SCUDETTO


Fonseca: "Nie oczekiwałem perfekcji, ale byliśmy zbyt pasywni"

18 sierpnia 2024, 00:10, Ginevra Aktualności
Fonseca:

PAULO FONSECA: "Nie oczekiwałem, że na tym etapie będziemy perfekcyjni, ale muszę powiedzieć, że w pierwszych 45 minutach byliśmy pasywni, brakowało intensywności. Potem mieliśmy więcej inicjatywy z przodu, tak by zdobyć bramki i nawet wygrać. Musimy dalej pracować, jest wiele do poprawy. Zmiennicy? Mamy tydzień czasu, aby poprawić formę fizyczną. Wszyscy nie mogli zagrać od początku, ale spisali się dobrze po wejściu. Teraz musimy pomóc im szybko wrócić do formy. Problemy w defensywie? Myślę, że to nie kwestia jednostek, ale kolektywu. Drużyna musi się poprawić w defensywie. Jest trochę zbyt pasywna, podczas gdy ja oczekuję większej agresywności w odbiorze piłki. Zostawialiśmy Torino czas i miejsce do spokojnej gry w początkowej fazie akcji. Leão? Dziś defensywnie był to inny zawodnik. Dobrze pracował w obronie. Taki gracz jak on musi zawsze być blisko bramki, musi być bardziej dynamiczny i aktywny".



44 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
MilanSince94Forever
MilanSince94Forever
18 sierpnia 2024, 16:31
Od kolejnego meczu bez kombinowania Pavlovic za Thiawa i niech się zgrywa z Tomorim bo zaraz Inter i żeby rzezi nie było. Theo na lewej i na prawej niech probuje Royala bo Calabria albo słaby albo co najwyżej przeciętny. Miał 2 mecze życia z Napoli gdzie przypilnował Kviche i to wszystko. W pomocy musi grać DP bo nasza obrona nie daje rady. Fofana najlepiej i obok niego Tijani a jak nie ma sił to Musah. Benek dalej bez formy a RLC nic nie daje ani w ataku ani w odbiorze. Jest bo jest. Dać jeszcze jedną szansę Chukwu z Parma ale jak po 45min piach jak z Torino to ja bym tam wrzucił Okafora. I mogą rotować z Leao. Na środek Morata i może kontrowersyjnie ale na ostatnie minuty ... Camarda. Jovic tylko jak będziemy gonić wynik i grać na aferę.
2
imperator5000
imperator5000
18 sierpnia 2024, 16:48
Zazdroszczę optymizmu w sprawie Emersona. Zostawiliśmy się na cały długi sezon z dziurą na prawej obronie, gdzie jeden kiep będzie zmieniał drugiego.
0
NuNoiser
NuNoiser
18 sierpnia 2024, 15:27
To co wczoraj zrobił Fonseca to kryminał . Eksperyment z Salamakersem, pomocą, Thiawem oraz wisienka. Jovič który od lat w podstawie nie daje NIC, wychodzi w pierwszej 11. Jest jeszcze szansa uratować transfery, David ma ostatni rok kontraktu. Abraham to nieporozumienie. Punkt niejeden jeszcze stracimy, niemniej nie po głupich decyzjach. Salamakers to nr 3 na prawe skrzydło, tylko i wyłącznie. Zatrudnianie takiego średniego trenera musiał mieć swoje konsekwencje. Czuję, że ten sezon będzie należał do Juve.
0
Pawlju92
Pawlju92
19 sierpnia 2024, 13:25
Nie rozumiem szczucia na Fonsece.
Snikers musiał zagrać bo:
a) Theo jeszcze nie dojechał do sezonu
b) Nie mamy zmiennika dla Theo, kto tam miał zagrać ? Kontuzjowany florenzi czy Emerson, który jest kilka dni w klubie ?

Snikers był najodpowiedniejszą opcją na ten mecz, zna Leao, wytrzymałości nie można mu odmówić, a jak chce u nas grać to musi brać co mu dzadzą.

Thiaw... mógł zagrać Gabbia, ale nie zagrał. Skoro mamy stawiać na młodych, to też rozumiem ten ruch, bo kto by nie chciał Thiawa z najlepszego okresu ?

