca23
11 sierpnia 2023, 12:01
Zdecydowanie się zgodzę, jednak ciężko było niektórym wytłumaczyć, że RLC to żadne zastępstwo Kessiego, bo co z tego, że wnosi centymetry i kilogramy jak w defensywie przy Iworyjczyku strasznie odstaje. Ruben nie pracuje dużo w defensywie, nie ma odbiorów, nie przecina akcji, to zawodnik bardziej do gry do przodu.

Bez wątpienia na 6 przydałby się nam typowy "przecinak", żeby tą grę trochę zrównoważyć.
2
Rocker
Rocker
11 sierpnia 2023, 11:38
Ufff… wreszcie dzięki Corriere della Sera Stefano będzie wiedział co ma robić.
0
KartonGips
KartonGips
11 sierpnia 2023, 11:35
Jeśli się porówna 1-1 zawodników którzy przyszli i odeszli to dosłownie każdy poza Tonalim jest wzmocnieniem wobec zeszłego sezonu. Potencjał w kadrze jest, tylko pytanie czy Pioli będzie miał na to jakieś pomysły czy skończy się na wygrywaniu meczów przebłyskami Leao/Pulisicia/Chukuwedze.
0
patoo_07
patoo_07
11 sierpnia 2023, 11:32
Pewnie się czują jakby odkryli koło. Kto by pomyślał, że żeby wygrywać, trzeba strzelać gole i ich nie tracić.
1
SolemnSolimnia
SolemnSolimnia
11 sierpnia 2023, 11:27
Pioli wybitnie zidentifikowal problemy w naszej grze. Spogladajac w tabele, jego geniusz potrafil zaobserwowac iz tracimy za duzo bramek, jak i strzelamy ich za malo.

Niektorzy ludzie tutaj jezdza po Piolim, ale powiedzcie mi, czy jakikolwiek inny trener bylby w stanie zidentyfikowac te problem w tak przejrzystym stylu? Pioli to nie tylko trener, to wrecz filozof futbolu, ktory odslania przed nami tajemnice gry, o ktorych zwykli smiertelnicy moga tylko marzyc!
Edytowano dnia: 11 sierpnia 2023, 11:28
2
Roszi
Roszi
11 sierpnia 2023, 11:23
Piłka jest jedna, bramki są dwie. Kto strzeli więcej wygrywa. W tej lidze nie ma już słabych drużyn więc trzeba skoncentrować się na najbliższym meczu i dać z siebie wszystko. Ważne abyśmy podchodzili z pełną motywacją i nie lekceważyli przeciwnika. Zebrane doświadczenie zaprocentuje w przyszłości, także trzeba na spokojnie przeanalizować i wyciągnąć wnioski.
2
Kakariko
Kakariko
11 sierpnia 2023, 12:52
Pioli Press Conference Simulator 2023
XD
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
11 sierpnia 2023, 10:58
Wszystko się ładnie zazębi. Kwestia czasu.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
11 sierpnia 2023, 11:08
Zgadzam się z tobą. Zresztą sam Pioli o tym mówił, że potrzeba trochę czasu, by to funkcjonowało jak powinno. Widać było z Monzą sporo zmian w grze, ale też to, że jesteśmy na takim, a nie innym etapie przygotowań, o czym też Pioli mówił.
0
Beny
Beny
11 sierpnia 2023, 11:55
Cytując klasyka: "niektórym czas się szybciutko kończy..." ;-)
1
roox
roox
11 sierpnia 2023, 10:50
Pioli dostał takich zawodników jakich chciał. Ma swoje skrzydła teraz i 9-tkę. Nie rozumiem natomiast grania z III ligowym zespołem kadrą B, kiedy bardzo ważne jest zgranie drużyny, kiedy właściwie 50% kadry 1 składu została wymieniona. Zobaczymy co z tego wszystkiego będzie, nie ma co pisać czarnych scenariuszy, wkrótce wszystko będzie jasne po kilku kolejkach o co gramy.
0
Vol'jin
Vol'jin
11 sierpnia 2023, 10:50
Ty ale dzień wcześniej 1 skład grał z Monzą
14
Maolo Paldini
Maolo Paldini
11 sierpnia 2023, 10:59
Jaką 9 dostał Pioli? Bo nie wiem...
3
Alessio_re6
Alessio_re6
11 sierpnia 2023, 11:09
Dostał Okafora, który będzie piłkarzem grającym jako 11/9, podobnie jak Ante czy Divock.
1
roox
roox
11 sierpnia 2023, 16:09
A to zmienia postać rzeczy, nie skojarzyłem faktów, że dzień wcześniej była Monza.
0
Kakariko
Kakariko
11 sierpnia 2023, 10:48
Ależ rewolucja! Milan musi strzelać dużo i tracić mało! Szok na miarę futbolu totalnego i tiki-taki xD

Szkoda tylko, że (póki co) w sparingach jest odwrotnie ;)
12
chory
chory
11 sierpnia 2023, 10:43
zarząd zwalniający Piolego we wrześniu: https://www.youtube.com/watch?v=e_NqaHAePQM
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się