SCUDETTO


MN: Trzy powody, które powinny prowadzić do rozstania się ze Stefano Piolim

12 marca 2024, 10:50, Redakcja Aktualności
MN: Trzy powody, które powinny prowadzić do rozstania się ze Stefano Piolim

Milan zajmuje drugą pozycję w tabeli Serie A i zmierza do ćwierćfinału Ligi Europy (jeśli w czwartek nie padnie niekorzystny rezultat). W 2024 roku ma średnią punktów niższą tylko od Interu, ale w takim razie, dlaczego panuje tak duży sceptycyzm odnośnie do Stefano Piolego? Zastanawia się nad tym Antonio Vitiello na łamach MilanNews i próbuje odpowiedzieć na te pytania, podsumowując wszystko w trzech najważniejszych punktach.

Powód nr 1: brak przekonującej gry. Powiedzmy sobie szczerze: oglądanie Milanu jest często nudne. Rossoneri momentami rozkręcają się, ale polegają wyłącznie na indywidualnych zagraniach i przez długie fragmenty (w tym samym meczu) nie ekscytują. Kibice również idą na stadion, aby się zabawić, zobaczyć spektakl, ale w ostatnich miesiącach rzadko się to zdarzało. Z kilkoma wyjątkami jak mecze z PSG czy Atalantą, reszta to przewidywalna, wolna i nudna gra. Z taktycznego punktu widzenia zespół daje dużo przestrzeni rywalowi i często opiera się na zagraniach topowych zawodników. Milan jest często ratowany, bo ma świetny skład, ma silne indywidualności, w przeciwnym razie miałby z pewnością jeszcze mniejszy dorobek punktowy.

Powód nr 2: kontuzje. Jaki jest sens kupowania piłkarzy, jeśli w pewnym momencie sezonu doznają kontuzji? Działo się to między październikiem a listopadem przez ostatnie trzy lata, by następnie od stycznia do lutego odwrócić bieg wydarzeń. W ciągu tych dwóch miesięcy tracisz mnóstwo punktów i na koniec płacisz za to rachunek. Milan ma świetny skład, ale nie jest on w pełni wykorzystywany. Wielki żal.

Powód nr 3: pięć przegranych derbów z Interem, wręcz nienormalna przewaga lidera oraz zbyt wczesne odpadnięcie z Ligi Mistrzów, oraz Pucharu Włoch. Wrzuciliśmy je wszystkie do jednego worka, ale nawet to ma wpływ. Patrzenie na to, co dzieje się po drugiej stronie Naviglio jest powodem do dużego niezadowolenia.



56 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Maju
Maju
13 marca 2024, 10:36
Są widzę tacy, którzy widzą szklankę w połowie pełną (dobra mina do złej gry - nomen omen) i tacy, którzy widzą w połowie pustą. Ja zwróciłbym uwagę, że szklanka jest brudna i brzydka jest.
0
pijanyroman
13 marca 2024, 09:01
- Top 4 było, jest i będzie.
- Zespół jest konkurencyjny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Nie gramy o trofea, tylko o piniążki na stadion.

= Zmian nie będzie.

Skąd to wszystko wiem? Nie wiem, ale się wypowiem.
0
Paolo03
Paolo03
13 marca 2024, 08:40
Jeśli nie ma godnego zastępcy za Stefana to jaki jest sens zmiany gdy od momentu kiedy Stefcio przyszedł zaczęliśmy grac poważnie w piłkę.

Nie oszukujmy się ale De Zerbi, Motta czy Conte nie zapewnia od razu jakościowego skoku. Każdy z nich potrzebuje również czasu a my tego czasu nie mamy. Regularnie musimy mieć top4 co każdy sezon.
0
muamba_kabumba
13 marca 2024, 09:11
Obawy są takie, że Pioli też już skoku jakościowego nie zapewni. Dodatkowo poprzedni sezon zakończyliśmy na miejscu 5 warto zaznaczyć.

