SCUDETTO


CorSport: Motta faworytem Furlaniego do zastąpienia Piolego

7 lutego 2024, 10:18, Adam6 Aktualności
CorSport: Motta faworytem Furlaniego do zastąpienia Piolego

Corriere dello Sport podaje, że Bologna chce przedłużyć kontrakt z trenerem Thiago Mottą, ale ten na razie wstrzymuje się z decyzją i skupia się na końcówce sezonu. Milan i Juventus o tym wiedzą i uważnie obserwują jego sytuację. Giorgio Furlani, dyrektor generalny Rossonerich, na Włocha na szczycie swojej osobistej listy kandydatów na nowego szkoleniowca klubu. Nie powinniśmy też zapominać o dobrych stosunkach między  Mottą i Ibrą, niegdyś kolegami w drużynie PSG.

Juventus, zatrudniając 41-latka, musiałby przemodelować swój model taktyczny. Natomiast pomysły na grę Milanu i Bolonii są zbliżone i zamykają się w formacji 4-2-3-1. Oczywiście wygląda to trochę inaczej, ale jest to również podyktowane charakterystyką zawodników. Wiele będzie zależało od woli samego Motty po zakończeniu tego sezonu. 



43 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Willy
Willy
7 lutego 2024, 15:37
Ciekawe kto następny Conte,Motta,czekam dalej.
0
slavio
slavio
7 lutego 2024, 15:26
kazda zmiana na tak...
0
mufi
mufi
7 lutego 2024, 15:04
INO CARLO !!!!
0
DarQ
7 lutego 2024, 14:09
za Piolego to tylko Phil Jackson
2
PanPrzemus313
PanPrzemus313
7 lutego 2024, 14:08
No i super
Motta ma duży potencjał na bycie topowym trenerem
Jasne jest to ryzyko ale zdecydowanie je preferuje względem stania w miejscu bo Pioli da top4 jakby to było wielkie osiągnięcie z naszą kadrą
1
Corsa
Moderator Corsa
7 lutego 2024, 17:35
Frank Lampard i Steven Gerrard, ta dwójka również zapowiadała się bardzo dobrze.

Pierwszy w debiutanckim sezonie dotarł z Derby do finału play off swojej ligi, zdobywając prawie awans, a drugi z powodzeniem reaktywował Rangersów, zarówno w lidze jak i w Europie.

Obaj zostali brutalnie zweryfikowani zaraz po objęciu większych klubów.

Sezon w sezon mamy wysyp takich szkoleniowców jak Motta, wielu rokuje dobrze, ale najczęściej kończą w słabych klubach i wracają do szeregu.

Inwestycja w typowego debiutanta to zbyt duże ryzyko. Milan z trudem wstał z kolan po wielu latach przeciętności, nie możemy pozwolić sobie na obstawienie w ciemno.
1
PanPrzemus313
PanPrzemus313
7 lutego 2024, 17:43
Corsa - jeden trenował klub z 2 ligi a drugi z bardzo słabej ligi szkockiej (nawet jeśli fajnie pokazał się w europie)
To słabe kontrargumenty
Tu mówimy o gościu który tu i teraz robi świetne wyniki w Serie A a nie o gościu który się wyróżnia w Serie B (odpowiednik Lamparda) albo na Cyprze (odpowiednik Gerrarda)
0
Corsa
Moderator Corsa
7 lutego 2024, 19:08
@PanPrzemus313, Di Francesco? Można też za przykład podać Sousę, który w Salerno wykręcił rewelacyjny wynik i sprawił, że grali bardzo atrakcyjną piłkę. Chyba wszyscy patrzyliśmy z uznaniem co Portugalczyk zrobił ze skazanym na spadek outsiderem.

