SCUDETTO


CdS: "Praktyczny, zdecydowany i konkretny" Milan odniósł solidne zwycięstwo na inauigurację sezonu

22 sierpnia 2023, 11:27, Redakcja Aktualności
CdS:

Wtorkowe wydania włoskich dzienników doceniły Milan za wczorajszy występ i ostateczny wynik w pojedynku z Bologną. Corriere della Sera pisze o tym, jak Rossoneri "podnieśli obroty silnika" na inaugurację sezonu, a Rossoblu nie mogli zbyt wiele zrobić w odpowiedzi, zwłaszcza bez Marko Arnautovicia w składzie.

"Wyraźne zwycięstwo" Milanu zostało zapewnione w dziesięć minut pierwszej połowy, dzięki "jakości i sile pomysłów". Christian Pulisic i Tijjani Reijnders połączyli siły, aby Olivier Giroud mógł po raz pierwszy zdobyć w koszulce Milanu gola prawą nogą. Podopieczni Stefano Piolego po zdobyciu bramki okazali się "praktyczni, zdecydowani i konkretni", podwajając przewagę po ładnej wymianie piłki (Pulisic - Giroud), zakończonym strzałem Amerykanina z odległości około dwudziestu metrów. Skorupski stanął na przeszkodzie Francuzowi w podwyższeniu wyniku na 3:0 po uderzeniu z woleja lewą nogą. Po przerwie jednak kondycja Rossonerich pogorszyła się, ale nowe nabytki i rezerwowi dodali pożądanej energii. W drugiej odsłonie mecz był bardziej wyrównany (liczne straty i sytuacje po obu stronach). Dan Ndoye zaliczył trafienie w słupek, tak samo jak Rafael Leão.

Najważniejsze jest to, że Milan na inaugurację nowego sezonu Serie A zdobył trzy punkty i zachował czyste konto z trudnym przeciwnikiem, dobrze reagując na zwycięstwo Napoli, Interu i Juventusu.



32 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
bolik
bolik
22 sierpnia 2023, 14:33
Ja bym zwrócił uwagę, że nie złą zmianę dał Pobega. Ogólnie widać, że chłopak jest bardzo inteligentny na boisku, sporo widzi i ma fajne ułożoną stopę. Niestety problemem jest zwrotność i dynamika, a właściwie jej brak.
1
Tairens
Tairens
22 sierpnia 2023, 15:04
Tez tak wlasnie zapamietalem jego wejscie. Bardzo mi sie podobalo jedno rozciagniecie od prawej od lewej strony, gdzie mocno zdynamizowal calosc.
0
Boateng93
Boateng93
22 sierpnia 2023, 15:28
Przy tym Loftusie to biega lekko jak sarenka. Ten to jest dopiero kloc i wszystko robi w jednym tempie.
0
Jaca23
Jaca23
22 sierpnia 2023, 14:17
Jako jedna z osób, które z dużą obawą wchodzą w nowy sezon jestem zadowolony z wczorajszej inauguracji. Oczywiście nie wszystko grało jak należy, ale przy 0:2 nie daliśmy sobie zrobić krzywdy plus widać, że nasi chcieli wygrać małym nakładem sił i słusznie. Bologna o wiele słabsza niż w poprzednim sezonie, ale właśnie takie mecze trzeba wygrywać, aby nie drzeć o top4 na koniec, a jeśli dodatkowo nie trzeba większość meczu grać na pełnym gazie to dodatkowy plus.

