SCUDETTO


Mercato nie wzmocniło defensywy. Czy strategia transferowa 20 mln € niszczy ambicje?

10 listopada 2024, 16:02, Redakcja Aktualności
Mercato nie wzmocniło defensywy. Czy strategia transferowa 20 mln € niszczy ambicje?

Gra defensywy po raz kolejny była trudna do oglądania, co w pewien sposób odzwierciedla złe wybory zarządu dokonane podczas letniego mercato. Potrzebny był nowy środkowy obrońca i klub z Mediolanu zdecydował się na pozyskanie Pavlovicia. Został sprowadzony kosztem 20 mln euro, ale jak dotąd występy, z kilkoma wzlotami i upadkami można ocenić negatywnie. Podczas sobotniego meczu z Cagliari Serb wydawał się bardzo niepewny (dla porównania jego kolega Malick Thiaw zaliczył nieco lepszy występ).

Emerson Royal, kolejny letni nabytek Rossonerich, zaprezentował kolejny słaby występ. Wiele dośrodkowań z jego strony boiska sprawiało, że obrona miała duże problemy. Brazylijczyk często nie był ustawiony na swojej pozycji. Również Theo Hernández zaliczył kiepskie spotkanie. Pozwolił, aby Gabriele Zappa wyglądał bardziej, jak Roberto Carlos niż obrońca ligowego średniaka Serie A...

To właśnie dzięki letniemu mercato Rossoneri mogliby uzyskać znacznie lepsze efekty i poprawić defensywę. Na przykład Napoli potrzebowało wzmocnienia obrony i wydało 35 mln euro za Buongiorno, jednego z najlepszych defensorów Serie A. Rok wcześniej Juventus wydał 40 mln euro za Bremera, również czołowego obrońcę Serie A. Milan natomiast pozyskał za 20 mln euro Pavlovicia, który z pewnością nie miałby szans stać się podstawowym zawodnikiem Juve, Napoli czy Interu. To robi całą różnicę. Z prostego obliczenia wynika, że dodając 15 mln euro, które zostało wydatkowane na transfer Emersona Royala, Rossoneri mogliby kupić Buongiorno. Milan musiał wzmocnić obronę, ale zamiast tego pozyskał dwóch piłkarzy, którzy nie wzmocnili drużyny, a wręcz ją pogorszyli...

Milan na rynku transferowym ma swój własny sposób działania, który nie może współgrać z ambicjami mistrzowskimi w Serie A. Jeżeli nie można wydać więcej niż 20 lub 25 mln euro na zawodnika, to znaczy, że nie można pozyskać topowego gracza. Dlatego nierealne jest myślenie o rywalizacji z takimi drużynami jak Juventus i Napoli, które podpisały kontrakty z najlepszymi defensorami (Bremer i Buongiorno). Juventus stracił w tym sezonie Serie A siedem bramek, a Napoli osiem (dla porównania Milan aż 14) – podsumowuje MilanReports.



61 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
MrCostacurta
MrCostacurta
11 listopada 2024, 11:58
Sprowadzanie problemu do złych wyborów w trakcie mercato to uderzanie nie tam gdzie trzeba. Sądzę że Pavlovica stać na solidne występy. Problem leży głębiej, w całej formacji defensywnej. Tu nie chodzi o nazwiska, a o to, że Fonseca prawdopodobnie nie ma pomysłu jak dobrze bronić w serie a. Chcieliśmy zmiany trenera, to trzeba było zatrudnić lepszego specjalistę, a nie Portugalczyka, który słynął raczej z gry ofensywnej, co wielokrotnie było tu podkreślane.
1
Rafalzki
Rafalzki
12 listopada 2024, 09:16
problem w tym, że gra ofensywna wcale nie wygląda lepiej a obrona niestety jeszcze gorzej niż za Stefano...
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
11 listopada 2024, 11:31
Juventus stracił siedem bramek z czego cztery z Interem mimo to udało im się tego spotkania nie przegrać. Ps.wydawalo mi się że Pavlović kosztował 18mln a Buongiorno 25mln... wydawało mi się ale i tak lepiej było kupić jednego pewnego obrońcę niż dwóch niepewnych, tym bardziej że mieliśmy Kalulu który mógł by grać na prawej stronie.
0
Starosta
Starosta
11 listopada 2024, 10:39
Pozyskać jako wzmocnienie defensywy Emersona i Pavlovicia a oddać Simicia i Kalulu. Faktycznie wzmocnili defensywę.
1
Frank286
Frank286
11 listopada 2024, 10:53
I stracili na tym zabiegu trochę €. Geniusze...
5
Vol'jin
10 listopada 2024, 23:59
Wataru Endo na 6 tak czy nie ?