Kto miał niby zagrać za Jovica ? Morata, który również jeszcze nie jest w formie na cały mecz? Czy młody perspektywiczny napastnik na lata ... a nie sory, to było wałkowane pół roku temu, teraz już nie ważne. Okafor na 9 mało kiedy gra.

Nasze podejście do trenera, nie może zaburzać obrazu naszej kady. Zagrał tym czym miał, i co na obecny czas było dostępne. Podejrzewam, że jeszcze 2 / 3 tygodnie i takiego składu wywróżonego z fusów od kawy już nie zobaczymy, chyba że nasza stara dobra przyjaciółka " plaga kontuzji" postanowi nas odwiedzić.
0
cbvirus
cbvirus
18 sierpnia 2024, 13:51
Styl Milanu wczoraj niczym się nie różnił od Milanu Piolego. Męczenie buły dośrodkowaniami, bo nie umiemy szybko rozklepać przeciwnika, mimo że mamy pod taką grę zawodników (Leao, Theo, Puli, Chukwu, Morata). Oby to się zmieniło, bo narazie jak kilka razy mieliśmy okres wymiany z pierwszej piłki, to kończył się on na dojściu do linii obronnej przeciwnika i trzeba było szukać przełamań.
0
Paolo03
Paolo03
18 sierpnia 2024, 13:50
Pierwszy mecz pokazał tyle co było widziane w zeszłym sezonie. Niby nowy trener a nasze budowanie akcji było podobne. "Laga w pole karne na niskiego Jovicia" albo "podanie do Leao a może coś ugra" albo "strzał z dystansu a może coś wpadnie lub się odbije"
Szkoda tylko że strzały z dystansu wczoraj byly w trybuny, Jovic jest mierny i nie potrafimy dokladnie wrzucić piłki na nos oraz Leao był ciągle kryty przez dwóch zawodników i również był nie skuteczny.
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
18 sierpnia 2024, 12:37
Podobnie jak Pioli Kruniciowi tak być może Fonseca Saelemaekersowi i będzie robił krzywdę rozważając go jako uniwersalna opcje wielopozycyjna. Nie czepiałbym się samego Alexisa bo chłop nie grał nigdy na LO więc ciężko żeby to inaczej wyglądało. Belg jest bardzo dobra opcja rezerwowa ale dla tercetu grającego za napastnikiem i zawsze warto takiego zawodnika w kadrze posiadać. Problem pojawia się, jak trener zaczyna filozofowac i upychać takiego zawodnika na "kontrowersyjnych" pozycjach. Generalnie coś jest w słowach Ancelottiego, że przy dobrze zbudowanej kadrze i wdrożeniu podstawowej taktyki trenerowi pozostaje chyba tylko mądrze zarządzać zespołem i jego motywacja. Jeżeli ze strony szkoleniowca zaczynają się pojawiać filozoficzne fikołki taktyczne to zaczyna robić się źle.

Ciekawe jaki pomysł Fonseca będzie miał na Theo bo próbowanie kombinowania z zawodnikami na LO mając takiego gracza jak Hernandez to dosłownie bawienie się zawleczka od granata. Oby to był pierwszy i ostatni mecz z taką kombinacja na LO.