PS. Ponawiam wczorajsze pytanie: Pinokio2, gdzie jesteś? Jak się podobał występ Giroud, skoro dla ciebie to drewno i słaby napastnik? Skoro tak często mnie przywołujesz, nawet, gdy nie biorę udziału w dyskusji, też pozwolę sobie na wywołanie cię do tablicy.
1
luba17
luba17
22 sierpnia 2023, 13:57
Co sądzicie o Orsolinimi? był by lepszą alternatywą niż Pulisic patrząc przez pryzmat wczorajszego starcia
0
Tairens
Tairens
22 sierpnia 2023, 14:16
Jesli brac pod uwage wczorajsze spotkanie to w ogole nie ma o czym rozmawiac. Puli znisczyl w dwoch ruchach cala Bologne. Pierwszy gol, tak naprawde to ciasteczko od Puliego otworzylo droge do bramki. Druga, bramka zza pola karnego, cos pieknego.
3
Alessio_re6
Alessio_re6
22 sierpnia 2023, 14:29
Gdybyśmy grali systemem skrzydłowy - 10 - prawa 10, to Orsolini byłby dobrym wyborem, ale jeśli mamy grać typowymi skrzydłowymi, to nie ma sensu.
0
1ucas
1ucas
22 sierpnia 2023, 13:56
Zawsze znajdą się tacy którzy będą wiecznie narzekać, nic nigdy się nie podoba, jak dla mnie mogą się tak męczyć do końca sezonu byleby ostateczny wynik meczu był taki jak dzisiaj. Ludzie czy wy w ogóle macie pojęcie jak wyglada przygotowanie do sezonu, na czym polegaja mikrocykle treningowe, ze nie da sie tak od razu przystosowac organizmu do wejścia w maksymalne obciazenie po wakacjach, ze na poczatku sezonu nogi sa ciężkie i nie zawsze zawodnicy moga dac z siebie tyle ile by chcieli, ze ten pik formy dopiero nadejdzie, dodajac do tego tyle nowych nabytkow i wypracowanie pewnych automatyzmow między zawodnikami wymaga troche czasu.
Nic tylko narzekać i wypisywać bzdury których juz ciężko czytac, mehh
2
wielki prostownik
wielki prostownik
22 sierpnia 2023, 13:47
Milan wymordował wczoraj 3 punkty. Poza 15-20 minutami pierwszej połowy reszta meczu była taka jak końcówka poprzedniego sezonu. Czyli oddanie inicjatywy i utrata kontroli. Lepszy zespół by nas wypunktował bez problemu. Oczywiście to początek sezonu, duże zmiany kadrowe więc nie ma co oczekiwać od razu super gry. Ważne są punkty i nie ma co drążyć tematu. Na pewno cieszy że w ataku widać w końcu alternatywy. To już nie tylko Leao i Theo ale są inne opcje. W ataku na pewno Milan będzie trudniej zatrzymać niż rok temu.
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 13:49
0
Alessio_re6
Alessio_re6
22 sierpnia 2023, 13:22
Bologna zagrała dobry mecz przeciwko Milanowi. Oczywiście pierwsza połowa nie była idealna, ale jak na półprodukt i tak było dobrze. Milan powinien mniej oddać inicjatywę. Pierwsza połowa, to był Milan z pierwszej rundy zeszłego sezonu, a druga z drugiej. Bologna potrafiła wejść w pole karne, stworzyć zagrożenie, to gdzie ten mecz się toczył (30%/48%/22%), również pokazuje dobry mecz gospodarzy jako kolektywu, ale Milan indywidualnie zagrał na innym poziomie. Widać, że jest sporo pracy, przede wszystkim powinniśmy trochę mniej opierać się na fazach przejściowych i lepiej dusić mecze posiadaniem.
1
Yang
Yang
22 sierpnia 2023, 13:12
Dużo tutaj ludzi nie widzi całkiem sporej różnicy w porównaniu do poprzedniego sezonu, że gdy Leao i Theo mieli słabszy dzień to mamy kogoś kto może przejąć inicjatywę w meczu.

Pulisic, Chuku, nawet Giroud pokazał, że ciągle moze robić różnicę.

Oczywiście ten mecz nie był idealny, ale progres jest znaczący.
1
Gerada
Gerada
22 sierpnia 2023, 13:10
Czy Milan zagrał wczoraj wielki mecz? Absolutnie nie. Czy Milan wygląda jak znakomicie naoliwiona maszyna? Absolutnie nie. Czy jest nad czym pracować i co poprawiać? Dość sporo.

Natomiast zarówno okienko transferowe jak i wczorajszy mecz pokazują dość jasno, że idziemy w ciekawym i pozytywnym kierunku.

Uważam też, że Pioli to nadal właściwy człowiek na właściwym miejscu. Czy popełniał błędy? Oczywiście. Natomiast mam wrażenie, że jego pomysłów na rozwój sezon temu nie dźwigała kadra, którą miał do dyspozycji. Dlatego tego lata dostał minimum dwóch graczy, którzy stanowią brakujący element układanki czyli na tą chwilę Pulisića i Reniferka, czyli graczy, którzy kopią piłkę z punktu A do punktu B, nie z punktu A w losowe miejsce, tylko do punktu B. Milan zminionych lat to Milan z dużym entuzjazmem, pozytywną energią i mega nieprzewidywalny (zarówno w pozytywnym jak i negatywnym tego słowa znaczeniu). Natomiast to przede wszystkim był Milan niechlujny. Kluczowe podania sporadycznie znajdowały adresatów w najbardziej kluczowych momentach, strzały i dośrodkowania lądowały poza stadionem, a stałe fragmenty grane był na jedno kopyto. Pół żartem, to nie wiem czy wczoraj Reijnders nie zagrał więcej dokładnych progresywnych piłek w ostatnią tercję boiska niż Sandro przez cały poprzedni sezon (piszę to przy całej sympatii do Włocha).

Gra kombinacyjna jest super pomysłem. Wysoki doskok i kontrowanie też. Ale do tego potrzeba wykonawców.

