SCUDETTO


LGdS: Nielegalne witryny i przestępczość zorganizowana. Prokuratura skonfiskowała telefony Tonalego i Zaniolo

13 października 2023, 10:28, Redakcja Aktualności
LGdS: Nielegalne witryny i przestępczość zorganizowana. Prokuratura skonfiskowała telefony Tonalego i Zaniolo

Piątkowe wydanie La Gazzetta dello Sport w szerszy sposób opisuje aferę bukmacherską, która w ostatnim czasie wybuchła we Włoszech. W rzeczywistości śledztwo dotyczące piłkarzy (Fagioli, Tonali, Zaniolo) jest dla Prokuratury w Turynie sprawą całkowicie marginalną, a całość postępowania jest znacznie szersza i złożona. Dotyczy przestępczości zorganizowanej tj. przyjmowania nielegalnych zakładów bukmacherskich (nielicencjonowane tajne witryny, do których dostęp można uzyskać wyłącznie poprzez zaproszenie).

Śledztwem kieruje Manuela Pedrotta, która zajmuje się w szczególności walką z mafią i przestępczością zorganizowaną. W czwartek Tonali i Zaniolo zostali wpisani do rejestru podejrzanych, podobnie jak Fagioli. Hazard we Włoszech nie jest przestępstwem i obstawianie zakładów nie jest zabronione, nawet w przypadku piłkarza, pod warunkiem, że zakłady zawierane są na legalnych witrynach, oraz na sport, w który zawodnik nie jest zaangażowany (w tym przypadku piłkę nożną). 

Prowadzone dochodzenie ujawniło zakłady na tysiące euro. Pierwszy przez prokuraturę został przesłuchany Fagioli. Przyznał śledczym, że postawił zakład, a także przekazał inne przydatne informacje w śledztwie. Po nim w czwartek przyszła kolej na Tonalego i Zaniolo. Zawodnikom skonfiskowano telefony komórkowe oraz tablety. Śledczy mają nadzieję znaleźć na nich powiązania i informacje: kto organizował całą siatkę bukmacherską. Podejrzewa się, że za wszystkim stoi mafia.

Graczom uznanym winnym obstawiania zakładów grozi trzyletnia dyskwalifikacja i grzywna w wysokości do 25 000 euro.



75 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
POE
POE
14 października 2023, 16:10
Pandora Gate
0
nokoments
nokoments
13 października 2023, 22:30
pewnie zaczynali od kupowania paczek z kartami w fifie i skrzynek w csie. w dzisiejszych czasach uczy sie dzieci hazardu od malego i nikt tego nie kontroluje.
5
pijanyroman
pijanyroman
13 października 2023, 21:18
https://twitter.com/HibHobXD/status/1712858804516172174?t=2pab6c1mLnRzpjy9_RmZ8w&s=19

Tak się ponoć teraz ta lista przedstawia.. no nieźle się dzieje.


Barella xD


Może utworzymy osobny wątek, coś jak MercatoLive - AferaLive? :P
Edytowano dnia: 13 października 2023, 21:24
5
Gianni Rivera
Gianni Rivera
13 października 2023, 22:14
Inter bez Di Marco, Barelli i Frattesiego byłby w ciekawej sytuacji kadrowej. My bez Florenziego raczej dalibyśmy sobie radę. Sassuolo bez Berardiego też w czarnej dupie. Nie mówiąc już o Lazio, gdzie cały tabun piłkarzy zaangażowanych w te harce.

Biorąc pod uwagę potencjalną skalę zjawiska, zaczynam wątpić w zawieszenia. Za dużo piłkarzy by ucierpiało, FIGC aż tak kadry Włoch nie osłabi.
1
Tzeentch3
Tzeentch3
13 października 2023, 22:46
Jeżeli to wszystko się potwierdzi to właśnie przez skalę tego nie obędzie się bez zawieszeń, bo to by znaczyło, że przepisy nie mają mocy. Z drugiej strony już większe afery się rozmywały :)

Chyba nikt zaproszeń do Atalanty i Napoli nie wysyłał :P
0
Bandon
Bandon
14 października 2023, 00:11
Gianni

To samo pomyślałem. Jeśli wszyscy by mieli dostać zawieszenia, nawet na rok, to byłby dramat wizerunkowy dla ligi, reprezentacji i całego kraju. Rozejdzie się przez to po kościach. Zawieszą jednego/dwóch zawodników dla przykładu i na tym się skończy.
0
Tanger
Tanger
14 października 2023, 13:51
@Gianni Rivera