Z tym, że gramy poważna piłkę w kontekście tego co obserwujemy od 1.5 roku to lepiej przemilczeć.

Poważna piłkę to my graliśmy w okresie postpandemicznym. Ze sporo gorsza kadrą warto dodać (no poza środkiem pomocy oczywiście).
Edytowano dnia: 13 marca 2024, 09:14
0
amoildiavolo12
amoildiavolo12
12 marca 2024, 17:11
Basta , grazie e arrivederci !!! buona fortuna
1
fristajlos
fristajlos
12 marca 2024, 16:09
Prawda jest taka, że czas na zmiany. Dla mnie chłop jest na równi z Carletto, chociaż nie zdobył tyle, ale z gówna ukręcił majstra i jakoś trzyma się na powierzchni. Niestety na poziom wyżej nie zanosi się więc czas na kolejnego trenera. Conte na 2-3 sezony może być dobrym pomysłem - wszak nasza kadra będzie wchodziła w najlepszy wiek dla zawodników. Jeśli to prześpimy czeka nas kolejna, mozolna budowa składu
1
MilanHomer
MilanHomer
12 marca 2024, 17:18
Carletto na równi z Piolim? :)
Ranieri ma większe osiągnięcia "z gówna", to znaczy półka wyżej :)
2
fristajlos
fristajlos
12 marca 2024, 18:43
Z taką paką jaką miał to i Pioli by wygrał 2x LM. Ligę wygraliśmy raz a tak to zawsze przeciętność
0
szyka
szyka
12 marca 2024, 19:11
Raz mistrz Włoch, dwa razy Liga Mistrzów, dwa razy Superpuchar UEFA, raz Puchar Włoch, Superpuchar Włoch i raz klubowe Mistrzostwa Świata to przeciętność, zawsze top4, raz był 5
Ok mial lepszy sklad, ale przeciwnicy byli tez duzo mocniejsi -juve w finale ligi mistrzow z nami, roma inter mourinho
Teza l, że Pioli wygrałby 2x ligę mistrzow jest odważna:-)), Pioli niech z grupy zacznie wychodzić regularnie....
Porównanie do Piolego to profanacja....
5
Jaca23
Jaca23
12 marca 2024, 15:54
Trzy? Chyba trzydzieści trzy.

Pioli jest jaki jest z nim zespół już progresu nie zrobi. Mimo coraz lepszej kadry będziemy co roku w top4 i czasem uda się wyjść z grupy w LM, ale nic więcej. Jednak jeśli miało by dojść do zmiany na jakiegoś przeciętnego szkoleniowca (Lopetegui) to już wolę zostawić Stefana.
3
karp_fso
12 marca 2024, 15:27
Pisałem to w newsie z wypowiedzią Pioliego po meczu z Empoli, ale w skrócie powtórzę tutaj.
Jeśli właściciel faktycznie patrzy TYLKO w tabelki, to Pioli może i zostanie. W tym roku mało porażek, odpadnięcie z LM, ale z grupy śmierci, Inter w lidze w tym sezonie poza zasięgiem, więc jeśli uda się zająć drugie miejsce, to w sumie git. Tylko coś dużo bramek straconych i kontuzji.

Ale jeśli patrzymy z perspektywy boiska to widzimy niestety styl (czy raczej jego brak), czy fakt, że mieliśmy możliwość wyjścia z grupy LM, bo zespoły z "grupy śmierci" wcale takie śmiercionośne nie były.

