SCUDETTO


Obrona, która sięgnęła po scudetto rozpadła się w niecałe trzy lata

23 lutego 2025, 10:55, Redakcja Aktualności
Obrona, która sięgnęła po scudetto rozpadła się w niecałe trzy lata

Calabria, Kalulu, Tomori, Theo: między tymi, którzy odeszli, a tymi, którzy stracili optymalną formę, linia obrony, na której Milan zbudował ostatnie scudetto, już nie istnieje. I stało się to bardzo szybko – podsumowuje w artykule Marco Pasotto (LGdS).

Sprawa jest dość sensacyjna, ponieważ upłynął krótki okres czasu, a w praktyce dorobek techniczny został utracony. Co było okrętem flagowym zespołu? Bo warto pamiętać, że scudetto numer 19 przypadło Milanowi przede wszystkim dzięki defensywie. Inaczej mówiąc: w decydującym momencie, który pozwolił im sięgnąć po tytuł, Diavolo stracili zaledwie dwa gole w jedenastu meczach. A rozgrywki ligowe zakończyły się z najlepszą obroną (obok Napoli): 31 straconych goli, czyli średnio 0,8 na mecz. Linię obrony tworzyli Calabria, Kalulu, Tomori i Hernández. Nie sposób było sobie wyobrazić tak szybkiego rozpadu tej formacji. Kalulu i Tomori wydawali się parą środkowych obrońców, której przeznaczone było długie małżeństwo. Calabria grał z pewnością siebie godną mistrza i dumą chłopca wychowanego w Vismarze, a Theo, cóż... miał to "coś".

Dwóch z nich pożegnało się z zespołem. Kariera Calabrii w pewnym momencie zaczęła powoli, ale nieubłaganie podupadać. Dodatkowo obciążały go różne problemy fizyczne. Do tego stopnia, że był wygwizdywany przez San Siro, odsunięty na ławkę rezerwowych, zastąpiony nowymi nabytkami, wszedł na kurs kolizyjny z trenerem i został zdegradowany z funkcji kapitana do zwykłego szeregowego gracza. Aż w końcu okazało się, że nie będzie mu dane kontynuować kariery w klubie i zdecydował się na odejście do Bologny. Kalulu zamiast tego wybrał Juve. Gdyby to od niego zależało, nie odszedłby z Milanello, ale ubiegły sezon był wyjątkowo rozczarowujący. Francuz spędził większość czasu na leczeniu kontuzji i grał poniżej swoich standardów, gdy tylko miał okazję wyjść na boisko. Transfer, który również spotkał się z krytyką większości kibiców, zarówno dlatego, że Pierre zasilił bezpośredniego konkurenta w walce o Europę, jak i dlatego, że Francuz może grać również jako skrzydłowy i boczny obrońca. Trzecim z powodów jest fakt, że jego następca – Emerson Royal – rozgrywał mecze dalekie od zadowalających. Do tego stopnia, że w styczniu klub musiał dodatkowo zabezpieczyć się, pozyskując Walkera.

Z drugiej strony sezon Hernándeza jest największą zagadką Milanu 2024/2025. Najgorszym, odkąd Francuz pojawił się w czerwono-czarnych barwach, pod wieloma względami to wszystko jest niewytłumaczalne, a ostatni występ w meczu z Feyenoordem jest tego przykładem. Zawodnik, który był jednym z najlepszych lewych obrońców na świecie, już nie istnieje. Ewolucja jego kariery w barwach Rossoneri zabierze go z Mediolanu, prawdopodobnie już latem. Na koniec Tomori. Z całej czwórki jest tym, który w zasadzie oparł się najlepiej. Ale właśnie, mówimy o wytrzymałości, a nie o spokojnym murze, z jakim radził sobie z sytuacjami trzy lata temu. Anglik przeplata występy na wysokim poziomie z poważnymi wpadkami, a ponadto nie może znaleźć ciągłości gry nawet z Conceição. Dla przypomnienia – Anglik był również odsyłany do odejścia z klubu ostatniego lata i nawet podczas zimowego mercato.