Boki obrony z Theo w dołku formy, Calabrią i nieopierzonym Bartesaghim. Krótko mówiąc bieda.
0
milan1986
milan1986
13 października 2023, 21:07
Szacunek dla Cardinale.
0
DarQ
DarQ
13 października 2023, 18:39
Kara powinna być surowa ,pouczająca i odpowiednia.
Zagrać w bingo na kasę z monopoly w każdym Domu Jesieni Życia w kraju.
0
artek1984
artek1984
13 października 2023, 18:12
Tonali wiedział co się święci i dał się szybko i łatwo wytransferować do Anglii żeby nie obciążać swojego ukochanego Milanu ewentualnym zawieszeniem. Szacun.
6
Juzio
Juzio
13 października 2023, 17:23
Eee tam, pójda do Arabów grać.
0
Gianni Rivera
Gianni Rivera
13 października 2023, 17:32
Nie mogą. Potencjalne zawieszenie obejmuje rozgrywki UEFA/FIFA, a ligi arabskie są pod FIFA podpięte. Toney niedawno za obstawianie meczów dostał zawieszenie na 8 miesięcy i musi czekać do stycznia na jego koniec.
0
Juzio
Juzio
14 października 2023, 13:38
To ew Rosja
0
fristajlos
fristajlos
13 października 2023, 16:55
Florenzi na liście :P
1
Gianni Rivera
Gianni Rivera
13 października 2023, 17:07
Poważnie, czy heheszki sobie robisz?
0
Janik14
Janik14
13 października 2023, 17:19
Nigdzie nie widzę takiej informacji
0
Vol'jin
Vol'jin
13 października 2023, 17:22
Pobega też chodzi jakaś lista na niej Zaccagni, Berardi, Bastoni, Pobega etc

jedynie co sensowne to są zdjęcia z kasyn (Tonali, Zalewski, Berardi)
1
fristajlos
fristajlos
13 października 2023, 17:33
Fagioli, Tonali, Zaniolo, Zalewski, Florenzi, Mancini, mancini, Zaccagni, Lazzari, Casale, Afena Gyan, Zanimacchia, Berardi, Dimarco, Frattesi, Rovella, Buongiorno

Taką listę widziałem. Pytanie, na ile to prawda?
0
Tzeentch3
Tzeentch3
13 października 2023, 17:40
@fristajlos
Moment - czyli sprzedaliśmy Tonaliego, nie kupiliśmy Berardiego, Frattesiego i Zaniolo. Ktoś coś wiedział u nas :P
7
POE
POE
13 października 2023, 16:41
Ja to nie wiem jak Ci piłkarze ciągle wpadają za obstawianie meczy dla mnie to głupki
Nie mogą poprosić jakiegoś zaufanego swojego człowieka by ten obstawiał im mecze ? Ma pewniaki to pisze lub dzwoni do niego a ten na swoje konto obstawia a później sie rozliczają
4
Juzio
Juzio
13 października 2023, 17:19
U nas by poszło konto na Zdzisława - bezdomnego alkoholika - który udostepniłby dane za dwie flaszki Amareny i 4 piwa.
2
milan2002
milan2002
13 października 2023, 16:11
Grubo się dzieje, ale podejrzewam, że z dużej chmury spadnie mały deszcz.
3
MrAncelotti
MrAncelotti
13 października 2023, 15:39
Mogli chociaż robić to na danych osobowych matki, ojca czy partnerki...
0
MilanHomer
MilanHomer
13 października 2023, 15:02
https://sport.interia.pl/reprezentacja-polski/news-media-reprezentant-polski-zamieszany-w-afere-bukmacherska,nId,7085301