Jeśli będzie sensowna kandydatura to nie ma co się zastanawiać. Szkoda, bo Pioli był jednym z architektów przywrócenia Milanu do topu we Włoszech, ale już poprzedni sezon zapalił wielką czerwoną lampkę. Jak chcemy się rozwijać, to potrzebujemy zmiany.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
12 marca 2024, 16:42
Milan w tabelkach wygląda właśnie fatalnie.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 marca 2024, 15:17
plotki łączone Sarriego z Mlanem/Napoli za 3 2 1 ...
1
muamba_kabumba
12 marca 2024, 15:45
Gdyby nie bajzel w Napoli to pewnie by tam poszedł. Chcąc nie chcąc jest to całkiem prawdopodobna opcja w naszym przypadku.
0
AC Kamil
AC Kamil
12 marca 2024, 14:35
Co do nudnej gdy to można by ją było zrozumieć gdyby gra defensywna była poukładana, a drużyna Piolego to obecnie cyrk na kółkach, nic w nim nie funkcjonuje. Robotę robią indywidualności na bokach: Leao, Theo, Pulisic, do tego jak jest zdrowy i w pełni formy Florenzi. Jeśli Milan chce być postrzegany jako mocna ekipa to musi mieć dużo więcej do zaoferowania niż wrzutki z bocznej strefy, do takiej gry jaką teraz prezentują na ławce wystarczyłby Probierz, przynajmniej na pensji klub by zaoszczędził.
Edytowano dnia: 12 marca 2024, 14:36
3
Von Strauss
12 marca 2024, 14:05
Odnośnie punktu trzeciego - w zeszłym sezonie był jeden punkt różnicy mniej na tym etapie pomiędzy liderem a wiceliderem (a było nim Juve xd). Wypadnięcie z LM to było takie 50/50 (grupa z BVB, PSG i Newcastle nie należała do łatwych, ale przegraliśmy nie dlatego, że inni byli lepsi tylko dlatego, że my byliśmy tak żałośni), a nasz gra w PW to kpina.