W kolejnym sezonie wszystko wróciło już do normy i chwilowy fart uleciał tak szybko jak się pojawił.
0
PanPrzemus313
PanPrzemus313
7 lutego 2024, 19:36
Sousa i Salerno to inny kaliber
Di Francesco to dobry przykład ale też należy pamiętać że z Romą słabszą od obecnego Milanu dotarł do półfinału LM i wygrał z mocną wtedy Barceloną więc nazywanie go od razu niewypałem jest mocno na wyrost
Moim zdaniem Motta w najgorszym wypadku będzie lepszy niż Di Francesco ale słabszy niż Pioli
Co wtedy? Ano nic bo trochę słabszy niż Pioli nadal da nam top4 i nadal gówno zrobimy w Europie
Jak chcemy się kisić w miejscu to niech Pioli zostaje
0
Pavlović31
Pavlović31
7 lutego 2024, 13:40
Furlani to się guzik zna.
0
Rysiu
Rysiu
7 lutego 2024, 12:57
Gość już w Spezi wykonywał dobrą robotę. Cały czas robi postępy. Może być dobra opcją.
2
karp_fso
karp_fso
7 lutego 2024, 12:12
Zamienił stryjek...
Jak mamy Pioliego zastępować Mottą, to lepiej zostawić Stefano. Ofc Stefano odpierdziela różne głupoty, jego sztab ma problemy z kontuzjami (każdy poprzedni miał, ale u Pioliego to wyjątkowa patologia), ale w miarę solidne wyniki gwarantuje. Motta to ryzyko, nie wiadomo czy w ogóle poradzi sobie w Milanie, gość zanim zaczął robić cuda z Bologną też różne perturbacje przechodził.

Jeśli Pioli ma zostać zwolniony, to w jego miejsce tylko Conte, Sarri albo (co jest mało realne) De Zerbi. Ew. Klopp za dwa lata (jeszcze mniej realne XD). Serio, jeśli wyrzucać Pioliego to tylko za kogoś, kto zapewni skok jakościowy, bo zmiana trenera dla zmiany trenera mija się z celem.
8
nadgnity
nadgnity
7 lutego 2024, 12:38
Ale trzeba jednak pamiętać, że Pioli przed Milanem też spektakularnych wyników nie miał. Stąd też już na samym początku pojawiło się #pioliout.
5
Von Strauss
7 lutego 2024, 13:38
Conte albo Klopp. Sarri to nie do końca dobry budowniczy a De Zerbi to Pioli v2 jeśli chodzi o styl i wyniki.
0
karp_fso
karp_fso
7 lutego 2024, 15:41
nadgnity
Ale Pioli przychodził w miejsce tragicznego Giampaolo, jako rozwiązanie doraźne. Motta to ma być niby zaplanowany i przemyślany wybór.
1
Corsa
Moderator Corsa
7 lutego 2024, 17:16
@nadgnity, zgadzam się z komentarzem kolegi powyzej, Pioli przychodził jako strażak, przed sezonem nikt nie brał go pod uwagę. Szczęśliwie wypalił ponad stan, ale to był fart, że się udało z nim.
0
nadgnity
nadgnity
7 lutego 2024, 23:30
Giampaolo to też był przemyślany wybór :) Co ciekawe La Gazzetta podawała, że razem z nim pod uwagę brani byli De Zerbi i Simone Inzaghi.
0
Corsa
Moderator Corsa
7 lutego 2024, 11:54
Jakoś nie jestem przekonany do tego Motty. Niby fajnie gra ta jego Bologna, ale to dopiero pierwszy raz, gdzie wyróżnił się jako trener, a do końca sezonu jeszcze "kilka" kolejek.

Pamiętam jak swego sporo osób zachwycało się stylem Di Francesco, widząc w nim potencjał na świetnego szkoleniowca. Do tego EDF miał wtedy sporo większe osiągi.

Gdzie jest dzisiaj? We Frosinone.

Milan potrzebuje kogoś sprawdzonego, z bogatym warsztatem, kto z miejsca realnie da coś drużynie, a nie kolejnego nowicjusza, który będzie uczył się tutaj fachu.
6
Bandon
Bandon
7 lutego 2024, 14:47
Czyli Conte.
0
Tanger
Tanger
7 lutego 2024, 16:23
Milan od wielu już lat kreuje trenerów

Sacchi - wynalazek z Parmy,
Capello - przeszedł drogę od trenowania młodzieżówki Milanu,
Zaccheroni - wynalazek z Udinese,
Ancelotti - jego wielka kariera rozpoczęła się po objęciu Milanu,
Allegri - wynalazek z Cagliari
Pioli - przed objęciem Milanu znany był bardziej z upadków niż wlotów,

Motta wpasowuje się do tego wzorca
0
ósmy
7 lutego 2024, 17:00
@Tanger
A po drodze
- był Giampaolo, któremu wychodziło w Sampdorii, a u nas poległ na całego.
- był Gattuso - wynalazek Sion czy Palermo.
- był Oscar Tabarez, który w Cagliari radził sobie nieźle, ale u nas zatonął
- był ten nieszczęsny Fatih Terim, wynalazek z Fiorentiny, który w Milanie wykreował jeszcze mniej.
- był i wynalazek Montella, który kręcił ładnie w Fiorentinie i Sampie, a u nas obniżył loty.