Nicola Zalewski też chyba pogrywał.
1
Gianni Comandini
Gianni Comandini
13 października 2023, 17:01
miscklick
0
k__f__c
13 października 2023, 14:43
Ciekawe w czyim telefonie nie znaleźliby nielegalnych witryn
0
AC Kamil
AC Kamil
13 października 2023, 14:16
Wydaje mi się, że wielu osobom mieszają się pojęcia i wypisują niestworzone rzeczy. Na ten moment żaden z wymienionych zawodników nie jest podejrzany o ustawianie spotkań, a jedynie korzystanie z nielegalnych witryn bukmacherów. W Polsce również zabronione jest korzystanie z zagranicznych stron bukmacherskich jak unibet czy bet365, które nie posiadają w naszym kraju licencji, a wiele osób to robi i u nas za to również można otrzymać grzywnę. Jak widać we Włoszech tworzą jakieś tajne strony na zaproszenie, a u nas to funkcjonuje bez jakiś większych ograniczeń i każdy o tym wie. Teraz kwestia tego jakie dyscypliny sportu obstawiali, jeśli inne niż piłka nożna to skończy się na karze finansowej i rozejdzie się po kościach. Gorzej jeśli była to piłka nożna, wtedy zawieszenie będzie nieuniknione, a pewnie tak było.
Edytowano dnia: 13 października 2023, 14:17
1
Milanboy
Moderator Milanboy
13 października 2023, 13:54
Ale jak Milan i Juve mają zostać ukarane? W jaki sposób, bo mi się nie widzi aby Milanowi czy Juve odjeto punkty, a zwłaszcza Milanowi który już nie posiada Tonalego.
0
Mil_online
Mil_online
13 października 2023, 14:39
Późniejsza sprzedaż Tonalego nie ma żadnego znaczenia, jeżeli nieprawidłowości dotyczyłyby okresu, kiedy był zawodnikiem Milanu. To tak, jakby złodziej sprzedał kradzioną rzecz i twierdził, że nie odpowiada za kradzież, choć oczywiście z prawniczego punktu widzenia przykład bardzo zgeneralizowany, trochę mało profesjonalny - ale jego celem nie jest purystyka prawnicza, tylko wyłożenie "jak Abel krowie" (nie odnoś tego do siebie broń Boże).

Bardziej zasadne pytanie jest czego dokładnie dopuścił się Tonali i jaki ma to związek z naszymi wynikami?
Edytowano dnia: 13 października 2023, 14:42
3
TheoACM
TheoACM
13 października 2023, 13:34
Dzbaniolo to chyba nikogo nie dziwi, ale podejrzenia na Tonalego są dla mnie zaskakujące. Widać odbijał sobie obniżkę pensji w Milanie :D
0
Adi.Milan
Adi.Milan
13 października 2023, 13:27
Ja bym się przyjrzal sędziom bo ich decyzje wyglądają jakby obstawiali całe majątki na mecze w których sędziują
5
Daniel93
Daniel93
13 października 2023, 13:15
Ciekawe czy jakiś sędzia obstawiał mecze w których gwizdal xd to by było dopiero..
0
palonettoACM
13 października 2023, 12:58
"W rzeczywistości śledztwo dotyczące piłkarzy (Fagioli, Tonali, Zaniolo) jest dla Prokuratury w Turynie sprawą całkowicie marginalną, a całość postępowania jest znacznie szersza i złożona."

Ciekawi mnie wobec tego jedno. Skoro zamieszani piłkarze to tylko trybiki w maszynce, to zastanawia mnie, czy pod spodem nie siedzi jakieś grubsze ustawianie meczów.

Kto ogląda Serie A to się aferami nie dziwi -> rozwój sytuacji będzie "interesujący".

Calcio is back!
5
Jaca23
Jaca23
13 października 2023, 12:54
Toney w Anglii dostał osiem miesięcy zawieszenia za samo obstawianie meczów. Jeśli potwierdzą się kontakty piłkarzy z nielegalnym bukmacherem czeka ich znacznie dłuższa dyskwalifikacja.
1
karp_fso
karp_fso
13 października 2023, 12:47
O ile Newcastle nie udowodni, że przy transferze Tonaliego Milan wiedział o obstawianiu Sandro (pewnie nie wiedział, choć różnie może być), to dobrze, że go sprzedaliśmy. Kara może zostanie załagodzona, ale jak nawet 2 lata rozbratu z piłką będzie miał to jednak jest całkiem sporo.
1
sebulba12
sebulba12
13 października 2023, 12:45
Oho, kolejna aferka, mam dla niej nazwę: Pandora Bet
6
mmielczar123
mmielczar123
13 października 2023, 12:36
Podobno dzisiaj ma być podane kolejne nazwisko zawodnika zamieszanego w aferę bukmacherską. Chodzi o gracza Romy
0
Rossu
Rossu
13 października 2023, 12:37
Zalewski
2
mmielczar123
mmielczar123
13 października 2023, 12:39
Trochę współczuję kibicom Romy. Nie dość, że muszą oglądać antyfutbol Mourinho, to jeszcze wypada im pół składu przez kontuzje i tego typu afery.
3
KartonGips
KartonGips
13 października 2023, 12:39
wygląda na to że Zalewski właśnie