Byleby nie zmieniać trenera na nazwiska w stylu Lopetegui, Italiano, Sarri, De Zerbi bo to nic nie zmieni. Mottę też uważam za loterię (nie postawiłbym 100 zł na to, że utrzymają miejsce w top 4, równie dobrze mogą skończyć na 6-7 miejscu), bo póki co to pierwszy dobry sezon i w klubie bez większych oczekiwań.
0
Paolo03
Paolo03
13 marca 2024, 08:36
Taka teorie można przypisać do każdego trenera. Nikt nie zapewni na 100% top 4 juz w pierwszym sezonie. Na Guardiole nas nie stać.
0
Masa
Masa
12 marca 2024, 13:58
To, że nam nie przychodzą konkretne kandydatury do głowy, to nie znaczy, że takich nie ma. Tak jak już pisałem wcześniej:
Ancelotti, Capello, Sacchi też niczego nie wygrali przed Milanem, a jak się potoczyła ich kariera każdy wie… trzeba dać szansę komuś nowemu, ale nie na pałę tylko na podstawie analizy sposobu gry, warsztatu jaki prezentuje, charakteru itd. Od tego są dyrektorzy i ludzie, którzy zarabiają dobry hajs żeby podejmować takie decyzje.
4
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 14:06
Ja mam w pamięci, że przed Piolim mieliśmy dekadę absolutnej degrengolady właśnie dlatego, że szukaliśmy trenerskich odkryć i robiliśmy zmiany dla zmian... Lepsze bardzo często jest wrogiem dobrego. Dla mnie jeśli wyniki są ok to nie ma sensu ryzykować, ze zaczniemy kolejną dekadę trenerskiej żonglerki... Zwyczajnie nas chyba na to nie stać...
0
Masa
Masa
12 marca 2024, 14:08
tak, bylo slabo przed Piolim, ale wez pod uwage kogo zatrudnialismy... Gattuso, Inzaghi, Seedorf - to byli ludzie, przy ktorych Motta jest profesorem w swoim fachu.
Edytowano dnia: 12 marca 2024, 14:09
4
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 14:28
Ogólnie uważam, że odkrywanie swojego nowego "Ancelottiego, Capello, Sacchiego" to fajny pomysł w sytuacji, kiedy zwalniamy trenera bo przegrywa wszystko jak leci i nie ma wyjścia. Jakbyśmy byli na 7 miejscu czy coś. trenera, który wygrywa zwalnia się IMO tylko po to żeby ściągnąć kogoś z absolutnego topu, a nie żeby eksperymentować.
2
Masa
Masa
12 marca 2024, 17:01
Gerada - jest to rozsądny argument, chociaż jak pisałem poniżej pod Twoim komentarzem, uważam, że jeśli odpadniemy z kimś "słabym" w lidze europy, a w derbach znowu zaliczymy klasyczny wpyerdol, to bedzie znaczyło, że Pioli sie cofa w rozwoju jako trener...
0
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 23:29
O ile odpadnięcie ze Slavią zgodzę się, że byłoby argumentem w tym sezonie żeby "przelać czarę goryczy" o tyle mecze z Interem wykładnikiem nie są IMO żadnym. Pisałem to rok temu i powtórzę teraz: jak mamy wygrywać Ligę Mistrzów i Scudetto to dla mnie możemy każde derby po 0:20 przegrywać. Mecze z Interem, chociaż mega prestiżowe, są tylko pojedynczymi meczami i nie są warte zaorania wszystkiego.
0
Rafał0209
Rafał0209
12 marca 2024, 13:43
Powód numer 2 do dziś nie jestem wstanie zrozumieć jak wielką ma właściciel sympatie i cierpliwość sprowadza za własne miliony zawodników płaci im miliony pensji by Ci zamiast na boisku siedzieli w domu i grali zamiast na boisku to konsoli, a powód numer 3, to sympatia kibiców na stadionie że nie wywieźli łysego na taczkach, żyć mieszkać w Mediolanie i dostawać łomot za łomotem od Interu toż tam bekę i pociski sypią się z pracy szkoły od znajomych czy sąsiadów że aż wstyd na mieście się pokazać. Pioli się zmienił sezon mistrzowski grał piękną ofensywną piłkę tam każdy za każdego chciał umierać, po tym jak zobaczył ile ziomki ze sztabu załatwiają kontuzji, postanowił bawić się w Juve Allegriego za najlepszych mistrzowskich lat, mniej intensywnie do bólu skutecznie i pełna kontrola ale zupełnie mu to nie wyszło. a dziś drużyna trener wyglada jakby zupełnie ze sobą nie rozmawiała a coś w stylu macie piłkę i grajcie jak chcecie. tam już wszyscy wiedzą że rozstanie to najlepsze rozwiązanie.
6
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 13:40
Do mnie przemawia powód numer 2 - kontuzje. Cały czas będę powtarzał, że jeśli winny za plagi urazów jest człowiek to powinien z hukiem wylecieć. Jeśli to mityczny Osti - powinien polecieć. Jeśli Pioli - powinien polecieć. Standardowo nie podejmuję się bycia wyrocznią i nie rozstrzygam kto winien. Ale jeśli Stefano, to ten argument jest w pełni zasadny.

Powód numer 3 jest abstrakcyjny. Medialny - ale abstrakcyjny.

Co prawda proporcje są inne i sytuacja nie jest jeden do jednego - ale to tak jakby zwalniać kolejnych trenerów Espanyolu za to, że sobie radzą gorzej od FC Barcelony... Zmierzam do tego, że Inter gra w innej lidze. Możemy albo zobaczyć, że taka jest rzeczywistość, albo skręcać się z zazdrości do tego stopnia żeby rzeczywistość ignorować i próbować ją zakrzywiać. Zamiast ciągle myśleć, że Milan to największy gigant na świecie, który Real, City i Bayern w każdym meczu winien rozjeżdżać minimum 15 do 0 zacznijmy trochę zauważać, że na boisku zawsze są dwa zespoły i ten drugi może też być mocny... Czasem po prostu mocniejszy...