31 lat, stracił miejsce w Liverpoolu po przyjściu Slota. Solidny miał zeszły sezon u Kloppa. Problem może być cena bo nawet 15 mln nie damy za 31 latka ;]
Edytowano dnia: 10 listopada 2024, 23:59
0
Jaca23
Jaca23
11 listopada 2024, 09:25
Pewnie, że tak. W końcu mielibyśmy pełnoprawną 6tkę. O jakość bym się nie martwił skoro u Kloppa dał radę i jest kapitanem w reprezentacji. Pensja rozsądna, a może by się udało jakieś wypożyczenie wyrwać.

Tego lata daliśmy 13 mln za 32-latka więc czemu nie? ;)
1
k__f__c
k__f__c
11 listopada 2024, 18:38
Wolałbym Jorginho
0
zbylon
zbylon
10 listopada 2024, 23:40
Pavlovica bym nie skreślał, widzę w nim spory potencjał, jednak na teraz nie mamy obrony i za to powinien ktoś polecieć. Generalnie wszyscy obrońcy jakich mamy, to są nieźli zawodnicy, ale nie mamy opoki. Każdy z nich poradziłby sobie świetnie obok charyzmatycznego, doświadczonego i ogarniającego obrońcy. Największy potencjał na kogos takiego, moim zdaniem ma Gabbia, ale to wiele czynników na to musi się złożyć. Wielkim błędem było odpuszczenie Hummelsa tego lata...

Dodatkowo uważam, ze reklamy na tej stronie powinny zostać zniszczone.
1
Andre
Andre
11 listopada 2024, 02:57
Z tego co czytałem ostatnio, to Hummels nie czuje się zbyt dobrze w Romie i chciałby jak najszybciej wrócić do Niemiec, więc nie wiem, czy u nas też nie byłoby z nim tak samo.
0
najsu
najsu
11 listopada 2024, 08:53
Z tym się zgodzić nie idzie. Mogła być ogarnięta obrona mając w swoim środku młodego Anglika i młodziutkiego Francuza. Tu nie o wiek obrońców się rozchodzi.
0
kusniak_22
kusniak_22
10 listopada 2024, 22:54
Po co sprowadzić konkretnego jednego zawodnika, jak można sprowadzić za 20 mln, tylko po to żeby się zapaliło zielono Excelu ? Zarząd nie ma pojęcia jak prowadzić ten klub i to jest efekt. 3 błedy, nie sprowadzenie konkretnego stopera, brak zmiennika dla Theo i zatrudnienie Fonseci.
1
Jaca23
Jaca23
10 listopada 2024, 22:52
Patrząc na kadrę Milanu latem. aż prosiło się o doświadczonego stopera w miejsce Kjaera i solidnego PO, który będzie zdecydowanie lepszy niż Calabria, nie dostaliśmy żadnego z wyżej wymienionych.

Jeszcze o ile z Pavlovicia może coś być, bo to młody obrońca z potencjałem to transfer Emersona to kompletne nieporozumienie. Od początku każdy kto choć trochę się futbolem interesuje wiedział, że to będzie flop jak w przypadku Origiego.