https://www.tuttosport.com/news/calcio/serie-a/2023/10/13-114813962/corona_le_scommesse_e_la_foto_di_zalewski_il_quarto_nome_e_della_roma_
Edytowano dnia: 13 października 2023, 12:39
3
KartonGips
KartonGips
13 października 2023, 12:32
Zaniolo to biały Balotelli
3
Milanboy
Moderator Milanboy
13 października 2023, 13:57
Jednak dobrze, że go nie mamy. Kawał głupka z niego.
0
Manolas
Manolas
13 października 2023, 12:28
Podobno Chapo był Maldini
1
kwasnydiesel
kwasnydiesel
13 października 2023, 12:28
Byle tylko nikt kluczowy od nas nie wyleciał...
1
jasiom22
jasiom22
13 października 2023, 15:49
Calabria... Pobega... ? Dobrze ze mamy tylu nowych z za granicy ;)
1
krisss811
krisss811
13 października 2023, 12:24
25 000 to może nawet mniej niż Tonaliego jedna dniówka z tygodniówki.
0
Jaca23
Jaca23
13 października 2023, 12:57
Za to trzy lata dyskwalifikacji już robi wrażenie na każdym piłkarzu.
3
roox
roox
13 października 2023, 11:53
Dobry chłopak był i mało pił.
7
jay-jay
jay-jay
13 października 2023, 11:57
Dzień dobry zawsze powiedział.
5
FX
FX
13 października 2023, 13:08
"Przecież kiedyś wygrał w ping-ponga zawody".
2
Milanistaod95
Milanistaod95
13 października 2023, 11:48
Tacy powinni mieć zakaz gry w piłkę. Za mało chyba zarabiali :D Musieli w sumie zmienić kluby by lepiej zarabiać, więc to by tłumaczyło dlaczego bawili się u buka. xD
0
MilanFanJ
MilanFanJ
13 października 2023, 11:40
Generalnie szykuje się kolejna gruba afera we włoskiej piłce. Ciekawe jak odbije się na klubach i zawodnikach. No i oczywiście jest to interesujący wątek w kwestii transfery Tonalego. Może F&M czuli pismo nosem?
5
nokoments
nokoments
13 października 2023, 11:28
Zaraz się okaże, że głową tej ośmiornicy był niejaki Paolo M.
2
palonettoACM
13 października 2023, 11:36
Dzisiaj ten sam gość co wczoraj ujawnił Tonalego, ma podać kolejne nazwisko, tym razem chodzi o gracza Romy.

Jeżeli sami Włosi będą wypływać na powierzchnię niczym śnięte ryby w tej aferze, to tłumaczyłoby też F&M, dlaczego tak mało Włochów w naszej kadrze jest. xD
2
karrom13
karrom13
13 października 2023, 11:58
Tym graczem Romy podobno ma być nasz Zalewski.
2
ZYLION
ZYLION
13 października 2023, 11:26
No bukmacherka u mafiosow tonmiga być jednak 3 lata zawieszenia. Lista piłkarzy się wydluzy.
0
ZYLION
ZYLION
13 października 2023, 11:26
No bukmacherka u mafiosow tonmiga być jednak 3 lata zawieszenia. Lista piłkarzy się wydluzy.
0
palonettoACM
13 października 2023, 11:05
W mediach dzisiaj pojawiło się jeszcze doniesienie, że zamieszanych w to może być kolejnych dziesięciu piłkarzy. Pewnie to jest dopiero wierzchołek góry lodowej całej afery, a jeżeli za tym wszystkim stoi mafia... cóż, po prostu Włochy.

Osobiście mi ta sytuacja z Sandro niezwykle zgrzyta. Nic go jednak nie usprawiedliwia i takie rzeczy powinno się piętnować, bo jest to karygodne.

Zgrzyta mi z tego powodu, że latem dosyć dużo negatywności padło w stronę Red Bird i F&M ode mnie z racji tego transferu. Takiego uzależnienia nie da się raczej ukryć przebywając wśród drużyny i pewnie była to jakaś tajemnica poliszynela. Jeżeli zarząd to także dostrzegł i przewidział konsekwencje (a może wiedzieli coś więcej, bo przecież śledztwo nie zaczęło się wczoraj) - to chapeau bas i przepraszam. :)