Powód numer 1 to kwestia dyskusyjna. W lidze styl i skuteczność ma Inter. Koniec. Reszta ekip ma albo styl albo skuteczność. Osobiście z dwojga wolę skuteczność. Na naszym sposobie gry też aż tak bym psów nie wieszał - nie jest genialnie, ale praktycznie co mecz jesteśmy zespołem, który wygląda lepiej od rywali. Za nami w tabeli są Juventus i Bolonia... a to oznacza, że jako jedyna ekipa poza Interem nie popłynęliśmy mając w środku tygodnia mecze w Europie. Jako jedyni rozkładamy siły i gdzie się da włączamy tryb ekonomiczny a jednocześnie punktujemy. Nie sztuką jest zarżnąć się w jednym meczu, mając stosunkowo wąską kadrę...

Jak dla mnie Pioli może polecieć albo jeśli ponosi winę za plagi kontuzji albo jeśli pojawi się opcja wymiany go na kogoś z absolutnego topu - sytuacja nie do odrzucenia. W przeciwnym razie - póki robi wyniki adekwatne do poziomu sportowego klubu - to niech trenuje u nas jak najdłużej.
Edytowano dnia: 12 marca 2024, 13:42
1
muamba_kabumba
12 marca 2024, 13:48
Jak to do tego doszło, że Inter w poprzednim sezonie grając w zasadzie niewiele lepiej od nas nagle znalazł się w "swojej" lidze? Jakaś ogromna kampania transferowa? Zdaje się, że nie. Paradoksalnie to chyba my wydaliśmy nawet więcej na wzmocnienia.

Czy tutaj czasem za częścią osób nie przemawia klasyczny "niedasizm"? Ja rozumiem jakby Inter pompował super kasę w kadrę i miał nieporównywalnie lepsza sytuację finansową od nas... ale ani nie pompuje ani niema. Jakoś dziwnie zaczynami przyzwyczajać się do tego marazmu obecnego sezonu i do tego, że Inter jest "niesamowicie gigantyczny". W tym sezonie owszem jest świetny ale to co gramy my i Juve przy swoich potencjałach kadrowych (niewiele gorszych od Interu) to jest kabaret.


Któraś strona ma ewidentny kompleks kuzynów. Pytanie tylko która to strona ^^
Edytowano dnia: 12 marca 2024, 13:49
3
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 14:03
@ muamba

Od trzech lat 90% ekspertów powtarza, że Inter jest najmocniejszy kadrowo i skazany na scudetto... Nie brakowało głosów, że to oni co roku przegrywają mistrzostwa, a nie inni wygrywają (nie zgadzam się z tą opinią ale jednak była powszechna).

Druga sprawa, że i my i Inter prowadzimy o 180 stopni inną politykę... Thuram dostał 6m netto, Pavard 5m... U nas takich kontraktów się graczom nie daje. Inter zatrudnia ukształtowane gwiazdy - my nie. Ceny odstępnego nie mają tu nic do rzeczy bo u nas jest to inwestycja w potencjalny zarobek, a Inter jest zainteresowany wynikiem tu i teraz.

No i trzeci punkt: U nas co roku skład mocniejszy? Mamy znacznie węższą kadrę od Interu - oznacza to, ze dużo trudniej nam łatać ubytki. Przed sezonem zaorana została CAŁĄ druga linia i zaczęto budować ją od nowa... (z optymalnego tercetu Tonali Bennacer Brahim przez pierszą rundę nie zostało nic, a nie mieli oni swoich nominalnych następców którzy regularnie wchodzili w ich buty).

Wydaje mi się, że różnica między nami a Interem jest duża i nie dzieje się to na płaszczyźnie szkoleniowca...
0
Masa
Masa
12 marca 2024, 14:07
jak dla mnie Pioli moze się jeszcze wybronic w tym sezonie, ale musi faktycznie pokazac, że wyciąga wnioski z popelnionych wczesniej błędów.

jesli inter znowu nas upokorzy w derbach (nie mowie o porazce po zacietym meczu) albo odpadniemy z kims wyraznie slabszym kadrowo z le, wtedy Pioli nie bedzie mial usprawiedliwienia i po sezonie powinnismy mu podziekowac.
0
MilanHomer
MilanHomer
12 marca 2024, 15:28
Gerada
https://www.acmilan.com.pl/mobile/news/39469/milan_w_nowym_sezonie_wyda_na_wynagrodzenia_90_mln_euro_liderem_rafael_leao

Ja tu widzę Cheeka, Pulisićia, Chukwu z zarobkami po 4 mln euro netto, więc to nie jest kosmiczna różnica wobec 5, czy 6 w Interze.