47 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
artorn
artorn
24 lutego 2025, 12:26
Chyba zapomnieliście dodać jak wyglądała głębia naszej obrony. Byli tam Romagnolli czy Kjaer. Raczej tak to powinno wyglądać, 2 mocnych obrońców (Kjaer i Tomori) + 1 walczący z nimi (Kalulu) + czwarty pewny do gry z ławki (Romagnolli) + 1 na łatanie ewentualnej dziury (Gabbia). Jedynie był chyba problem na bokach obrony ze względu na zmęczonych 1 składu a Toure czy kontuzjowany Floressi nie dawali gwarancji.
0
ósmy
ósmy
23 lutego 2025, 18:29
Sprawdziłem z ciekawości, jak sobie radzi Fonseca w Lyonie.
Trzy kolejki - 1 porażka, dwa zwycięstwa.
W debiucie wyjazdowa przegrana z OM 2-3. Natomiast w kolejnych dówch kolejkach okazałe zwycięstwa - u siebie 4-0 ze Stade Reims, oraz wyjazdowe zwycięstwo 4-1 z Montpellier.
Widać, że ta Liga jest bardziej pod niego.
Dziś wieczorem okazała weryfikacja z PSG :)
3
jasiom22
jasiom22
23 lutego 2025, 18:17
“się”…. nie “się” tylko aktualny zarzad oddał Kalulu za bezcen, nie kupił następcy Kjaera, a było kilka okazji, a ostatnio jeszcze wypchnęli na siłę ostatniego włocha ze skladu, wychowanka i kapitana, również za bezcen, do tego błędne zmiany trenerów i rewolucje zamiast budować na tym co działało, za Piolego.

Rozmontowanie obrony wykonane jak mistrzowski sabotaz, z resztà pomoc defensywna to samo… nie ma juz nikogo bo oszczedzali na kontraktach + dodałbym brak zainteresowania odzyskania Tonalego, do tego. I tyle. Wszystko na własne zyczenie pod okiem Ibry i wbrew kibicom.

Z zespolu scudetto zostalo trzech, w porywach do pięciu piłkarzy.. 3 sezony. Aktualne porazki to nie wina skladu personaliow tylko zlego zarzadzania i brak zgrania. Ale znow zwala sie wine na pilkarzy.
Edytowano dnia: 23 lutego 2025, 18:19
1
banan1899
banan1899
23 lutego 2025, 17:32
Od sezonu 90/91 tylko 4 tytuły mistrzowskie zdobyli trenerzy obcokrajowcy. A kogo my zatrudniliśmy? Obcokrajowca!
Niech sobie w excelu narysują wykres do danych 30-4 i może coś zaskoczy w tych durnych łbach.
1
Jaca23
Jaca23
23 lutego 2025, 17:40
A kto powiedział, że za RedBird Milan ma grać o scudetto? Do zielonych tabelek wystarczy top4... ale nawet to może się zaraz posypać.
3
jasiom22
jasiom22
24 lutego 2025, 10:24
Bo to tak działa , jak celuszej w scudetto to jest top 4. Jak celuszej w top 4, to jest top 7/8. Ze wskazaniem na 6 w przypadku Milanu. W tym sezonie to byłby sukces. Za duzo punktow traca… zeby bylo cos wiecej niz 6 miejsce.
0
Jaca23
Jaca23
23 lutego 2025, 17:13
Nie obrona, a cały zespół. Z mistrzowskiego składu zostali jedynie: Mike (kontrakt do 2026), Theo (na wylocie, kontrakt do 2026), Tomori (próbowali go wypchnąć latem i zimą), Gabbia (marginalna pozycja w sezonie 21/22), Florenzi (nie byłem pewien czy w ogóle go liczyć) i Leao.

