SCUDETTO


MN: Rywalizacja o ławkę trenerską w Milanie ogranicza się do dwóch kandydatów

5 czerwca 2026, 14:53, Redakcja Aktualności
MN: Rywalizacja o ławkę trenerską w Milanie ogranicza się do dwóch kandydatów

Milan pozostaje nadal bez trenera. Jedenaście dni temu Gerry Cardinale, po długiej rozmowie ze Zlatanem Ibrahimoviciem i Massimo Calvellim, zdecydował się na całkowite czyszczenie w Casa Milan i Milanello. Z klubem musieli pożegnać się wszyscy, począwszy od trenera Massimiliano Allegriego, a następnie przez dyrektora generalnego Giorgio Furlaniego, dyrektora sportowego Igli Tare oraz szefa obszaru technicznego Geoffreya Moncady. Ten generalny reset nadal pozostaje jedynie planem, ponieważ do tej pory nie wskazano ani nie zatwierdzono żadnych następców. Jeśli chodzi o ławkę trenerską, wyścig sprowadza się do dwóch kandydatów: Olivera Glasnera i Mauricio Pochettino.

Serwis MilanNews w piątkowe popołudnie potwierdził, że w kwestii trenera Milanu trwa rywalizacja dwóch kandydatów. Z jednej strony jest Oliver Glasner, austriacki szkoleniowiec promowany w szczególności przez Ralfa Rangnicka, którego klub z Mediolanu – po sześciogodzinnym spotkaniu w ostatnich dniach – mógłby zatrudnić nawet bez udziału selekcjonera reprezentacji Austrii jako dyrektora technicznego. Z drugiej strony jest Mauricio Pochettino, z którym odbyły się ostatnio rozmowy i który mógłby objąć stanowisko dopiero po zakończeniu mundialu z reprezentacją Stanów Zjednoczonych. Decyzja, która już się opóźnia, powinna zapaść w następnym tygodniu.


#

52 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
nisza
nisza
6 czerwca 2026, 09:48
tu nie ma co trenowac, tu tzeba dzwonic
0
sharakmilanista
sharakmilanista
6 czerwca 2026, 09:26
żaden z nich nie gra wysokim pressingiem w stylu "Fabregasa" jak chciał Gerry więc po prostu świetnie ale jak już miałbym wybierać to tak jak niektórzy tu już się wypowiedzieli, Glasner jedynie w pakiecie z Rangnikiem
0
kusniak_22
kusniak_22
5 czerwca 2026, 23:50
Nie ma co liczyć na Bóg wie kogo. Żaden wielki trener do tego bagna nie przyjdzie.
0
JanekACM22
JanekACM22
5 czerwca 2026, 23:34
Sorry,ale to są średni trenerzy...
1
JACHU_ACM1899
JACHU_ACM1899
5 czerwca 2026, 22:40
Pocchettino wydawał się małym marzeniem gdy szukaliśmy trenera a ten odszedł z Chelsea
Ma już doświadczenie w dużych klubach i potrafi wprowadzać młodzież.
Glasner widać potrafi że średniaka wycisnąć maks czyli jakiś puchar sołtysa.
Dlatego patrząc na nasze sportowe ambicje na ławce będzie Austriak.
0
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 23:44
2,5 roku "doświadczenia", gonili go tak szybko, jak się tylko dało
0
Vol'jin
Vol'jin
6 czerwca 2026, 11:49
a Glasner młodzieży nie potrafi wrpowadzać?

imo bardziej on więcej piłkarzy wypromował niż Poch
0
Rocker
Rocker
5 czerwca 2026, 19:49
To nie jest żadna rywalizacja, tylko końskie zaloty w wykonaniu Milanu.
0
ACstach
ACstach
5 czerwca 2026, 18:53
Pochettino, niezłe KINO.
0
hyrus13
5 czerwca 2026, 18:37
Oczywiście, że wezmą Poczetino. Nowy symbol Milanu go ceni, błazen, uważający się na Boga też.
2
Conceição
Conceição
5 czerwca 2026, 18:28
Sacha Tavolieri: Cardinale podjął decyzję - Glasner będzie nowym trerem Milanu, tym samym unieważniająć plany Zlatana Ibrahimovica.

#FabricioKolano
Edytowano dnia: 5 czerwca 2026, 18:29
0
Jaca23
5 czerwca 2026, 18:26
Glasner jedynie w pakiecie z Rangnickiem. Jeśli solo to wolałbym Pochettino, który ma zdecydowanie lepsze CV.
6
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 19:54
to jakim cudem wylądował na posadzie w "emeryckim" USA? gdy Real, MU czy Juventus wymieniały trenerów w trakcie sezonu nikt na niego nawet nie spojrzał
3
Jaca23
5 czerwca 2026, 20:10
Może dobra kasa, bo chcieli trenera z dużym nazwiskiem skoro mają u siebie MŚ? Nie wiem dokładnie. Może być tysiąc zmiennych przy tym wyborze, ale Pochettino ma CV bezapelacyjnie lepsze niż Glasner, dodatkowo nie gra trójką z tyłu. Szczerze nie rozumiem fali hejtu na niego na tej stronie, zwłaszcza, że inni kandydaci tacy jak: Glasner, Xavi, Motta czy Italiano to zdecydowanie nie są topowi, pożądani trenerzy.