Za podobne zarobki można było wyciągnąć Ziela.

Warte podkreślenia jest, ile dano agentom za podpisy, bo tu Milan jest daleko w tyle za Interem.
0
Gerada
Gerada
12 marca 2024, 16:10
@ MilanHomer

W Milanie była już jakiś czas temu informacja, że 4m to maksymalny pułap dla "nowego" zawodnika, stąd 5-6m podane przeze mnie. U nas nie robi się odstępstw od reguł. Prowizje dla agentów to dodatkowa druga sprawa.
0
BadMad
BadMad
12 marca 2024, 21:19
"Zamiast ciągle myśleć, że Milan to największy gigant na świecie, który Real, City i Bayern w każdym meczu winien rozjeżdżać minimum 15 do 0 zacznijmy trochę zauważać, że na boisku zawsze są dwa zespoły i ten drugi może też być mocny... Czasem po prostu mocniejszy..."
Mała poprawka, z City i Realem oczekujemy 13:1 , z Bayernem 18:2. Tako rzecze historia rywalizacji mdzy tymi zespołami;-D
A póki co ,chciałbym wygrać z BVB 1:0:)
0
Diavo
Diavo
12 marca 2024, 13:39
Oglądając ostatni mecz Milanu miałem wrażenie, że Padre zaciągnął schemat rozgrywania z piłki ręcznej.. tego nie da się oglądać, to taka wolniejsza wersja tiki-taki, nienawidziłem oglądać takiej Barcelony, a teraz robi to nasz Milan tylko w slow-motion.
1
sebulba12
sebulba12
12 marca 2024, 13:34
Powód nr 4:
Komentarze ekspertów z acmilan.com.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
irus6663
irus6663
12 marca 2024, 13:36
:)))
0
Piotrek1899
Piotrek1899
12 marca 2024, 13:30
Jestem przekonany, że decyzja już dawno zapadła. Pioli się żegna. Sądzę, że ktoś z dwójki Conte, Motta obejmie Milan w nowym sezonie.
0
mmielczar123
mmielczar123
12 marca 2024, 13:20
Szacun dla Piolego za to, co osiągnął z Milanem, ale nie ma sensu już dłużej kontynuować tej współpracy. Szkoda, że tak to się kończy, bo były okresy, w których graliśmy naprawdę przyjemną dla oka i dającą punkty piłkę (szczególnie sezon mistrzowski i 19/20 przy pustych trybunach), ale te czasy minęły. Pytanie, dlaczego skład wydaje się z roku na rok coraz mocniejszy, a gra wygląda coraz gorzej. Myślę, że spory wpływ na to może mieć do tej pory niezałatana dziura po Kessiem. Przez ostatnie 2 sezony Pioli kombinował i przestawiał graczy w środku pola na wszystkie sposoby, ale jak by nie próbował, to druga linia nie będzie miała podjazdu do tej z sezonu mistrzowskiego. Chociaż tych problemów było/jest znacznie więcej - kontuzje, dziwne zmiany, kompromitujące porażki, brak wyciągania wniosków z poprzednich meczów itd. Mam nadzieję, że po sezonie zatrudnimy Mottę albo Conte, bo Pioli daje maksymalnie solidność, a my potrzebujemy czegoś więcej.
0
daro12555
daro12555
12 marca 2024, 13:11
Gość u nas osiągnął szczyt dla siebie trenerski .Nigdy jakoś wielkim fanem jego nie byłem ale po panndemi grali świetnie .Potem przyszedł sezon mistrzowski.Gość się wyaplił nie ma już chemi żadenj widać ze Pioli się męczy a wraz z nim piłkarze .Musi przyjsć nowy trener faworytami moimi są Motta i De Zerbi pasują do naszego systemu gry.Co do Conte nie jestem przekonany do niego ale jakby mieli przyjść trenerzy pokroju Sarri,Mazzarri, Lopetegui, Donadoni to wtedy wolałbym Conte.
0
Daman
Daman
12 marca 2024, 12:53
Jerry Buzzer, znany także jako Jerzy Brzęczek jest chyba wolny. Warto sięgnąć po tego trenera. Wydobył by z naszych zawodników wszystko co najlepsze.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 marca 2024, 12:15
Conte>>>>Motta>>>>>>Nic