Milan niekoniecznie musi kreować trenerów, bo też nic nie zadziałało w roli debiutantów typu Inzaghi, Seedorf czy Leonardo.

Także nie byłbym pewny tego wzorca względem Motty, bo każdy kij ma dwa końca, czy też na dwoje babka wróżyła:)

Edytowano dnia: 7 lutego 2024, 17:01
1
Tanger
Tanger
7 lutego 2024, 18:31
@ósmy

No niech będzie, że statystyka to 50/50 albo i mniej. Ilu z kolei trenerów o ugruntowanej pozycji trenowało Milan w ciągu ostatnich 30 lat i osiągnęło sukces? Ilu nie wypaliło? Okrągłe 0, bo Milan takich w ogóle nie zatrudniał. Taka to historia.
0
ósmy
7 lutego 2024, 19:46
@Tanger
I być może to był błąd.
Bo teraz to takie gdybanie, ale nie należy bezsprzecznie odrzucać wersji, że gdybyśmy za Berlusconiego zatrudnili jednak ówczesnego wybitnego, międzynarodowego fachowca typu Cruyff, Łobanowski, Happel czy Fergusson to tych pucharów mielibyśmy znacznie więcej.
No temu nikt nie może zaprzeczyć ;)
0
Rossoneri777
Rossoneri777
7 lutego 2024, 11:44
Conte to gwarant walki o mistrza, Motta to trener który raczej utrzymał by nas w top4 i kontynuował plan Piolego. Realnie nie wierze w Conte, gdyż ten będzie chciał transferów sprawdzonych zawodników którzy z miejsca podniosą poziom, Motta zadowoli sie Zirkze, i 3 wonder kidami.
Patrząc co zrobil Conte w interze az ciężko uwierzyć ze tak wielu ludzi go nie chce. On dał podwaliny pod wielki inter, zbudował system. Podobnie było w juve. Specjalista i świetny trener, mam wielka nadzieje ze to on zostanie nowym trenerem
1
Rogo1989
Rogo1989
7 lutego 2024, 12:50
Conte to jedynie gwarant syfu i afery na koniec sezonu. Tam gdzie był to rozstawał się w skandalach. Do tego gra beznadziejną formacją, do której nie mamy kompletnie zawodników.
0
Von Strauss
7 lutego 2024, 13:35
Rogo1989

Syfu i afery? Tylko z zarządem i to wtedy, gdy nie wyjdą cele, które założył, a klub nie chce dokonać wzmocnień. Bo piłkarze go uwielbiają (poza totkami, ale już tłumaczyłem, że to drużyna, gdzie idzie się na finansową emeryturę bez większych ambicji).
Mamy zawodników pod 3-4-3, którą grał w Chelsea, pod 3-5-2 też niewiele trzeba.
2
Zuber
Zuber
7 lutego 2024, 14:49
Kocham te powielane głupoty o Conte. Wszędzie zostawił taki syf, że każda drużyna oprócz Totków wróciła do topu.
1
MilanHomer
MilanHomer
7 lutego 2024, 16:02
Najlepsze jest to, że Tottenham nigdy jakąś wielką czołówką w Anglii nie był.
Zawsze dużo wydawali, ale sukcesów, czy nawet LM, to tam nie było. Piszę oczywiście ogólnie o powiedzmy ostatnich 30 latach ;)
0
Jaca23
Jaca23
7 lutego 2024, 11:36
Z Motty, Sarriego lub De Zerbiego będę zadowolony, bo w Conte nie wierzę. Stefanowi trzeba ładnie podziękować za to wszystko co dla nas zrobił, szkoda, że rok za późno.
Edytowano dnia: 7 lutego 2024, 11:37
1
FanatiKo ACM
FanatiKo ACM
7 lutego 2024, 12:05
Motta albo Sarri na prawdę? Jeszcze mi powiedz ze wypisujesz co chwile o zwolnieniu Piolego to już w ogóle mi ręce opadną
0
ósmy
7 lutego 2024, 11:31
Nie jestem do końca przekonany.
Być może druga połowa sezonu to będzie dla Motty taki zeszłoroczny casus Sottila z Udinese. Już wtedy podczas ich świetnej jesiennej i zimowej kampanii pisano o tych wielkich klubach, które miałby objąć Sottil po świetnie prowadzonym Udinese..
Jak skończyło Udinese, i gdzie jest teraz Sottil?
Mimo wszystko jestem #teamdeZerbi.
A Bolognia chyba już łapie zadyszkę.
Z Bolonii wyciagnąć Zirkzee bądź Fergusona. Zostawić Saelemaekersa, i tyle w temacie Bolonii.
1
Corsa
Moderator Corsa
7 lutego 2024, 11:57
Mam identyczne odczucia. Motta pokazał się piłkarskiej Europie, ale jeszcze nie wiadomo czy to chwilowy fart czy faktyczny potencjał.
2
Von Strauss
7 lutego 2024, 13:32
A po co nam kolejny Pioli? #DeZerbiOut.
Nie wystarczy nam upokorzeń z Interem, chcemy ich więcej i bardziej bolesnych?
Zamiast remisów z beniaminkami i spadkowiczami chcemy dostawać w papę po 4:0? (Luton ftw!)
Ba - chcemy więcej upokarzających spotkań (6:1 z AV, 5:2 z Atalantą itd.)?
#TeamAntoniuszKontiusz
1
ósmy
7 lutego 2024, 14:04
@von Strauss
Idąc tym tokiem rozumowania to popatrzmy też na porażki Tottenhamu z Conte.
W lidze mamy:
- porażka z Crystal Palace 3-0.
- porażka z Burnley 1-0,
- porażka z Southampton 2-3
- porażka z Wolverhampton 0-2.
- porażka z Brighton 0-1.