Pochettino to absolutnie nie jest dla mnie wymarzona opcja, ale jak mam do wyboru Argentyńczyka lub Glasnera bez Rangnicka, to wolę obecnego trenera kadry USA.
3
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 21:04
w Tottenhamie 5,5 roku - bez trofeum; potem ponad rok bez pracy, czyli doił z odprawy

PSG - 1,5 roku, przegrał jedno mistrzostwo, co we Francji jest sporym wyczynem; znów rok bez pracy (odprawa)

Chelsea - 1 rok, bez trofeum, pogoniony bez żalu...

po 2,5 miesiącach wziął kadrę USA, zapewne za niemały hajs - przegrany finał mistrzostw Concacaf, gdzie poważnym rywalem jest w zasadzie tylko Meksyk; w pierwszych 10 meczach miał 5zw i 5por

jeśli myślimy, że przyjdzie do nas za grosze to raczej źle myślimy... "duże nazwisko" = duża kasa, patrz maxikaz "gwarant top4"

a Xavi niby taki słaby, ale dał radę zrobić majstra kosztem Realu czy Atletico, pozostałe hiszpańskie zespoły też dużo mocniejsze niż francuskie... pochwatino jedno mistrzostwo Francji, gdzie praktycznie brak konkurencji
0
Jaca23
5 czerwca 2026, 22:02
To ja widzę to zupełnie inaczej:

Tottenham - wywindował ten zespół do czołówki PL, wicemistrzostwo, zrobił finał LM. Jestem zdziwiony, że ktoś w ogóle może kwestionować jego pracę w Totkach.

PSG - wziął w środku sezonu od Tuchela, który punktował w tamtym sezonie zdecydowanie słabiej od niego, zrobił półfinał LM, ale zgodzę się, że ogólnie nie podołał.

Chelsea - zobacz ilu trenerów już się tam wyłożyło. Żaden nie może na dłużej zagrzać tam miejsca. Mimo to lepsza średnia punktów od choćby: 2x Lamparda, Roseniora czy Pottera.

USA - moim zdaniem kasa.

Dodam jeszcze, że jak widać Pochettino miał doczynienia z naprawdę wielkimi klubami i skomplikowanymi strukturami czego nie można powiedzieć o Glasnerze, bo z całym szacunkiem, ale CP, Eintracht czy Wolfsburg to wciąż dużo mniejsze marki niż Milan, a oczekiwania i presja też są odpowiednio mniejsze.
3
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 23:14
ok, w jednym się zgadzamy - wielkie kluby i skomplikowana struktura, coś jak u nas. i w tych strukturach "wytrzymał" ledwie 2,5 roku, co nie wróży nam niczego dobrego. taka kariera trochę a'la Villas Boas, którego duże kluby szybko zweryfikowały, przemieliły i wypluły