Mistrzowskiego Milanu już nie ma, odszedł razem z Maldinim.
11
daro12555
daro12555
24 lutego 2025, 10:26
Tomoriego to można wypchnać jedynie za ofertę koło 30mln lub próby wymiany za Tonaliego z naszą dopłata .
0
Rucz4j
Rucz4j
23 lutego 2025, 15:44
Napoli chyba nam pozazdrościło składnej akcji z wczoraj: https://x.com/ELEVENSPORTSPL/status/1893628861499265306
1
banan1899
banan1899
23 lutego 2025, 17:25
Uczą się od najlepszych.
0
House_vol.2
House_vol.2
23 lutego 2025, 15:39
Coś im ten moneyball nie idzie. To jest istna katastrofa, w tak krótkim czasie zepsuć drużynę która miała mistrza i podwaliny pod stabilizację. Po tylu latach banter ery wrocilismy tylko na 3 lata i znowu czekaja nas lata na dnie? Ja jako kibic Milanu nie zgadzam się na taki rozwój wydarzeń i nie pozwalam tym amatorom dalej prowadzić tego klubu. Maldini wróć!
4
boguc69
boguc69
23 lutego 2025, 17:27
było mistrzostwo i półfinał LM, ale było też 5 miejsce, które cudem dało LM przy zielonym stoliku... to było ostrzeżenie, które zostało zlekceważone
3
_Safin_
_Safin_
23 lutego 2025, 15:27
Rozpadła się cała drużyna. Można było się spodziewać gdzie zmierza ten projekt jak na starcie cheli zastąpić Kessiego Pobegą. Póżniej sypał się już lawinowo. Zespół rozdupcony i trzeba układać to na nowo. Czekamy na arabskiego wybawiciela
1
Victor Van Dort
Victor Van Dort
23 lutego 2025, 15:00
Do Cardinale idealnie pasuje: "miałeś chamie złoty róg, ostał ci się jeno dług"
4
mikj
mikj
23 lutego 2025, 14:33
Czekam na Maldiniego z nowym właścicielem, jak na Gandalfa pod Helmowym Jarem
19
Diavo
Diavo
23 lutego 2025, 16:08
Ciekawe czy gondor odpowie
2
CoCa
CoCa
23 lutego 2025, 14:30
U nas za tego majstra to nade wszystko odpowiadała pomoc.

Tonali, Bennacer, Kessie to była maszyna. Maignan to tez była pantera w tym sezonie.

Praktycznie dla każdego to był swego rodzaju szczyt i z perspektywy czasumoznapowiedzieć że mieliśmy niezłego farta, że tak to się ułożyło. Nie zmienia to jednak faktu że patrząc krytycznie to np. dzięki temu jak działa pomoc i ile robiła ddla obrony taki np. Theo mógł śmiało oddawaćsię swoim ofensywnym zapędom i gnać ile wlezie do przodu.

Benek - Niestet człowiek zjedzony przez kontuzje.

Tonali - Dobrze że udało nam się zarobić bo późniejsze smrody trochę namieszały.

Kessie - Dzik odleciał marzeniami od Mediolanu i co zrobić...

Maignan - Ostygł, to juz nie ten Mike z sezonu mistrzowskiego ale wciąż dobry gracz.
1
Manolas
Manolas
23 lutego 2025, 13:46
Przecież po odejściu Kessiego i zastąpienia go Loftusem Cheekiem to było pewne
0
Paolo03
Paolo03
23 lutego 2025, 13:43
To miala być obrona na laaaata bo przecież wtedy byli bardzo młodą linią obrony a scudetto zostało zdobyte.
3 lata później żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości a duża zasługa w tym (na minus) nowego zarządu.
2
stof91
stof91
24 lutego 2025, 10:08
Ale co poradzisz jak Kjaer na emeryturze, Tomori kopie się po czole od tamtego czasu, a Kalulu ostatni sezon spędził w szpitalu. Z nowych obrońców podoba mi się Pavlović, jest Walker, jest Jimenez, przydałby się ktoś doświadczony do Pavlovicia, ktoś za Emersona i pewnie ktoś za Theo jak odejdzie. Jest co zmieniać dalej.
0
Tanger
Tanger
23 lutego 2025, 13:22
https://www.meczyki.pl/newsy/pilka-nozna/szefowie-mu-maja-pretensje-do-fergusona-winia-go-za-kryzys-klubu/263424