To teraz puchary:
- porażka z Rennes 0-3
- porażka z NS Mura 2-1
- porażka z Vitese 1-0
- porażka z Pacos Ferreira 2-1.
W Pucharze Anglii odpadli z drugoligowy Middlesbrough.
To tylko jeden sezon. A teraz porównaj skład Brighton i gwiazdeczji z Tottenhamu:)
Ale nie skreśla Conte od razu. Już wolę jego od tych Sarri czy Motty.
Ale de Zerbiemu jednak dalbym od siebiewięcej szansy.
Edytowano dnia: 7 lutego 2024, 14:08
1
Von Strauss
8 lutego 2024, 10:49
@ósmy
Ale Totki to taki sam średniak jak Crystal Palace czy Brighton. No, może trochę silniejszy. Ale nadal - to nie są wyniki w stylu 4:0 z Luton, 5:2 z Atalantą czy 6:1 z AV.

Ale ja daję więcej szans De Zerbiemu. Ale w Brighton. Niech spróbuje się w jakimś Bayernie albo innym UTD - albo właśnie w Totkach. Ale nie u nas. Bo póki co widzę, że w zakresie taktycznym poszedł do przodu od czasu Włoch tak, że nadal ma takie same spotkania i wyniki.
0
Von Strauss
7 lutego 2024, 11:01
Antonio Conte 2024-2077 - Make AC Milan great again!

A nie żadne M(i)ott(ł)y, Zebry czy S(a)racze.
7
Trzesuaf
Trzesuaf
7 lutego 2024, 10:35
Motta to tania opcja i brak potrzeby transferów. Dla Milanu podwójnie tanio. Ale brak rewolucji i brak trenera z osiągnięciami to też pokazanie kibicom prawdziwego celu klubu.
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
7 lutego 2024, 10:24
To chyba warto byłoby się w takim wypadku zastanowić czy nie lepiej zostawić Pioliego do końca kontraktu przy równoległym wietrzenie sztabu od przygotowania fizycznego. Zastępowanie Stefana "niewiadoma" kompletnie niema sensu.

Sarri, Conte, de Zerbi na tak (zgodnie z plotkami).
0
MrAncelotti
MrAncelotti
7 lutego 2024, 10:21
Wynocha z tym Interowcem.

De Zerbi 2024
7
Mellion
Mellion
7 lutego 2024, 10:30
W pełni popieram. Pan Ancelotti to zawsze klasa.
7
Billy_Costacurta
Billy_Costacurta
7 lutego 2024, 10:54
Swoją drogą ciekawy czy Carletto by coś ulepił z obecnego Milanu
1
DragonAC
DragonAC
7 lutego 2024, 11:33
Stefan też interowiec i co to ma do tego
1
AlexisRossonero
AlexisRossonero
7 lutego 2024, 16:30
To że każde derby w pi…. :)
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się