Tym bardziej śmieszą niektóre letnie wpisy typu: "po co nam Buongiorno, on potrafi TYLKO bronić, nie takiego stopera potrzebujemy".
11
Rocker
10 listopada 2024, 22:48
Trzy czwarte kibiców wiedziało już w trakcie mercato, że sprowadzenie tych dwóch placków to będzie katastrofa, a reszta była do tego ruchu zarządu nastawiona sceptycznie. Jak to jest, że ci, którzy zajmują się tym zawodowo i biorą za transfery niemałe pieniądze tego nie widzą?
5
ósmy
ósmy
10 listopada 2024, 22:42
A wystarczyło zostawić Simicia i Kalulu.
A za te 30 mln zakupić konkret zawodnika np. Ricci z Torino.
Z tyłu zapewne żadnej różnicy, ale pozyskalibyśmy to brakujące ogniwo, którego tak brakuje od momentu odpuszczenia Bennacera z formą.
Edytowano dnia: 10 listopada 2024, 22:44
8
wielki prostownik
wielki prostownik
10 listopada 2024, 22:15
Milan pali pieniędzmi w piecu. Inaczej trudno nazwać wydanie 40 milionów na Royala I Pavlovicia a oddanie za pół darmo Kalulu i Simicia. Przecież oni w niczym nie byli gorsi od kupionej dwójki.
14
mikj
mikj
10 listopada 2024, 21:25
O jakich ambicjach my rozmawiamy jak Milan zajmuje miejsce poza LM, traci 10 punktów do lidera a trener dalej jest na swoim stanowisku?
5
KRWISTY
KRWISTY
10 listopada 2024, 20:54
Wydaje mi się że na postawę obrońców wpływa też ciągła rotacja i żaden nie ma tej agresywności i ducha pewności, tylko grają jak elektryczne w dodatku podkulone psy byleby nie "spierdolic" akcji.
Dlatego dużo tam pomyłek i wszelkiej maści baboli kończąc na zenadzie czasami
Edytowano dnia: 10 listopada 2024, 20:55
0
Vol'jin
10 listopada 2024, 21:15
ciągła?

w lidze od 4 spotkań z rzędu gra para Thiaw-Pavlović (Udine,Napoli,Monza, Cagliari) Tomori gra ostatnio jedynie w LM. + Kontuzja Gabii

Docelowo chyba miała być para Gabbia-Tomori po derbach, ale Włoch po powołaniu do reprezentacji się posypał
Edytowano dnia: 10 listopada 2024, 21:15
0
KRWISTY
KRWISTY
10 listopada 2024, 21:45
Tak masz rację bardziej chodzi o całokształt raz gra Tomorim w LM innym razem Pavlović w lidze , Thiaw na to wychodzi że mus obecnie no ale takie czasy mamy.
I pomyśleć że jeszcze całkiem niedawno Gabbia nazywany przez wielu drewnopodobnym kołkiem i 4 wyborem dziś postrzegany jest jako ostoja w obronie i czekamy jak na zbawcę.

