SCUDETTO


Sacchi: "Na miejscu kibiców nie byłbym zadowolony z liczby Włochów w Milanie"

18 sierpnia 2023, 11:42, Adam6 Wywiady
Sacchi:

Legendarny trener Arrigo Sacchi w rozmowie z La Gazetta dello Sport wypowiedział się na temat dużej liczby obcokrajowców oraz niewielkiej liczby Włochów w kadrze Milanu:

- Poza Calabrią, który nie wiem czy będzie podstawowym defensorem, w wyjściowym składzie Rossonerich nie ma żadnego Włocha. Jestem naprawdę ciekawy, jak tak wielu ludzi z różnych kultur może się dogadać. Jestem przekonany co do jednego: obcokrajowcy, gdy przybywają do naszej ligi, poza rzadkimi przypadkami, potrzebują co najmniej roku na aklimatyzację. Przychodzą z krajów, w których w większości przypadków stawia się na bardziej ofensywny futbol, więc muszą dostosować się do nowych wymagań, metod treningowych, kolegów z drużyny, a nawet zmienić styl życia. Nie jest łatwo młodemu zawodnikowi przychodzącemu z Hiszpanii, Francji, Holandii czy Anglii założyć koszulkę Milanu, wyjść na boisko przed publicznością na San Siro i od razu dokonywać cudów. Pioli, który pokazał swoje umiejętności w sezonie ze Scudetto, będzie musiał dobrze pogodzić te wszystkie osobowości, które dostał do dyspozycji.

- W decyzji o posiadaniu drużyny złożonej z obcokrajowców widzę taktykę ze strony szefów klubu. Wykazali się odwagą, odsyłając Maldiniego i Massarę, którzy mieli tak wiele zasług w sezonie Scudetto, a teraz dyrektorzy dążą do Milanu, który będzie dzieckiem globalizacji. Na miejscu kibiców nie byłbym zadowolony: uważam, że kilku Włochów więcej w drużynie byłoby wskazanych, aby ludzie zrozumieli historię i styl klubu, który ma ponad wiek. Ale jeśli im się uda i jeśli osiągną pozytywne wyniki pod względem stylu gry i punktowania, pozostanie się tylko ukłonić. Jeśli jednak Rossoneri chcą grać systemem 4-3-3, niezależnie od tego, czy z Włochami, czy obcokrajowcami, muszą wbić sobie do głowy, że dwaj napastnicy muszą cofać się, by też bronić. Jeśli chodzi zarówno o "włoski" Inter, jak i "zagraniczny" Milan, chciałbym dać radę kibicom: potrzebna jest cierpliwość, a osądy nie powinny być pochopne.



22 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
lopezito84
lopezito84
19 sierpnia 2023, 15:57
Jestem Polakiem i też nie jestem zadowolony.
0
JAJO
JAJO
19 sierpnia 2023, 13:40
Liczy się wynik a nie wspieranie rozwoju młodziaków rodem z Italii. Milan w międzynarodowym składzie będąc w półfinale LM zrobił więcej niż cały związek piłkarski Italii przez lata.
0
Majki85
Majki85
18 sierpnia 2023, 22:12
"Jestem naprawdę ciekawy, jak tak wielu ludzi z różnych kultur może się dogadać".

Ty łysy pajacu nie mogłeś się dogadać z legendą calcio- Roberto Baggio, mimo że oboje jesteście Włochami i mimo że dzięki niemu twoja reprezentacja doszła do finału WC 94 i jakoś cie to wtedy nie dziwilo.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2023, 22:17
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
19 sierpnia 2023, 10:19
Wyzywanie od "łysego pajaca" legendy tego klubu jest mocno niestosowne. Też niedokońca się z nim zgadzam w paru kwestiach ale to dalej człowiek dzięki któremu jesteśmy wielkim klubem.
0
lyndonmilan
lyndonmilan
18 sierpnia 2023, 19:34
Aj Arrigo, tak cię uwielbiam ale gadasz bzdury coraz częściej.

Włosi są słabsi dlatego tak jest, wolisz Milan który wygrywa czy Milan Włoski?