Ta informacja, jeżeli się potwierdzi i Tonali rzeczywiście zostanie zawieszony na 3 lata, burzy mój światopogląd na temat "zajść czerwcowych w Milanie" i bardzo dużo postów, które napisałem przez ten czas, z punktu widzenia logicznego stają się po prostu wadliwe w tym momencie. :P
8
Orzelek79
Orzelek79
13 października 2023, 12:29
Jeżeli dostanie dyskwalifikację, to zarząd zrobił deal życia.
4
jasiom22
jasiom22
13 października 2023, 15:54
Tak. Ale warto pamiętać że osądy bazuje się na informacjach jakie się ma - danym momencie. A wysnuwanie wniosków na podstawie domniemań czy paranoii nie jest racjonalne. Poglądy można i trzeba rewidować na podatawie nowych informacji, ale przede wszystkim dowodów. Ktorych poki co za wiele nie ma. W tej sprawie. Ale to tez sie tyczy innych sfer życia... ;)
1
Diavo
Diavo
13 października 2023, 10:47
Ale się porobiło.. oby nam Mistrzostwa nie odebrali..
0
Milanboy
Moderator Milanboy
13 października 2023, 10:54
Jak to niby mają zrobić? To jest afera indywidualna, a nie klubowa. Sam klub nie ma z tym nic wspólnego.
3
mist22
mist22
13 października 2023, 10:46
Roczne zawieszenie z rozwiązaniem kontraktu z Newcastle, powrót do Milanello, aby trenować, pomoc psychologa od klubu w walce z uzależnieniem i jakiś dozór, podpis kontraktu z Milanem i powrót w sezonie 2024/25
10
Milanboy
Moderator Milanboy
13 października 2023, 10:46
W Polsce to by youtuber naglosnil aferę i dopiero wtedy prokuratura podjęła jakiekolwiek działania, po czym sprawa by ucichła, a prokuratura by uznała, że nie było kluczowych świadków.
1
Pavlović31
Pavlović31
13 października 2023, 12:31
Dosłownie każda afera której macki i korzenie sięgają dużo głębiej.
1
Mil_online
Mil_online
13 października 2023, 10:45
Problem będzie, jeżeli Newcastle udowodni, że Milan wiedział o problemie hazardowym Tonalego, w związku z czym podstępnie zataił wadę przedmiotu transakcji i Newcastle będzie uprawnione do odstąpienia od umowy:).
2
ósmy
13 października 2023, 10:40
No to już wiem, dlaczego od wczoraj nie mogę się dodzwonić do Sandro.
9
Gianni Rivera
Gianni Rivera
13 października 2023, 10:36
Oczywiście, że dla prokuratury ich udział jest marginalny, ponieważ bukmacherka to nie przestępstwo. Karę na piłkarzy nałoży nie prokuratura, tylko włoski związek piłki nożnej w porozumieniu z UEFA i FIFA. To, jaki wymiar kary, zależeć będzie od tego - przynajmniej tak podejrzewam - jak aktywnie zawodnicy obstawiali. Czy to jednorazowy wyskok, czy regularna bukmacherka.
0
bolik
bolik
13 października 2023, 10:40
legalna bukmacherka, a tu wchodzi w gre nielegalna. Pewnie jak pójdą na współprace to odpowiedzialności karnej pewnie wielkiej nie będzie (za pewne jakaś grzywna, która dla nich będzie bezproblemowa) Gorsze będą konsekwencje sportowe.
1
Milan_per_sempre
Milan_per_sempre
13 października 2023, 10:36
"Hazard we Włoszech nie jest przestępstwem i obstawianie zakładów nie jest zabronione, nawet w przypadku piłkarza, pod warunkiem, że zakłady zawierane są na legalnych witrynach, oraz na sport, w który zawodnik nie jest zaangażowany (w tym przypadku piłkę nożną). "

No i wszystko jasne. Sandro pewnie obstawiał żużel i krykiet.
2
nrt2
13 października 2023, 10:36
Było szkoda tego Tonalego jak odchodził ale teraz....
1
Marcin1995
Marcin1995
13 października 2023, 10:34
Z tego to jeszcze niezłe kwiatki mogą wyjść, mam nadzieję że żaden z naszych zawodników nie jest w to zaangażowany
0
nrt2
13 października 2023, 10:38
Narazie sami piłkarze Włoskiej narodowości są w to zaangażowani u nas nie ma ich wielu wiec można być spokojnym
4
JanekACM22
JanekACM22
13 października 2023, 10:33
Jak by im pieniędzy brakowało, masakra...
0
bolik
bolik
13 października 2023, 10:38
To niestety raczej choroba, nie robili tego dla kasy. Masakra bo to trzej zdolniejsi Włoscy piłkarze, a wydaje się, że kara nieuchronna. Trzech lat pewnie nie nie dostaną, ale nawet rok to bedzie tragedia.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się