Ineos w United i RedBird w Milanie to ten sam poziom odklejenia. Różnica jest taka, że tylko błazenada właścicieli Czerwonych Diabłów trafia też do niedzielnych kibiców. O źródłach patologii w Milanie wiemy tylko my.
3
Paolo03
Paolo03
23 lutego 2025, 13:46
Tak u nas jeszcze nie jest to na takim poziomie absurdu ale poczekajmy... ten sezon to przecież wina Stefana. On nam mecze przegrywa a jego duch ciągle jest e szatni dlatego Leao i Theo nie chcą biegać za piłką.
0
ósmy
ósmy
23 lutego 2025, 12:59
Nie wiem czy to obrona jest tej chwili naszym największym zmartwieniem, skoro na dziś potrafimy strzelić jedynie po jednej bramce takim tuzom jak Torino, Hellas, Cagliari czy osłabiony Feyenoord.
3
OnlyMilan2003
OnlyMilan2003
23 lutego 2025, 12:51
Nasz flipper Cardinale rozłożył ten klub pięknie, zamiast polepić to co było i dodać coś od siebie to ten rozmontował całą konstrukcję.
Wyceny piłkarzy poszybowały w dół i ciekawe za co teraz robić kolejną rewolucję ?
Oby sobie odpuścił ten klub przy braku awansu do LM.
2
Kuziu
Kuziu
23 lutego 2025, 12:33
Według mnie to rozpad tercetu Bennacer-Kessie-Tonali był największym problemem. Wydawało się wtedy, że to będzie najlepsza pomoc "na lata" w Serie A. Oni mieli umiejętności piłkarskie i odpowiednie zaangażowanie na boisku.
3
daro12555
daro12555
23 lutego 2025, 12:46
Wystarczyło by dodać Reijndersa i byśmy mieli 4 świetnych pomocników a tak to rozmontowali .
2
Paolo03
Paolo03
23 lutego 2025, 13:49
Wszystko fajnie ale Benek jak widać co 2 miesiące kontuzje miał, Kessie jeszcze nie podpisał kontraktu ale może po igrzyskach wróci a Tonali został wypchnięty w dobrym momencie (inaczej u nas miałby rok przerwy)
1
gringo100
gringo100
23 lutego 2025, 12:03
Ale byli też tonali kessie i benacer i wszyscy w świetnej formie i oni trzymali obronę.
3
Kuziu
Kuziu
23 lutego 2025, 12:33
Zgadzam się, sorry za duplikat powyżej, ale nie widziałem Twojego komentarza
0
hyrus13
hyrus13
23 lutego 2025, 11:57
To nie możliwe, musi być jakiś błąd. Jeszcze miesiąc temu czytałem, że Calabria był zawsze słaby i nigdy nie zasługiwał na grę w Milanie, no może jakaś głęboka rezerwa. Nie można o nim pisać, że tworzył jedną z najlepszych defensyw w lidze. Apeluje do redakcji: STOP FAKE NEWS!!1
1
Diavo
Diavo
23 lutego 2025, 11:48
Były takie podwaliny pod wielki Milan, wystarczyło kupić mądrze dwóch,trzech grajków, ale nie..
2
daro12555
daro12555
23 lutego 2025, 12:00
Woleli iść w ilość nie jakość wystarczyło by jedno bogate okienko i byśmy byli na poziomie Interu lub lepszym .
1
fristajlos
fristajlos
23 lutego 2025, 12:37
Wystarczyło wziąć trenera po Piolim a nie wuefistów :P
1
Paolo03
Paolo03
23 lutego 2025, 13:53
Dlaczego w futbolu na problemy wszyscy widzą nowiutkie transfery?
Jak widać dobór odpowiednich graczy nie jest takim prostym rozwiązaniem. Co okienko ktoś nowy przychodzi a klub jest coraz słabszy. Chyba nie tędy droga...
0
Rossu
Rossu
23 lutego 2025, 11:40
Wszystko jest do utylizacji.

Nic z tego już nie będzie, trzeba liczyć, że ten klub wykupi ktoś, kto zatrudni potem kompetentnych osób do zarządzania klubem i przywrócą na szczyt. Ale tak nigdy się nie stanie, więc po co się niepotrzebnie martwić.
6
Tanger
Tanger
23 lutego 2025, 11:40
Jeszcze pasowałoby napisać coś o Maignanie, który też przeżywa trudny okres. Dalej ma to coś, bo efektowne interwencje pokazuje praktycznie w każdym meczu, ale zdarzają mu się spadki koncentracji i proste błędy techniczne.