I'm drużyna bardziej Włoska, tym niżej w tabeli i tyle.
1
Vol'jin
Vol'jin
18 sierpnia 2023, 21:53
a ten "włoski" Inter wg Sacchiego gra futbol z lat 60 :)
0
k__f__c
k__f__c
18 sierpnia 2023, 16:54
Taka trochę wypowiedź w stylu Antoniego Piechniczka
1
Jaca23
Jaca23
18 sierpnia 2023, 16:43
Sacchi klasycznie odklejony od rzeczywistości. Wiadomo, że kibice chcieliby więcej Włochów w składzie, ale skoro kluby mają ulgę na pracowników z zagranicy plus ceny włoskich graczy są zawyżone, to nie dziwię się, że kluby sięgają po obcokrajowców. Tutaj władze ligi są problemem, a nie kluby, które muszą kombinować by pozostać konkurencyjnymi.
3
Gol
Gol
18 sierpnia 2023, 16:26
Aaa takie argumenty trochę bym powiedział przeterminowane o 30 lat.

Milan już nie gra defensywnej piłki, we Włoszech już się nie gra defensywnej piłki ogólnie poza kilkoma ekipami które inaczej grać nie potrafią z dołu tabeli, ale one są w każdej lidze. Zresztą wystarczy popatrzeć na liczbę bramek która pada w Serie A.

Nie ma czegoś takiego jak "styl klubu", a Włosi nie gwarantują rozumienia "historii Milanu". Jeżeli już to styl klubu i rozumienie jego historii gwarantują ludzie którzy chcą wygrywać, bezwzględu na pochodzenie, a w historii Milanu było kilku Włochów którzy mieli totalnie gdzieś gdzie są i patrzyli tylko i wyłącznie na długość kontraktu i zer na koncie także ja tam reguły nie widzę.

Sacchi widać, że z innej epoki bo trochę nie rozumie jak działa globalizacja, ile potrzebował Kalulu, Mike, Giroud, Theo czy Tomori na pokazanie swojej klasy na boisku, roku ? A Tonali Włoch z krwi i kości ograny w lidze go potrzebował. To w ogóle nie jest ze sobą powiązane. Czasami zawodnik potrzebuje czasu, czasami nie, każdy jest inny.

A o tym 4-3-3 i dwójce napastników to już w ogóle nie rozumiem o czym mowa, ja całe życie żyłem w przekonaniu, że przy 4-3-3 ofensywnych zawodników na boisku jest trzech i jest jeden napastnik i dwóch skrzydłowych. Może mowa o pressingu, ale no dość zagadkowa teza.

Nie ma co płacić za Włochów przebitki, skoro zawodnik z Holandii jest lepszy i tańszy. Włochów może to boleć no ale takie są realia rynku. Jeżeli kluby z Włoch mają się liczyć znowu w Europei to trzeba stawiać na globalizacje.

A w Milanie na ten moment Włochów jest sześciu: Calabria, Florenzi, Caldara, Sportiello, Colombo i Pobega. Dodatkowo możliwe, że jeszcze ktoś do końca okienka zawita.
1
Rafał0209
Rafał0209
18 sierpnia 2023, 16:01
Amerykański właściciel prowadzi sobie klub po Amerykańsku Włoch by prowadził po Włosku, klub to nie reprezentacja Narodowa, tylko firma która leży we Włoszech ale właściciel z innego kraju prowadzi go jak chce. Włosi o tym widzą, ciekawe czy woleliby 11 Włochów w składzie czy 11 obcokrajowców na wyższym poziomie.
0
luba17
18 sierpnia 2023, 15:18
Zgadzam się co do jego słów ale niech wtedy włosi kosztuja mniej dla włoskich klubów albo jakaś inna zachęta a nie jakieś kombinacje - chcesz kupić Frattesiego to od Milanu wołają 60 mln a od Interu 10 mln, lub jakiś Berarrdi za kwotę której nigdy w karierze nie był wart
1
patoo_07
patoo_07
18 sierpnia 2023, 13:12
A jaki ten Inter niby włoski. Trzech Włochów w kadrze, którzy prezentują poziom. Sacchi nie wskazał żadnego Włocha, którego moglibyśmy kupić na pozycje, na które potrzebowaliśmy wzmocnień, za pieniądze jakie mieliśmy do wydania. Ogólnikowe gadanie, ale jak przyjdzie co do czego, to argumentów brak.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2023, 13:16
1
bolik
bolik
18 sierpnia 2023, 13:23
Trzech? Kto nie trzyma poziomu Acerbi, Darmian, Dimarco, Frattesi, Bastoni czy Barella?