1
szyka
szyka
10 listopada 2024, 20:50
Najbardziej żałosne jest to, że wydano 40 baniek na pavlovica i emersona royala, którzy nie podnieśli poziomu, a można było za te pieniądze kupić buongiorno, zostawić kalulu z calabria na prawej i simica do rotacji zostawić....
16
Marcos Salinas
Marcos Salinas
10 listopada 2024, 20:04
Na dostęp do lepszej jakości większy wpływ mają pensje i prowizja w przypadku wolnego transferu niż sam limit gotówki. Marotta to świetnie uwidacznia co okienko.
1
Trefniś
Trefniś
10 listopada 2024, 19:28
Royal to dowód na to, że Moncada się nie zna na swojej pracy. Za wizję w tym klubie odpowiada totalny dyletant. Tragedii dopełnia to że Theo gra jakby za karę.
Środek obrony akurat w tym sezonie nie jest w aż tak tragicznej dyspozycji.
3
Cactus
Cactus
10 listopada 2024, 19:20
Niestety Milan trawiony jest przez minimalizm. Jest dużo czczego gadania, że celem zawsze jest walka o najwyższe cele, ale nie idą za tym czyny. Jeśli Milan ma być klubem który psim swędem wygra coś raz na 10 lat to obraliśmy właściwą ku temu drogę. Po odejściu Piolego był idealny moment, żeby zrobić krok do przodu. Trzeba było zatrudnić porządnego trenera i dać mu narzędzia do walki o tytuły. Zamiast tego kręcimy się w kółko z tą samą formułą i liczymy że jakimś cudem Fonseca który przy poprzedniej przygodzie w Serie A został zweryfikowany raczej negatywnie dokona takiego samego cudu jak Pioli.
Obawiam się że zamiast pójść drogą Interu i z zespołu który razem z nami kilka lat temu okupował miejsca 6-8, a przez mądre zarzadzanie stał się jednym z czołowych zespołów Europy, to my znów zmierzamy w przeciętniactwo które trawiło nas przez tak wiele lat.
4
Pavlović31
Pavlović31
10 listopada 2024, 20:16
Dokładnie. Trawi nas pasmo niezrozumiałych, głupich i nielogicznych decyzji. W momentach gdzie mogliśmy zrobić krok do przodu.
2
CandyAmigo
CandyAmigo
10 listopada 2024, 20:24
"Jeśli Milan ma być klubem który psim swędem wygra coś raz na 10 lat to obraliśmy właściwą ku temu drogę" - kolego, Milan obronił tytuł we Włoszech w latach 1907, 93 i 94, a w Europie w roku 1990. To są WSZYSTKIE obronione trofea przez 125 lat historii klubu Literalnie 95% wszystkich tytułów Milanu to jednorazowe wyskoki... To jest wręcz sedno Milanu od początku istnienia.
0
Cactus
Cactus
10 listopada 2024, 21:06
Tu nie chodzi o bronienie tytułu rok po roku jako wymóg bo to jest już domena klubów wybitnych. Chodzi mi o to, że nie może być tak, że zdobywamy mistrzostwo i później zamiast rozwoju i ustanowienia klubu jako regularnie walczący o trofea, to zwijamy żagle i bawimy się w nielogiczne półśrodki z nadzieją że układ gwiazd na niebie będzie znowu dla nas korzystny.
1
hyrus13
hyrus13
10 listopada 2024, 19:12
Nie stać nas na jednego solidnego zawodnika za 35mln, ale mamy 35mln na dwie miernoty. O ile Serb może jeszcze zacznie grać na wyższym poziomie, tak Royal już nie.
10
papus07
papus07
10 listopada 2024, 19:05
Odejście Kalulu to był przede wszystkim poważny błąd. Jak grał regularnie to był po prostu gość. I do tego uniwersalny. Widać zresztą co gra w Juve.
2
k__f__c
k__f__c
10 listopada 2024, 20:42
Poza tym teraz de facto Tomori nie ma zmiennika, bo reszta naszych obrońców do mobilnych i zwrotnych nie należy
0
lopezito84
lopezito84
10 listopada 2024, 18:39
Jedynym winnym jest Zlatan który mówi że to od niego zależy kto przyjdzie
2
edynson90
edynson90
10 listopada 2024, 18:33
Pavlovic jest jeszcze gorszy niz ten Brazol..
0
Fushnikov
Fushnikov
10 listopada 2024, 18:30
Ja bym poczekał na jakiegoś kozaka z Rio ave za 10 xD
7
muamba_kabumba
muamba_kabumba
10 listopada 2024, 18:18
Najlepsze jest to, że i tak wydano tyle ile kosztowałby Buongiorno xd Za ten transfer Emersona to ktoś powinien polecieć z miejsca.
8
cbvirus
cbvirus
10 listopada 2024, 18:07
Ta strategia jest upośledzona i to jest oczywiste. Wystarczyłoby ściągnąć 2 konkretnych graczy i mielibyśmy skład na lata. Teraz mamy dwa balasty na barkach i przewalone dziesiątki mln
8
Nizial86
Nizial86
10 listopada 2024, 18:30
I tak co mercato duzo gadki o konkurencyjnym skladzie a pozniej kupujemy ogórkowych których nikt niechce.
0
k__f__c
k__f__c
10 listopada 2024, 20:47
Tak tylko przypomnę że w ataku mamy Origiego, Jovica i (na szczęście wypożyczonego) Abrahama. Razem zarabiają tyle że starczyłoby na nową gwiazdę ligi.
1
Mirek99999999
Mirek99999999
10 listopada 2024, 18:04
Ca za bzdury, że transfery do 20 mln nas blokują. Za takie pieniądze można kupić ciekawego zawodnika na niemal każdą pozycję. Na przykład Juve ściągnęło obrońcę, który obskoczy prawą stronę i środek za marne 3mln za wypożyczenie, z klauzulą wykupu za 14mln. Nawet z bonusami transfer wyjdzie około 20mln, o ile po dobrym początku nie obniży lotów i go wykupią... Taką formułą transferu Juve zabezpieczyło się przed wywaleniem kupy siana na nieudany transfer. Tymczasem my kupiliśmy łamagę Emersona za 15mln, daliśmy mu podwyżkę tym samym upewniając się, że w razie niepowodzenia dołączy do Origiego na kanapie, bo nikt inny nie da mu takiej pensji.

