SS LAZIO – AC MILAN 2:2
Milan nadal bez zwycięstwa w Serie A...
W przededniu wyjazdu drużyny na letnie tournée po Stanach Zjednoczonych Milan ogłosił rozpoczęcie nowego partnerstwa z Kraft Analytics Group, wiodącej firmy zajmującej się analizą danych w świecie sportu i rozrywki. To wydarzenie skłoniło stację CNBC do zagłębienia się w temat popularności piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych, przeprowadzając wywiad z Gerrym Cardinale.
"Uważam, że działacze Major League Soccer wykonali fenomenalną robotę, ale przeszkadza mi fakt, że zawodnicy w ekosystemie USA nie są częścią globalnego ekosystemu. I dopóki nie nastąpi integracja z zawodnikami u szczytu kariery – niezbliżającymi się do piłkarskiej emerytury – przybywającymi do USA i będącymi częścią tego systemu, będzie to bardzo trudne. Technologia zapewnia teraz transmisje na żywo z Europy, a dzieci dorastają, oglądając tę jakość gry".
"Jednym z powodów, dla których jesteśmy zobowiązani do organizacji tych towarzyskich meczów w Stanach Zjednoczonych, jest ogromny popyt na europejską piłkę nożną. To dla nas naprawdę ważna okazja. Od dwóch lat jesteśmy właścicielami Milanu. Naszym celem jest przywrócenie klubu na światową arenę. Mamy 550 milionów fanów na całym świecie, z czego 50 milionów mieszka w Ameryce i chcemy się na nich skupić".
"Większość piłkarzy kieruje się w stronę Europy, w której nie ma pułapu wynagrodzeń, obowiązują inne zasady, istnieje rynek transferowy i spadki. To zupełnie inny ekosystem. W Europie ma miejsce swoisty 'wyścig zbrojeń', szczególnie jeśli chodzi o talent i zawodników".
"Dlatego widzimy, że fundusze inwestycyjne, firmy i różne instytucje inwestują w europejską piłkę nożną. Dotrze ona również do Stanów Zjednoczonych, ale wciąż jest wiele do zrobienia, aby przyciągnąć graczy w szczytowej formie w bardziej spójny sposób. Jak na ironię, w Milanie jednym z naszych najbardziej kultowych i popularnych piłkarzy, jest Christian Pulisic, często nazywany Kapitanem Ameryką, który wykonuje u nas fenomenalną robotę. Fakt, że Christian wyszedł z amerykańskiego systemu i jest w stanie grać na wysokim poziomie, na jakim gra się w Europie, a teraz w Milanie, jest dowodem na to, co robią Stany Zjednoczone. Ale są inne sposoby".
"Od 15 lat obserwują dane i ich analizę poza boiskiem, nie tylko na potrzeby systemu selekcji zawodników Moneyball. Sport to obecnie wielomiliardowa branża. Większość ludzi uważa, że wartości, które powstają w sporcie, dotyczą wyłącznie przychodów z mediów. Cóż, nowym obszarem będzie monetyzacja wydarzeń na żywo. Piętnaście lat temu, kiedy Jessica założyła Kraft Analytics Group, stworzyliśmy firmę właśnie po to, aby zarabiać na doświadczeniach fanów. Sześć lat później utworzyliśmy wraz z NFL spółkę 'On Location', aby robić to samo".
Mam nadzieje ze sie myle co do kwesti dojenia, a sprzedaz to tylko w rece saudyjczykow.
Czemu Milan ma płacić frycowe za naukę Cardinale, jak się zarządza klubem piłkarskim w Europie?
Niestety raczej nie ma co liczyć, żeby RedBird spakował manatki i sprzedał klub. Zamiast wygrywać i kreować nowe gwiazdy, to będziemy oglądać jakieś tik toki z Ibrą i patostreamerami zza oceanu.
Niech idzie inwestować w coś innego. Nawet niech w jedwabniki inwestuje albo w koprolity. Byle nie w Milan, który ma miliony kibiców, nie mogących patrzeć jak typ i jego fundusz się miotają. Amerykanie bawią się w trenerskie wynalazki, nie umieją w mercato i dobrze wychodzą im tylko głupie akcje marketingowe.
Na ten moment to nawet nie wiadomo, czy zatrudnienie Fonseki nie jest osłabieniem.
Dobra, nie chce już mi się gadać na temat tego "funduszu inwestycyjnego" bo niczego dobrego mi to nie da, a tym bardziej w pierwszy dzień po powrocie z urlopu.
Trochę słabo by było tak przeszacować. Już jeden był taki, co przeszacował Chiny o kilkaset mln euro.
Gerry ty sobie kup klub w USA i daj już temu Milanowi spokój. Prawda jest taka, że Elliott z Gazidisem na czele wyciągnęli ten klub z bagna i wszystko szło w świetnym kierunku dopóki klubu nie przejął RedBird, który zarządza klubem bardzo chaotycznie czego najlepszym przykładem jest obecne mercato.
O co tu chodzi? O sprzedaż hot dogów na meczach, czy np. mikropłatności, żeby zobaczyć powtórkę i sprawdzić czy był spalony?
Dobrze, że żadna szyszka z FIFA/UEFA nie czyta tego forum bo Twój pomysł już byłby testowany. Toż to żyła złota.
-Dzis przyjedzie do klubu ważny facet z wybrzeża.
-przyjedzie założyć nam kablówkę? :D
A potem:
-A jeśli Fonseca będzie chciał Fofanę z Monaco to mu go kupicie
-Nie stać nas na Fofanę.
-To pomalujecie Pobegę czarną farbą :D