Ciężko stwierdzić kto byłby do kupienia, bo nie znamy kulisów transferów itp. , ale można wymienić chociażby Berardiego, Rovelle czy Baldanziego, a może nawet Gnonto czy Orsoliniego.
0
Vol'jin
Vol'jin
18 sierpnia 2023, 13:31
Gnonto po za paszporterm włoskim nie liczy się jako gracz wyszkolony w Italii ;]

0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
18 sierpnia 2023, 12:20
Jak już wcześniej pisałem, to nie tylko w Milanie. Inter czy Napoli też mają 2-3 Włochów w pierwszym składzie - Inter to Barella i Bastoni jako zawodnicy pierwszego składu, czasami dorzucają jakiegoś Darmiana czy Acerbiego, a w Napoli Di Lorenzo i Meret. Wynika to z kiepskiej polityki podatkowej, gdzie bardziej opłaca się zatrudnić pracownika z zagranicy, bo niższy podatek, więc można mu zaoferować większą pensję netto. No i polityki transferowej małych klubów, gdzie wystarczy, że Włoch kopnie kilka razy prosto piłkę i od razu wyceniany na 30-40 milionów, ale sprzedając za granicę to już koszt 10-15 milionów, bo tam nikt nie patrzy na to, że to Włoch, a jako piłkarz taką właśnie ma realną wartość.

Czy warto przepłacać tylko po to, by mieć w składzie Włochów? Nie bardzo. Oczywiście wymagania ligi są, jakie są, ale można sprowadzać piłkarzy o innej narodowości wyszkolonych we Włoszech. Włosi mają już ten sam problem, co Anglicy w Premier League - są zdecydowanie przeceniani. Połowa ceny (a może i trzy czwarte nawet) to kwota za narodowość, nie za jakość piłkarską. Zresztą co za różnica, czy są Włosi, czy nie? Mogą nawet wystawić jedenastkę złożoną z obywateli Bezludnej Wyspy. Liczą się wyniki.
6
bolik
bolik
18 sierpnia 2023, 13:11
Ogólnie masz race, ale tym razem już odstajemy ostro... nawet w stosunku do klubów których wymieniłeś.

U nas jest Calabria do gry, a Florenzi i Pobega jako zapychacze

W Interze masz Bastoniego, DiMarco i Barelle, którzy są pewniakami. Acerbi też jak jest zdrowy to gra, a do tego Darmian czy Frattesi blisko skladu.

Nawet w Napoli jest Di Lorenzo i Meret w pierwszym składzie plus Politano i Raspadori też sporo grający.

Nie mówię już o Romie czy Juve gdzie jest przynajmniej 3-4 w pierwszym składzie i tyle samo na rezerwie.
0
Jaca23
Jaca23
18 sierpnia 2023, 16:39
Dzięki temu "kiepskiemu" podatkowi włoski futbol jeszcze jakoś trzyma się na powierzchni, gdyby zniknęła ulga dla pracowników z zagranicy włoskie kluby mógłby zapomnieć o graczach takich jak Oshimen, Lukaku, Abraham czy ostatnio Thuram.
0
palonettoACM
palonettoACM
18 sierpnia 2023, 12:20
Włoski Inter i zagraniczny Milan.

Te ponad 100 lat temu Inter powstał tylko i wyłącznie dlatego, że Milan nie chciał być zagraniczny. Mogliby poczekać na obrót spraw cały wiek, wtedy w ogóle nie byłoby Nerazzurich. ;)
5
Vol'jin
Vol'jin
18 sierpnia 2023, 11:59
To może zamiast marudzić na Milan to trzeba marudzić na federację/ktoś kto zarządza szkoleniem we Wloszech?

Takie pierdololo bo tak. Tak samo to wytykanie "nieeuropejski" futbol Inzaghiemu które zezłomowało "europejskiego" Pioliego ;]

płacić 30-40 mln za przeciętniaków Włoskich + pensje bez ulgi podatkowej to faktycznie trzeba mieć coś nie tak z głową
11
kamilus
kamilus
18 sierpnia 2023, 14:33
https://i.imgflip.com/5nyl3i.png

:)
1
fryta777
fryta777
18 sierpnia 2023, 11:55
W punkt!
0
robert66
robert66
18 sierpnia 2023, 11:54
Zgadzam się z panem trenerem
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się