chyba, że faktycznie wyjdzie jakieś inne ciekawe nazwisko, ale takie nie widać ;] Żadnych Lopeteguich, Sarrich etc
4
Rossu
Rossu
12 marca 2024, 12:11
Vitiello dołącza do kółka adoracyjnego malkontentów.

W zasadzie to niczego nie odkrył, bo tutaj od kilku miesięcy o tym na tej stronie jest dyskutowane. Doszło do tego stopnia, że za ładny/e jeden/dwa mecze w całym sezonie mamy im wręczać widmo sukcesy i stawiać pomniki.
1
Marosso
Marosso
12 marca 2024, 11:37
Właściwie ujęte ostatnie 2 lata.
2
roox
12 marca 2024, 11:27
Sądzę, że tylko wygranie LE uchroni głowę Piolego. Jak patrzę na dorobek Flicka i sekstet z Bayernem to faktycznie u nas biednie. Wiadomo, że trudno na obecnym etapie porównywać Bayern i ACM, ale potencjał mamy. Uważam, że mimo wszystko Pioli nie jest słabym trenerem i patrząc np. po Napoli to zespół mógł mieć dużo większy zjazd, a u nas jest jakaś kontynuacja tego co robi.
0
Mirek99999999
12 marca 2024, 11:42
Ładnej piłki dla oka w 3-4 meczach z rzędu nie graliśmy od czasu sezonu mistrzowskiego (nie licząc początku obecnego sezonu, ale mieliśmy wtedy sporo nowych nie "zPiolizowanych" twarzy w składzie). Pioli może nie jest tak słabym trenerem, jak niektórzy tutaj piszą, ale jego "formuła" na Milan się wypaliła krótko po zdobyciu mistrzostwa. Czasami tak bywa wśród trenerów i zawodników, że konieczna jest zmiana środowiska. Ancelotti wypalił się w Milanie, a potem wygrał praktycznie wszystko, Klopp robi sobie przerwę bo zasiedział się w mieście Beatlesów, Pirlo odżył najpierw w Milanie, a potem w Juve. Jeśli ktoś naprawdę kibicuje Milanowi i Pioliemu to wie, że najlepszym wyjściem będzie rozstanie.
1
kamilus
12 marca 2024, 13:35
Imo jest jeden scenariusz, w którym Pioli zostanie bez wygranej LE - brak innego sensownego kandydata, takiego przynajmniej na poziomie Motty. Padre jest jaki jest, ale moim zdaniem branie innych wynalazków w jego miejsce to jeszcze większe ryzyko niż zostanie ze Stefano.
0
Milanboy
Milanboy
12 marca 2024, 11:19
No ale kto za niego? Kto?
1
muamba_kabumba
12 marca 2024, 11:22
Pewnie ktoś kto lepiej ogarnia przygotowanie taktyczne i fizyczne zeposlu. Trzeba mieć jednak świadomość, że odbędzie się to kosztem aspektu psychologicznego bo tu Pioli jest jednak dobrym trenerem. Nawet jeżeli nasz mental boiskowy pozostawia wiele do życzenia w tym sezonie.
Edytowano dnia: 12 marca 2024, 11:28
1
Mirek99999999
12 marca 2024, 11:26
Podobne komentarze pisali kibice Romy, niektórzy wręcz płakali po Mourinho...
8
palonettoACM
12 marca 2024, 11:32
@muamba_kabumba

Niekoniecznie musi się to odbyć kosztem aspektu psychologicznego (no ale tutaj dużo zależy od tego, kto ewentualnym następcą miałby zostać).