Pozostałe problemy to miejmy nadzieję, że wynikają z jeszcze nie wdrożonej filozofii Fonseki a nie zwiastun ogromnych ciężarów. Teraz już niema tłumaczenia, że kadra jest słaba. Kadra jest na rywalizację o mistrza oraz na niezłe konkurowanie w europejskich pucharach.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 12:41
0
jasiom22
jasiom22
18 sierpnia 2024, 10:46
Aha czyli perfekcjonista, i cieszy się z defensywnej gry Leao… hmmm - no takie wypowiedzi po takim meczu z Jovicem na szpicy, i Saelemaekersem w obronie przez 70 min. Nie napawajà optymizmem. Nie trafione decyzje trenera Fonseci (nie Piolego) , Mecz uratowały indywidualnosci Morata i Reijnders (po dobrych ME, bez Piolego i Fonseci) Musah i Okafor (tu akurat ala za Piolego)
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 10:49
2
Trzesuaf
Trzesuaf
18 sierpnia 2024, 10:40
Trening trafiania jest potrzebny, ja tam, żadnej pasywności w ataku nie widziałem.
2
ósmy
ósmy
18 sierpnia 2024, 09:41
Swoją drogą ten Vanoli zapowiada się ciekawym trenerem. Być może praca pod Conte zbiera teraz plony.
I ten ich no name na środku pola - Coco. Zastanawiałem się, skąd go wytrzasnęli i co to w ogóle za gość. A czyścił tam nas, aż miło.
Jednak dopiero zmiana Bellanovy na Sazonova dała nam możliwości do strzelenia obu bramek, bo przy obu się nie popisał.
Więc tutaj minus dla trenera Vanoli.
0
AcMati92
Moderator AcMati92
18 sierpnia 2024, 09:38
Jakbym Piolego czytał
4
patoo_07
patoo_07
18 sierpnia 2024, 09:30
Dał dupy i tyle. Prognostyk bardzo zły, bo graliśmy identyczną kupę co w zeszłym sezonie. Nie było widać absolutnie nic z piłki, którą prezentowali w sparingach.
7
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 09:34
Dobra gra Milanu w sparingach była zasługą "wakacyjnej" formy przeciwników.
5
MagicMilan83
MagicMilan83
18 sierpnia 2024, 09:21
Nie bronie Jovica, ale do ch… kto gra gorne pilki do napastnika niezbyt wysokiego, zapomnieli ze tam nie ma juz Giroud. Jak chca tak dogrywac to milan musi kupic Weghorsta czy Djurica to wtedy jest sens ze taka wieza zdejmie ta pilke. Ogladajac Real z Atalanta to tam wiecej bylo gry po ziemi niz dosrodkowan. U nas na odwrot wszystko bez ładu i skladu na afere
4
OnlyMilan2003
OnlyMilan2003
18 sierpnia 2024, 10:20
Dokładnie jeszcze Torino w obronie ma chłopów ponad 180 i bramkarza 202cm a my ładujem dośrodkowania na siłę gdzie mamy gości w ataku typowo żeby pograć klepą
2
Jaca23
Jaca23
18 sierpnia 2024, 09:03
Wczoraj widziałem typowy Milan Piolego w poprzedniego sezonu. Bez pomysłu w ofensywie i mierny w obronie. Jednak trzeba trochę czasu, żeby Fonseca wprowadził, mam nadzieję, udanie swoje pomysły.

Theo czy Reijnders pewnie nie byli gotowi na 90 minut od początku, ale Alexis na LO to był typowy późny Pioli style.

Myślę, że grając całym pierwszym garniturem byśmy ten mecz wygrali.
2
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 09:24
Sęk w tym, że Milan nie zawsze będzie grał pierwszym garniturem i wychodzi, że wtedy zawsze będą tracić punkty? To jest właśnie to o czym pisało wiele osób. To mercato wcale nie jest jakieś niesamowite i każda strata zawodnika pierwszego składu będzie miała swoje skutki. Morata to wymiana 1 do 1 za Giroud i dla mnie nie jest to żaden upgrade względem Francuza. Jego zmiennikiem nadal będzie fatalny Jovic. Emerson jest jeszcze gorszy od Calabrii, a Pavlovic na dzień dzisiejszy jest wielką niewiadomą. Do tego dochodzi beznadziejny Snickers. Jedynie Fofana wydaje się takim prawdziwym wzmocnieniem, choć gra w mocniejszej lidze dopiero go zweryfikuje. Nie mówiąc już o Fonsece, który nie jest lepszym trenerem od Piolego. Najzabawniejsze, że zamiast pracować w ciszy i skupiać się na poprawie poziomu gry, to po sparingach zaczęli pompować balonik. Fonseca w dwóch wywiadach zaczął mówić o Scudetto, a Chukwueze totalnie odleciał i zapowiedział, że trójki Leao-Pulisic-Chukwueze nikt nie zatrzyma. Przyjechało średnie Torino i cała trójka po meczu dostała wspaniałą notę "5". Wisienką na torcie wypowiedź Moraty, że jeszcze 5 minut dłużej i na pewno by wygrali . Im powinni robić jakieś testy psychologiczne i na inteligencję przed podpisaniem kontraktów.
4
Gol
Gol
18 sierpnia 2024, 10:22
Nie powiedziałbym, że Milan wczoraj był bez pomysłu w ofensywie, patrząc na to ile sobie wykreowaliśmy sytuacji.
Niestety znowu defensywa i indywidualne błędy zawaliły spotkanie i pozwoliły wywalić 2 punkty do kosza trenerowi, bo to on odpowiada za to że taki garnitur na Torino wyszedł.
Nie wiem czy to kwestia zlekceważenia rywala, czy braku przygotowania motorycznego poszczególnych piłkarzy, ale aż tylu niepoważnych piłkarzy w defensywie to się po prostu nie mogło udać, no i się nie udało.