Uważam, że nadal nie mamy topowej kadry, która ma możliwości żeby rozjeżdżać każdego rywala. Po prostu są zespoły od nas mocniejsze i są zespoły zbliżone do nas poziomem, z którymi będzie decydowała dyspozycja dnia. Niemniej wygląda to wszystko na prawdę pozytywnie i optymistycznie i nie mogę się doczekać kolejnych spotkań.

Do poprawy mamy nadal sporo. Defensywa absolutnie nie jest monolitem i możliwe, że nasz styl na ten sezon to będzie strzelić więcej niż rywale, a nie nie tracić nic z tyłu. Dobrze, że mamy ku temu lepsze narzędzia.

Druga linia to świetny Holender i... dwóch graczy trudnych do zdefiniowania. Krunić to mniej kreatywna i dynamiczna (jakkolwiek to nie zabrzmi) wersja Montolivo... Loftusa narazie oceniać nie chcę, ale nie mogą mu się regularnie zdarzać występy jak wczoraj... Jakby grał obok Reijndersa i np. Bennacera - śmiało, niech próbuje, może wyjdzie, może nie, ale przy regularnie spowalniającym tempo gry Bośniaku, Ruben musi być znacznie bardziej aktywny i skuteczny w swojej grze. Stan drugiej linii jest dość alarmujący i obecnie jest to moja jedyna wyraźna obawa dotycząca tego zespołu w dłuższej perspektywie.

Aha - i mimo iż zgadzam się, że Giroud "powoli" powinien oddawać plac komuś innemu to wczoraj zagrał wybitne spotkanie jako napastnik odgrywający. Mam wrażenie, że cały zeszły sezon próbował tak grać ale robił to niedokładnie/nie miał z kim, a wczoraj wychodziło to znakomicie. Ogólnie kilka razy nasi wczoraj tak sklepali obronę Bolonii, że aż miło było patrzeć.
1
hyrus13
hyrus13
22 sierpnia 2023, 13:39
Oczywiście, że jest nad czym pracować. Mimo wszystko zmian w drużynie było sporo i to się musi zgrać. Przede wszystkim Pioli ma na czym pracować. Milan już nie straszy tylko lewą stroną. Wbrew temu, co niektórzy tu wciskali, Pioli wcale nie miał taktyki polegającej na tym, że prawą stroną nie atakował, tylko nie miał wykonawców. Cieszę się, że wreszcie się to zmieniło.
1
plotek
plotek
22 sierpnia 2023, 12:59
Rzekłbym, że wygraliśmy z tego powodu, że Bologna nie potrafiła naszych błędów wykorzystać i aż dziwota, że nie straciliśmy nawet tej jednej bramki bo obrona dawała ciała po całości. Calabria w pierwszej połowie to był dobry komik, przeciwnik przy piłce koleś odwraca się do niego dupą i w stronę swojej bramki biegnie, no czegoś takiego to nie widziałem nawet u nas w reprezentacji xD nie wiem gość Bednarka ogląda i się uczy od niego grać? Porażka totalna, myślałem, że coś więcej wniesie Kalulu ale też miał tam bardzo poważną stratę. Mam nadzieję, że wyciągnie wnioski na następny mecz i wpuści tam np. Florka. Reszta była ok. Pulisic potrafi dobrze piłę wrzucić i uderzyć. Będzie pożytek z nowych nabytków ale naprawdę musimy poprawić się w obronie.
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 12:59
1
Tzeentch3
Tzeentch3
22 sierpnia 2023, 13:11
Do Calabri jeszcze można dodać jak atakowaliśmy i z boku przed polem karnym padł to machał rękami do sędziego, a w międzyczasie odzyskaliśmy piłkę i w jego kierunku została podana i się już nie zebrał, bo dalej przeżywał... Coś czuję, że prawa strona obrony w przyszłym sezonie też dostanie jakiś transfer, bo Calabria za często ma cykle: słaba gra - łapanie formy - dobra gra - kontuzja - słaba gra itd.
1
cbvirus
cbvirus
22 sierpnia 2023, 12:33
Niestety obrona pokazała, że robi wylew za wylewem. Ciekaw jestem co by było gdybyśmy zamiast CDK rok temu kupili Botmana, który jest topem...
1
checa1983
checa1983
22 sierpnia 2023, 12:30
Trzeba się cieszyć!A oceniać po pierszej kolejce.... Pzdr dla znawców,ja się nie znam nic a nic.
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 12:32
3
taurus_95
taurus_95
22 sierpnia 2023, 12:08
W poprzednim sezonie jeśli w takich meczach Leao czy Theo czegoś nie zrobili sami to takie mecze kończyły się remisem, teraz gdy mecz im nie wyszedł udało się spokojnie wygrać. Jest progres.
14
Janik14
Janik14
22 sierpnia 2023, 12:03
Dobre pewne zwycięstwo a niektórzy narzekają. Ważne 0 w obronie i jedziemy dalej, Forza Milan
3
Victor Van Dort
22 sierpnia 2023, 11:36
Graliśmy ze zdezelowaną, pozbawioną ataku Bolonią, graliśmy z drużyną która prezentowała poziom serie B, po powrocie USA graliśmy sparingi z zespołami które więcej sobą reprezentowały niż wczorajsza Bolonia. Wow wygraliśmy, wi ar de czempions.
5
sheva7acm
sheva7acm
22 sierpnia 2023, 11:41
no i ?????? zapomniałeś ze właśnie na takich drużynach robi się mistrza !!! z mesjaszem i rebićem pewnie nudne 0:0 by było i co wtedy byś powiedział ?!
5
Matim
Matim
22 sierpnia 2023, 11:44
My graliśmy ze zdezelowaną Bologną, więc to zwycięstwo nic nie znaczy, ale Juve już dostało od części kibiców Scudetto po meczu ze zdezelowanym Udinese.
20
Milanboy
Moderator Milanboy
22 sierpnia 2023, 11:46
Matko, co za malkontenctwo.
5
Rossonero.
Rossonero.
22 sierpnia 2023, 12:02
Nie ma jak byle tylko coś napisać...
0
kamilus
kamilus
22 sierpnia 2023, 12:03
W poprzednim sezonie straciliśmy mnóstwo punktów z tak grającymi drużynami, więc żeby nie widzieć progresu to trzeba być konkretnym defetystą. Ale prawda jest taka, że takowych tutaj nie brakuje, ba, często tak sobie myślę, że spora część "kibiców" tylko czeka na potknięcia drużyny, chyba tylko po to, by móc napisać "miałem rację! Pioli out!".