Dwa całkowicie różne podejścia do transferów, ale mają wspólny mianownik - Milan jest frajerem w obu wypadkach...
10
Tanger
Tanger
10 listopada 2024, 18:02
Niektórzy ostrzegali przed transferem, że Pavlović to sama siła fizyczna, a gość ma problemy z ustawieniem, koordynacją i dynamiką. Niestety na ten moment wygląda to tak, jak mówili. No, ale ma dopiero 24 lata. Przy odpowiednim trenerze może się jeszcze rozwinąć.

Z kolei 99% ludzi wiedziało, że Emerson to będzie totalny flop. Gość od transferu do Tottenhamu stał się kompletną pomyłką i pośmiewiskiem. Milan ośmieszył się tym transferem i jeszcze wywalił w błoto 15 mln.

Tu problemem nie są kwoty transferowe. Można ściągać dobrych graczy za rozsądne pieniądze. Np. Geertruida kosztował Lipsk 20 mln.

Problemem jest fatalny skauting i nielogiczne decyzje transferowe. Zarząd biorąc Fonsekę powinien wiedzieć, jaką taktykę preferuje trener i jakimi transferami mogą mu pomóc. Tymczasem zrobili mu jedynie pod górkę. Jak Portugalczyk miał problem we wcześniejszej karierze z obrońcami, tak dalej ma. Zarząd transferami Pavlovicia i (M)Emersona mu nie pomógł. Defensywnego pomocnika, który wspierałby obronę też mu nie ściągnęli. Ofensywnego pomocnika też mu nie sprowadzili, a Portugalczyk gimnastykuje się wystawiając tam na zmianę Pulisica, napastnika lub Loftusa-Cheeka, który na każdą pozycję pasuje jak wół do karety.

Problemy Milanu w tym sezonie zaczęły się od źle przeprowadzonego mercato, co na starcie postawiło wybrańca zarządu w kłopotliwej pozycji.

Teraz mamy już prawie połowę listopada i nie ma odwrotu. Nie da się naprawić tego od tak. Nawet jak wezmą zimą trenera pod zawodników jakich ściągnęli, to będzie musiał pracować pod presją bez okresu przygotowawczego. Jak kupią Fonsece zawodników pod jego taktykę (czego osobiście się nie spodziewam), może zostawać jedynie walka o przetrwanie i wczołganie się do top 4. Trzeba podejmować następne ryzykowne decyzje. Korpo samo do tego doprowadziło.

I tak szczerze, to po tym w jaki paskudny sposób pozbyli się rok temu Maldiniego, jak "pomogli" Tonaliemu, jaką pychę prezentują w każdym wywiadzie, to w ogóle mi ich nie żal. Jedynie trochę szkoda mi Fonseki, bo gość wdepnął w niezłe gówno.

A pomyśleć, że mniej niż 2,5 roku temu Milan był na najlepszej drodze do powrotu do europejskiej czołówki...
9
hyrus13
hyrus13
10 listopada 2024, 19:22
To dziwne, że mamy problemy ze scoutingiem, przecież odpowiada za to wielki Moncada. Koleś przecież odkrył Mbappe.
0
NuNoiser
NuNoiser
10 listopada 2024, 18:01
Ja nie jestem mądry co do poniższych, bo nadal uważam, że Retegui i Kean sa średni. Tak samo sredni był Morata w Juve ze swoimi 10 bramkami per sezon. Tylko oa ma 32 lata, będzie tylko gorszy. Ich przykład to to, co sie wymaga od napastnika. Bramek. Kupienie niebramkostrzelnego 30 paro latka, jak mogło sie udać?
0
Misiak
Misiak
10 listopada 2024, 18:25
Mogło być gorzej np Zirkzee z 1 golem za 60 mln xD
5
AC Kamil
AC Kamil
10 listopada 2024, 17:47
Wywalić ponad 30 mln euro w błoto na tych dwóch ogórków ze zdjęcia mogli tylko imbecyle z zarządu Milanu. Druga sprawa to chore limity kwot wydawanych na transfery, Zlatan chwali się, że mogą wydawać więcej, ale nie chcą, sprawozdania finansowe drugi rok z rzędu pokazują, że mogli wydać więcej na transfery, a wszystko jest robione po najmniejszej linii oporu. Zamiast dołożyć po 15 mln euro do tych dwóch transferów i pozyskać zawodników którzy nie kompromitowali się w co drugim meczu to dla nich lepiej wydać mniej i finalnie stracić pieniądze. Do tego oszczędności na trenerze, wzięty z szerokiej europejskiej półki, ale oczywiście najtańszy. Im dłużej szkodniki z RedBirda będą w Milanie tym dłużej nic pozytywnego w Milanie się nie wydarzy.
1
stary_boss
stary_boss
10 listopada 2024, 17:21
Royal jest totalnym klopsem i wszystcy to mówili przed transferem niestety lepiej było zatrzymać te 15 baniek grać zawodnikami z pirmavery lub nawet Musah, dodatkowo Theo to nadaje się na ławkę wczoraj to praktycznie był widmem w defensywie zresztą nie piwrewazy raz
1
Daniel93
Daniel93
10 listopada 2024, 17:12
Wszyscy, dosłownie wszyscy(procz ludzi z Totkow):