Nie powiedziałbym, że Alexis na LO to był typowy Pioli style.
Alexis za Piolego nigdy nie grał w defensywie bo ten zawodnik się do gry na tych pozycjach nie nadaje i nigdy u Stefano tak nisko nie grał, wydaje mi się, że jego wady w tej formacji są oczywiste i on je tylko potwierdził na tle średniego Torino, fakt, że Fonseca wystawił go na tej pozycji może świadczyć o tym, że za wszelką cenę chce go upchać do składu co jest złym prognostykiem.

W ofensywie jedyne co trener zawalił to zdecydowanie zbyt długi występ Jovicia, lub nawet niepotrzebne wystawienie Jovicia, trzeba było spróbować z Okaforem, bo Serb to jest zawodnik który co najwyżej może wejść z ławki i wtedy się sprawdza, jego występy od 1 minuty zaś są po prostu zawsze anonimowe i to też naprawdę nie trzeba jakoś dogłębnie analizować poprzedniego sezonu, żeby dojść do tego wniosku samemu.

Samu wczoraj słaby występ, ale został zmieniony i po jego zejściu się generalnie nic nie zmieniło tylko całkowicie ruch na tym prawym skrzydle zamarł bo wszystko dalej szło lewą stroną jak za starych dobrych czasów, aż do wejścia Musaha i Okafora którzy zaczęli wykorzystywać ilość miejsca po tej stronie boiska, bo wcześniej Alexis i Calabria mieli zawody kto gorzej dośrodkuje piłkę w pole karne na nikogo.

Trzymam kciuki, że większość "kombinacji" dała Fonsece do myślenia i już od kolejnego spotkania nie będzie popełniał takich oczywistych błędów.

ACKamil83 - Na końcu meczu Torino tak się broniło rozpaczliwie, że z dużo dozą prawdopodobieństwa, gdyby to spotkanie potrwało jeszcze 5 minut, to dostali by bramkę na 3:2 i nie wiem co takiego nietaktownego powiedział Morata, że go ganisz za te słowa.
Oczywiście, trzeba było wcześniej się wziąć do roboty i zacząć strzelać bramki, a nie marnować sytuacje za sytuacją i na koniec płakać, bo było całe 98 minut na to, ale niestety i takie spotkania się zdarzają.

Więc jak dla mnie gdyby bramka padła w 84, a nie 89 minucie meczu to bardzo prawdopodobne jest, że faktycznie Milan by ostatecznie to spotkanie wygrał.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 10:34
3
savicevic88
savicevic88
18 sierpnia 2024, 08:41
Spodziewał się autobusu, a Torino wyszło z otwartą przyłbicą xD

Pioli miał Rade, Fonseca ma Alexisa... Jak jakiś piłkarz obskakuje 3-4 pozycje to na żadnej nie jest dobry...

No i chyba jednak potrzebujemy trochę innych rozwiązań pod bramką przeciwnika bo Giroud już nie ma a dośrodkowania idą pełną parą xD
Abstrachując już od ich precyzji xD

Chętni na Thiawa? Sprzedać bez żalu.