@Matim
Dla Milanu zwycięstwo ze "zdezelowanym" rywalem to nic szczególnego, ale dla innych drużyn to metafizyka i spotkanie z najwyższym - czego tu nie rozumieć? :P
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 12:06
7
M3TR0
M3TR0
22 sierpnia 2023, 12:06
Niestety mało tu osob które zrozumieją to co piszesz
0
Biegan
Biegan
22 sierpnia 2023, 12:10
Traciliśmy punkty z byle kim, a porównując kadry drużyn Serie A to Bologna wcale nie jest takim cieniasem. Solidny mecz, bez jakiegoś mega wow, ale jest sporo pozytywnych sygnałów i oby to teraz się dalej rozwijało.
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 12:10
0
skoropian
skoropian
22 sierpnia 2023, 12:19
no tak, lepiej było by przegrać
0
Milanboy
Moderator Milanboy
22 sierpnia 2023, 12:35
M3TRO - Tak, za to ty jesteś tak oczytany i tak wszystko rozumiejący.
1
karp_fso
karp_fso
22 sierpnia 2023, 12:54
Nawet zdemontowana Bolonia to nie jest ekipa walcząca o utrzymanie, a taka z aspiracjami na górną połowę tabeli (choć raczej bez miejsca w LKE) xd

Nie ma dramatu, naprawdę. Zgadzam się, że nie zagraliśmy wybitnego meczu i przydałaby się trzecia bramka dla spokoju (prowadzenie dwiema bramkami jest bardzo niebezpieczne), do tego obrona była nerwowa (babol Kalulu będzie mi się śnił po nocach). Ale koniec końców wygraliśmy raczej spokojnie w meczu o punkty. I widać, że w sparingach gracze mieli zaciągnięty hamulec, żeby się nie przeciążać, Pulisic to tego najlepszy dowód, który w sparingach tak nie błyszczał i mniej się cofał do obrony.
0
M3TR0
M3TR0
22 sierpnia 2023, 16:52
@Milanboy

Dobra, ale już tam się uciszysz xd? Nie rozmawiam z Tobą ani nie odnoszę się w kontekście bezposrednio do Ciebie, wiec idź tam żyj swoim życiem zamkniętym w bańce pięknej gry i wróć na koniec sezonu, tylko znowu nie płacz, ze miałem rację, ok? xd

Jak to się pięknie mówi, żyj i daj żyć innym. Ja rozmowę z Tobą zakończyłem wczoraj i chciałbym aby tak pozostało.
Edytowano dnia: 22 sierpnia 2023, 17:04
0
Milanboy
Moderator Milanboy
22 sierpnia 2023, 18:18
M3TR0- Wybacz, ja nie lubię odpuszczać, poza tym co rację? Mnie tam takie jasnowidzenie bawi, bo ja jestem zdania , że ocenia się po faktach dopiero,a tak to jest wróżenie z fusów, chyba , że się znasz na piłce nożnej tak, że możesz mieć taką opinię(a w co wątpię).
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się