Emerson jest słaby, nie jest wart nawet tych 15mln.

Tymczasem zarząd Milanu:

Kupujemy tego emersona, będzie naszym nowym Cafu,róbcie przelew na 15mln i podwojenie jego pensji.

Tragedia. Ciekawe jak uda nam się go pozbyć przed końcem kontraktu, chlop to totalna porażka.
6
LaMancha 98
LaMancha 98
10 listopada 2024, 17:10
Pieniądze nie grają, ważna jest organizacja całej defensywy i dobra komunikacja między pomocnikami a obrońcami.
Przypominam że Leao kosztował 25 milionów, Theo 20, Reijnders 20, Pulisic, Maignan podobnie i jeszcze kilku by się znalazło nie tylko u nas ale i w całej lidze.
Podobnie jest z dużymi transferami które się nie sprawdziły, 40 baniek za Andre Silvę, 35 za Caldare, 35 za De ketelare czy nawet 30 za Piątka xd.
Naszym problemem nie jest jakośc poszczególnych piłkarzy ale ich współpraca jako całość, przecież wczoraj straciliśmy takie same bramki i pytanie czy klasyfikujemy to jako błędy indywidualne Theo bo nie krył piłkarzy za nim czy za bramki odpowiedzialny jest ktoś inny kto nie podążył za swoim graczem i zostawiał Theo w sytuacji 2 na 1 w własnym polu karnym.
1
Diavo
Diavo
10 listopada 2024, 17:05
No tak ,mógł zostać Kalulu i kasę za Emersona dopłacić do choćby Buongiorno, Milan jednak nie umie w transfery..
7
Corsa
Moderator Corsa
10 listopada 2024, 16:54
Zgodzę się z przedmówcami, za 20 baniek można pozyskać fajnego grajka i oszlifować go.

Niestety ktoś wymyślił fatalnego Emersona i mamy to samo co z Calabrią, żaden upgrade, a kasa poszła w błoto.

Oczywiście potrzebny też jest ktoś, kto będzie trzymał całą obronę, typowy lider, a za takiego piłkarza trzeba niestety zapłacić około 40 mln.
1
Elrysiek22
Elrysiek22
10 listopada 2024, 18:17
Emerson tu Emerson tam a Pavlovic to co lepszy gagatek?
0
NuNoiser
NuNoiser
10 listopada 2024, 16:37
Buongiorno, Califiori, Romero i wielu innych było do wyjęcia. Wzieliśmy nonama. Teraz wfista wymaga, żeby atak wspierał obrone. Leao ma być wykastrowany z zadań ofensywnych i wracać do obrony? Pomysł godny trenera ukrainskich klubów. Plus potęga Morata na ataku. Mnie mało interesuje jego zaangażowanie i zacięcie. On strzelił 1 bramkę ! Dla porównania Retegui ma ich 10 a Kean 5 i to w samej lidze.Gdyby nie skrzydłowi, Milan byłby niżej niż Cagliari.
3
LaMancha 98
LaMancha 98
10 listopada 2024, 17:21
Gdyby ktoś ci powiedział w sierpniu że naszym napastnikiem ma być Moise Kean to ciekawe czy byś był z tego zadowolony. Retegui w tamtym sezonie grał co najwyżej solidnie i gdyby nie kontuzja Scamacci to Atalanta nigdy by go nie kupiła i gość dalej grałby w Genoi bo nie było nim jakiegoś wielkiego zainteresowania.
Przypominam że już kupiliśmy kiedyś gościa z Genoi który walnął prawie 20 goli w pół sezonu ale to nie znaczy że w innym zespole będzie tak samo a czysto piłkarsko Retegui jest moim zdaniem średni i u nas moim zdaniem by się nie sprawdził i to że teraz akurat jest w formie życia nie oznacza że za chwilę się nie zatnie i wtedy stanie się dla atalanty bezużyteczny bo umiejętnościami to do Lookmana i De ketelare nie ma podjazdu
3
Vol'jin
10 listopada 2024, 17:36
Każdy teraz mądry po fakcie z Reteguim (który w Genoi miał 7 goli i wyglądał co najwyżej jak Lapadula w formie) czy Kean kupcie traktor dla ojca. 0 goli w zeszłym sezonie, w poprzednich latach 6 i 5 w Serie A