A co do karnego na Moracie...
Guida czy Orsato w takiej sytuacji przeciwko nam nawet by do monitora nie podeszli tylko wskazali na wapno xD
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 08:47
3
MagicMilan83
MagicMilan83
18 sierpnia 2024, 09:06
Tez zauwazylem ze dosrodkowania od Leao/Saelemaekersa a w polu karnym niski Jovic, Puli czy Chukwueze, a z przeciwnej strony po dosrodkowaniach byl tylko Jovic…. Moze transfer takie Weghorsta bylby lepszy niz jakiegos kurdupla. Zamiast grac pilka po ziemi to oni grali caly czas gora.
0
Cactus
Cactus
18 sierpnia 2024, 08:34
No zdziwiło mnie to bardzo, że zespół od początku przygotowań i w meczach przed sezonowych pracował nad doskokiem, szybkim odbiorem i generalnie mocnym uprzykrzaniem życia przeciwnikowi, a tu wychodzimy w pierwszej kolejce i gramy jak za padre Piolego. Nie wiem czy to kwestia tego że nogi jeszcze ciężkie po okresie przygotowawczym czy gracze trochę się zablokowali mentalnie, ale nie było tutaj widać nic z pomysłów Fonseci. Zresztą patrząc na jego słowa na konferencji pomeczowej to on również zadowolony nie był. Dużo pracy przed zespołem w najbliższych tygodniach.
0
palonettoACM
palonettoACM
18 sierpnia 2024, 07:59
Pioli tez w pierwszym meczu zremisował 2:2, tylko tam były punkty stracone w doliczonym czasie, a tu jeden uratowany.
0
dominik91p
dominik91p
18 sierpnia 2024, 07:47
Nie mam zwyczaju źle pisać o naszej drużynie ale ewidentnie mental zwycięzcy miał tylko Morata i Pulisic. Reszta jakby jeszcze się nie wybudziła z długiego snu. Powolne czytelne zagrania. Torino było szybsze i grało mądrzej w piłkę. Myślę że jeślibyśmy faktycznie mieli te 5 minut dogrywki więcej to zakończylibyśmy to zwycięstwem. Na szczęście inter też się nie popisał. Pożyjemy zobaczymy. Pioli na początku też dawal ciała a potem mieliśmy powrót do LM i scudetto.Pozdrawiam wszystkich hejterow co już po pierwszym meczu przepowiedzieli przyszłość tej drużynie.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 07:49
2
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 07:55
Nie po pierwszym meczu, lecz już bezpośrednio po przyjściu Fonseki ;)
0
imperator5000
imperator5000
18 sierpnia 2024, 10:05
O wypraszam sobie. Ja uważałem Fonsekę za przebierańca jeszcze przed pierwszym meczem!
0
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 07:10
Beznadziejny trener.
0
Speed
Speed
18 sierpnia 2024, 09:14
Bo?
W USA było widać dobre pomysły Fonseki na grę. To była dopiero pierwsza kolejka i do tego wejście Rejindersa, Musaha i Moraty pokazało jakim składem graliśmy. Jest nowy trener i trzeba dać mu czas a takie hejterskie komentarze po pierwszym meczu są bez sensu
3
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 09:26
Po jakim pierwszym meczu? To jest ocena na podstawie ostatnich 5 lat jego kariery trenerskiej. Dlaczego we Włoszech wyżej od Milanu stawiany jest Juventus, który ma o wiele gorszą kadrę? Zapewne przez osobę trenera.
1
Speed
Speed
18 sierpnia 2024, 09:34
I te ostatnie 5 lat były jakieś tragiczne? Nie i poza przygodą z Romą były udane. Mialn jest jego pierwszym dużym klubem.
2
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 09:39
No na pewno nie były wyjątkowe, aby być optymistą. Taki przeciętny Mietek, któremu co jakiś czas coś wyjdzie.
0
Speed
Speed
18 sierpnia 2024, 09:49
Ja mu daje czas żeby mógł wdrożyć swoje pomysły. Wyzywanie i zabawa we wrożbite Macieja nic nie da;)
3
ACMichał83
ACMichał83
18 sierpnia 2024, 09:57
Zgadzam się, tylko o jakich pomysłach mowa? Jego drużyny niczym szczególnym się nie wyróżniały. No może poza tym, że w pojedynczych meczach potrafiły tracić od 3 do nawet 7 bramek :D
0
Speed
Speed
18 sierpnia 2024, 10:28
Widać, że chce grać intensywnie i szybko, pomysł jakiś jest a czy wyjdzie czy nie to dowiemy się po paru meczach, ja daje mu szanse, nie skreślam i tyle:)