Kontrakty Maignana i Theo wygasają w 2026 roku, więc wiele wskazuje na to, że nie zostaną przedłużone i obaj zostaną sprzedani latem. I w taki smutny sposób żegnamy kolejnych bohaterów sezonu 2021/22.

Dobrze idzie z kolei witanie kolejnych parodystów. Musah, Chukwueze, Loftus-Cheek, Okafor, Terracciano, Pellegrino, Jović, Romero, Memerson, Morata, Felix, Abraham, Sottil. Lista wstydu klaunów z zarządu wydłuża się w zastraszającym tempie.
2
Piotrek1899
Piotrek1899
23 lutego 2025, 11:50
Z tym Sottilem, to bym uważał. Sądzę, że akurat z niego będzie pożytek.
5
daro12555
daro12555
23 lutego 2025, 12:06
Musah jeszcze jest młody i przydatny na rezerwe ale z resztą się zgadzam .
0
Tanger
Tanger
23 lutego 2025, 12:06
@Piotrek1899

Jak my będziemy liczyć na nowych Borinich to w co my mierzymy i komu kibicujemy? Zdobywcy Scudetto sprzed 3 lat czy jakiemuś beniaminkowi?

Sottil to przeciętniak i to już niemłody, a dołączył do Milanu tylko dlatego, że zarząd wypchnął Calabrię i szukał na prędce Włocha do poszerzenia ławki.
6
Piotrek1899
Piotrek1899
23 lutego 2025, 13:42
Nieważne kto w co wierzy. Trzeba realnie patrzeć na to, co się w tym klubie dzieje i kogo oni ściągają. Nie zapowiada się na rychły marsz po trofea. I moim zdaniem akurat Sottil był dobrym ruchem. Przeciętny do bólu, to jest Okafor, albo Chukwueze. Uważam, że Włoch jest dużo lepszy od tej dwójki.
0
Jaca23
Jaca23
23 lutego 2025, 17:31
A kim u nas może być rezerwowy w dużo słabszej kadrowo Violi? Ogólnie transfer oceniam na plus, bo Sottil nie blokuje miejsca przy rejestracji i może być użytecznym zmiennikiem. Tylko tyle i aż tyle.
0
Zoro_9
Zoro_9
23 lutego 2025, 11:24
Tu już nic nie pomoże. Trzeba budować zespół od nowa, nowy projekt. A zacząć od sprzątania góry w pionie dyrektorskim. Czyli cofnięcie się do początków Singera.
1
Umberto
Umberto
23 lutego 2025, 11:24
To nie obrona była dobra, tylko Kessie robił różnice
1
Zuber
Zuber
23 lutego 2025, 11:21
A Kessie dalej niezastąpiony i nie ma kto pomagać w tej defensywie, za to jest opcja wszyscy do ataku, a obrona sama sobie. Ważne, że Felix sobie może pobiegać na 10.
8
ósmy
ósmy
23 lutego 2025, 11:17
O ile mistrzowska obrona się rozpadła, o tyle linią pomocy zaliczyła kompletną anihilację.
5
Szczechu1899
Szczechu1899
23 lutego 2025, 11:16
Szybko się obudzili, ta defensywa rozpadła się już na początku sezonu 22/23, dzięki czemu Thiaw mógł zaliczyć wejście do zespołu.
1
daro12555
daro12555
23 lutego 2025, 11:08
Trzeba sprowadzić zmieńika dla Theo (ja chce żeby został ale pod nowym trenerem nie można zapomnieć jak się gra w piłkę tyczy się to całego zespoły nie tylko Theo).Najchętniej jakby Kalulu wrócił do nas i rywalizował z Jimenem o ile dogadamy się z Realem żeby jeszcze z nami został i ściągnięcie szybkiego mobilnego stopera jak Mosquera. Oczywiście ściągnięcie Pomocnika przed Obroną jak Ricici,Varlea i do tego zawdnika na poziomie który lata po całym boisku jak Tonali może oferta kasa plus Tomori w Newcastle brakuje stoperów.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się