Pioli ma łatkę dobrego wujka, co w pewnych okolicznościach sprawdza się wyśmienicie (i sprawdziło się w Milanie), ale odnoszę wrażenie (to jest tylko mój domysł, zero potwierdzenia), że nasi piłkarze mogą być przez Stefano zbyt zagłaskani.

Przychodzi cięższy moment na boisku, albo mierzymy się z Interem - i nas nie ma. Jak wychodzimy na prowadzenie, to też dużo nonszalancji i samozadowolenia się wkrada.

A może trzeba "szczypty zamordyzmu" - takiego pozytywnego, boiskowego, żeby to wszystko ruszyło do przodu bardziej w przyszłym sezonie? Tutaj odpowiedzią (a także moją wiarą i nadzieją) dla mnie jest zatrudnienie Antonio Conte. Może chłop ma trochę nierówno pod sufitem, ale drużyny charakterologicznie budował potężne. Jeżeli były niesnaski, to głównie na linii zarząd - Conte. Jednak, czy jest to kandydatura realna... może magia Zlatana zadziała. :)
3
Alessio_re6
Alessio_re6
12 marca 2024, 11:58
Thiago Motta. Obecnie chyba najlepszy możliwy i realny kandydat.
2
MilanHomer
MilanHomer
12 marca 2024, 12:04
Trenerów na jego poziomie cała masa, lepszych też znajdzie się sporo, tylko pytania:
Czy szukamy kogoś z nazwiskiem, który na "100%" da sukcesy?
Czy szukamy trenera, który jest/może być lepszy niż Pioli, ale jeszcze nie ma "nazwiska"?

Zapewne zarząd rozmawia z oboma typami ludzi.

Patrząc na historię Stefano, gdyby skreślić przygodę z Milanem, to nikt nie chciałby go na naszej ławce, bo takich CV jest ogrom.
0
Vol'jin
Vol'jin
12 marca 2024, 12:11
Gdzie tak płakali po Mourinho?

bo raczej nie wśród polskiej części kibiców Romy ;] Świecicki zrobił obraz świętego Mou i stąd to przekonanie? ;]
1
Corsa
12 marca 2024, 12:27
Obojętnie, ktokolwiek, byle tylko nikt z grupy: Mazzarri, Lopetegui, Donadoni, Gattuso.

Zespół potrzebuje nowego bodźca, trenera, który nie będzie kalkulował i da chłopakom pograć. Czasami nawet nie trzeba sięgać po kogoś z topu, co widzimy na przykładzie Marsylii czy Romy.

Od początku jestem sceptyczny wobec kandydatury Motty, ale w tej chwili to właśnie on wydaje się być najsensowniejszym rozwiązaniem.
0
Mirek99999999
12 marca 2024, 16:23
Vol'jin
Widziałem na Insta i Reddit sporo filmików i wpisów z kibicami Romy opłakującymi Mourinho. Nie wiem co Święcicki ci nagadał bo mecze na Eleven oglądam od święta, gdy angielskie transmisje mi tną...
0
Von Strauss
13 marca 2024, 14:23
Conte. Jedyny trener, który ma trofea w Serie A, prowadził dwie duże drużyny tu i dwie w PL, jest w stanie praktycznie bezboleśnie przebudować drużynę w sezon (obejmował Juve i Inter, przebudował i zajmował miejsce w topie w następnym sezonie), jego zespoły strzelają dużo i tracą mało, są uporządkowane z tyłu i wiedzą co maja grać do przodu.
0
patoo_07
patoo_07
12 marca 2024, 11:15
Tylko 3 powody. To i tak chłopa oszczędzili.
5
robert66
12 marca 2024, 11:02
Powód nr 4
Z Piolim już nic nie wygramy
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się