na pewno ta dwójka entuzjastycznie byłaby tu witana, prędzej jak Abraham
3
Nevi
Nevi
10 listopada 2024, 16:35
W punkt! ale terotetycznie zawodnik z 20mln nie powininen byaz tak slaby, zle trafilismy...
0
Voltrex
Voltrex
10 listopada 2024, 16:34
Ceny, cenami, ale jeżeli w klubie jest specjalista który kupuje Royala za 15mln, gdzie każdy, ale to dosłownie każdy lekko obeznany w futbolu człowiek widzi, że gość był, jest i będzie pokraka to nie ma o czym dyskutować.

Strach pomyśleć kogo mogli by nasi znawcy sprowadzić w wyższych kwotach.

Za to z bardziej rozgarnietymi dzialaczami, przy inwestycji wyższej o 20mln moglibyśmy mieć w środku Boungiorno i na prawej Geertruide, a dostaliśmy pana stoperana Royala i Pavlovica, który nie poradził sobie w ligue 1, a przyzwoicie gra jedynie w 3 z tyłu w repce.
3
sebulba12
sebulba12
10 listopada 2024, 20:19
Równie słabe jest to że pozbyliśmy się Kalulu który nawet bez formy lepiej obsadzał nam prawą obronę, dodatkowo miał o niebo wyższy potencjał, a oddaliśmy go do bezpośredniego rywala...
0
imperator5000
imperator5000
10 listopada 2024, 16:27
Pavlovic to nie jest zły obrońca. Trochę nieokrzesany, ale pokazał, że jest dobry 1 vs 1, no i ma warunki fizyczne. Pod okiem normalnego trenera mógłby się wyrobić taktycznie. Problem był inny, Milan po Kjaerze nie ma lidera obrony i potrzebował gwarancji jakości na już, a nie rozwojowego zawodnika, dlatego też Serb tak dostaje po uszach.

Za 20 mln euro da się kupić dobrych piłkarzy, ale na pewno nie przepalając pieniądze na takie chodzące nieszczęście jak Emerson Royal. Facet ma braki nie do nadrobienia i ogólnie sprawia wrażenie, że raczej powinien spróbować szczęścia w innej dyscyplinie sportu.
0
Vol'jin
10 listopada 2024, 16:19
Kim kosztował 19 mln ;]

Problemem nie cena, a dobór zawodników bo za Emersona w tej kwocie za 15 mln można byłoby z tuzin lepszych prawych obrońców znaleźć

by the way, chodzi mi po głowie pewien stoper. Włoch lewonożny, odbudowuje formę po przygodzie z Nicei i Empoli ma prawo wykupu. Nazywa się Viti
Edytowano dnia: 10 listopada 2024, 16:21
3
Zoro_9
Zoro_9
10 listopada 2024, 17:05
A mi na PO chodzi po głowie to samo naziwsko co latem - Arnau Martinez.
0
Zuber
Zuber
10 listopada 2024, 17:45
Jak napisałem w lato, że za 15 mln można kupić lepszego obrońce to mnie tu zwyzywali. xD
1
Zuber
Zuber
10 listopada 2024, 16:09
Moneyball i to jeszcze źle prowadzony w przypadku obrony, gdzie teoretycznie obrońcy kosztują mniejsze pieniądze niż gracze środka pola czy napastnicy. Transfery do pomocy się jeszcze jakoś bronią, ale do defensywy tragedia. W ogóle śmieszna sytuacja, za Maldiniego praktycznie każdy transfer do tyłu się sprawdzał, teraz jest na odwrót, pomocnicy i napastnicy dają radę.
1
slavio
slavio
10 listopada 2024, 16:08
Reijnders pokazal ze taka kwota to nie problem o dobrego gracza Ale wazne w kogo sie inwestuje
7

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się