Ps. Żeby nie było, nie uważam, że Fonseca jest jakimś topem trenerskim
1
Orzelek79
Orzelek79
18 sierpnia 2024, 06:09
Przy obu bramkach dla Toro miał spory udział pupilek Alexis.
Nowy trener stare granie, piąta kolejka to będzie pogrzeb.
5
Fullest Jester 2
Fullest Jester 2
18 sierpnia 2024, 03:23
Trener niech się przyzwyczai do pasywnej obrony bo słowami tego niestety nie zmieni. Mamy taki a nie inny skład personalny obrony, jednego może dwóch obrońców może da się przestawić na agresywną grę w kilku meczach w sezonie ale w dłuższej perspektywie to nie możliwe. Za dzisiejszy mecz trener ma ocenę 2. Odszedł Pioli a my wychodzimy na LO a potem jako prawo skrzydłowy z Alexisem w składzie. Zamiast iść do przodu to się cofnęliśmy ze dwa sezony do tyłu. Pierwszy lepszy kibic Milanu by mu powiedział, nie rób tego ale zanim się sam trener skapnie to będzie już za późno.
0
Qiub
Qiub
18 sierpnia 2024, 01:24
No ale jak to, przecież czytałem tutaj, że Jović to kawał grajka i z Moratą ogarną cały sezon.
1
MilanSince94Forever
MilanSince94Forever
18 sierpnia 2024, 08:30
Jovic jest przydatny ale tylko jako zmiennik i głównie jak trzeba gonić wynik i grać na aferę. Wówczas zamelinuje się w polu karnym i nogę dostawi. Nie biega szybko, słabo się zastawia, drybling przeciętny, presować za bardzo mu się nie chce więc nie nadaje się do pierwszego składu i gry pozycyjnej ! Fonseca musi to zrozumieć.
1
Nizial86
Nizial86
18 sierpnia 2024, 08:57
No chyba w bierki heh
0
karp_fso
karp_fso
18 sierpnia 2024, 12:02
Dokładnie, Jovic to typowy joker i tyle.
Aż dziwi mnie, że pierwszym zmiennikiem Moraty nie jest Okafor, który jest nawet dwa centymetry wyższy od Serba xD. O różnicy poziomu piłkarskiego nawet nie wspomnę.
1
Rocker
Rocker
18 sierpnia 2024, 00:56
Powtórzę się: po co utrzymywać dwóch Piolich, skoro można było tylko jednego?
3
Zoro_9
Zoro_9
18 sierpnia 2024, 21:54
A po co mieć jakiegokolwiek Piolego skoro można nie mieć żadnego?

Od początku mówiłem: Motta lub de Zerbi.
0
Palpatine
Palpatine
18 sierpnia 2024, 00:30
Co musi zrobić Jović, aby zarząd zrozumiał, że ten patentowany leń jest skończony? Co musi zrobić Alexis, aby trener zrozumiał, że wystawianie go na lewej obronie mija się z celem? Co musi zrobić Thiaw, aby zarząd zrozumiał, że Niemiec jest do odstrzału?

Tyle pytań, tak mało odpowiedzi.
Edytowano dnia: 18 sierpnia 2024, 00:37
6
FanACM
FanACM
18 sierpnia 2024, 02:16
Podobnie Loftus Cheek polecam przeanalizować co zrobił a czego nie zrobił w 30 minucie w środku pola. Powrót ala Bielik do obrony. Kolejny turysta. Nic do chłopa nie mam fajny chłopak fajna technika pisałem kiedyś, że jest kotem no ale biegać do tyłu mu się nie chce.
1
Fullest Jester 2
Fullest Jester 2
18 sierpnia 2024, 03:26
Jovic jak Jovic ale ciekawe jaki geniusz wpadł na pomysł aby go do nas sprowadzić
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się