w Tottkach faktycznie miał stabilizację przez kilka lat, ale u nas tylu nie dostanie
Edytowano dnia: 5 czerwca 2026, 23:15
0
Robinowski
Robinowski
5 czerwca 2026, 17:35
Strategia jest prosta, zaczekają aż skończą się opcje zagraniczne. Wtedy z czystym sumieniem zatrudnią Włocha.
2
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 19:58
ale Italiano emigruje do kebabów ;-)
0
nokoments
nokoments
5 czerwca 2026, 16:57
Największym atutem Pocchetino jest to, że jest trenerem reprezentacji USA, więc przeciętny Jankes fan soccera będzie go łatwiej kojarzył i klub lepiej się "sprzeda" na tamtym rynku xD
5
Dusiek
Dusiek
5 czerwca 2026, 18:12
Sprzeda, to niech lepiej się do Arabów. Albo jakiegoś pasjonata, jak Silvio.
3
savicevic88
5 czerwca 2026, 16:35
Pochettino to ten co zamieniał wodę w wino?
1
Robinowski
Robinowski
5 czerwca 2026, 17:31
..i kupę w potrawkę z królika.
1
nadgnity
6 czerwca 2026, 00:41
To był Marcelino.
1
ósmy
5 czerwca 2026, 16:27
Obawiam się, że kogokolwiek zatrudną, to ciężko będzie od razu myśleć o podium.
A ten sezon będzie przetarciem, przejściowymi rozgrywkami mającymi budować zespół pod sprzedaż.
Czy to będzie projekt Rangnicka, czy Pochettino, to żaden z nich nie gwarantuje pewności.
A w opłotkach czeka jeszcze Tudor i Motta.
Edytowano dnia: 5 czerwca 2026, 16:31
2
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 20:00
w tym sezonie walczyliśmy o top4, a ty chcesz walczyć od razu o PODIUM??? XD
0
Dohtor
5 czerwca 2026, 16:06
Czekajmy dłużej na pewno to wyjdzie na zdrowie ;)
0
Corsa
Moderator Corsa
5 czerwca 2026, 16:03
Pamiętam, że jak były ankiety z wyborem trenera, zatrudniony zostawał ten, który miał najmniej głosów - Pioli, Fonseca, Allegri, więc teraz wygląda na to, że witamy Pochettino.
2
Conceição
Conceição
5 czerwca 2026, 18:40
Majkel Skot: NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!
1
cbvirus
cbvirus
5 czerwca 2026, 15:58
Co to jest za cyrk na kółkach to ja nie mam pytań. Głównym kandydatem na dyrektora sportowego i w zasadzie gościa od wszystkiego jest typ, co będzie dostępny dopiero od lipca, czyli wtedy kiedy wszystko powinno być już dopięte a drużyna powoli powinna rozpoczynać przygotowawczy. Tymczasem my dopiero będziemy wtedy wybierać trenera i robić plan na mercato. Cyrk na kółkach ten Milan.
0
Pavlović31
Pavlović31
5 czerwca 2026, 16:09
Gdyby się dogadali po dżentelmeńsku i byli słowni to Rangnick już mógłby nakreślić jakiś plan który zarząd by realizował, zawsze jakaś część by była w realizacji.
5
elszyc22
elszyc22
5 czerwca 2026, 15:57
Kurde niech klepią Glasnera, który może zacząć już coś planować a nie czekać na Pochettino, który pewnie bedzie musiał odtajeć po mundialu.

0
Daniel93
Daniel93
5 czerwca 2026, 15:51
Pochettino dopiero po mundialu. Tu już powinno być zakończenie tego tematu bo my nie możemy czekać do końca mundialu. My potrzebujemy trenera już, który jasno nakreśli kogo chce pozyskać a kogo chce sprzedać.
1
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 20:02
przecież Rangnick też dopiero po mundialu, a ma być jeszcze ważniejszy niż trener

oczywiście pochwatino nawet nie chcę u nas oglądać
0
kasperczan
kasperczan
5 czerwca 2026, 15:48
Już wole Probierza
0
elszyc22
elszyc22
5 czerwca 2026, 15:55
Czesio Michniewicz też jest wolny.
0
daro12555
daro12555
5 czerwca 2026, 15:47
Od Glasnera bym wolałbym Jaissle.Z stajni Rangncika .Chcę znowu zobaczyć Milan w ustawieniu 4-3-3 lub -4-2-3-1
5
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
5 czerwca 2026, 17:29
a założyć się można że dalej 3-5-2 będzie katowane
1
Robinowski
Robinowski
5 czerwca 2026, 17:38
W przypadku Glasnera 3421 z Davide i Salemakersem na wahadlach. Co może pójść nie tak ?
0
k__f__c
k__f__c
5 czerwca 2026, 15:21
Marco Giampaolo
5
mmielczar123
5 czerwca 2026, 15:20
Mam nadzieję, że Planes + Pochettino to jedynie opcja awaryjna, a planem A wciąż pozostaje Rangnick ze swoją ekipą + Glanser/Jaissle. Będę mocno rozczarowany, jeśli ostatecznie Cardinale i spółka nie przystaną na wymagania Niemca. Jestem przekonany, że pójście drogą proponowaną przez Zlatana skończy się na ponownej kompromitacji, straconym sezonie i kolejnej rewolucji za rok. Już ten pomysł Furlaniego z D'Amico i włoskim trenerem miał więcej sensu.

No to teraz pozostaje czekać na decyzję Kardynała i pewnie za 3-4 dni będziemy wiedzieć, na czym stoimy. Sam Glasner jako trener nie wywołuje we mnie wielkiej ekscytacji i jeśli ma przyjść w pakiecie z DS proponowanym przez Zlatana albo kimś zupełnie nowym, to wracamy do punktu wyjścia. Tu potrzeba ludzi pchających wózek w tym samym kierunku, bez Ibry czy innego Furlaniego wchodzącego im w paradę.
1
nokoments
nokoments
5 czerwca 2026, 15:18
>Gerry Cardinale, po długiej rozmowie ze Zlatanem Ibrahimoviciem

Ale po co on z nim w ogóle jeszcze o czymkolwiek rozmawia po ostatnich dwóch sezonach xD

Powinien go zapakować do kontenera, wysłać do Ameryki i niech tam się zajmie "budową marki Milanu w Stanach" czyli niech biega po podcastach, telewizjach i eventach i robi to co lubi robić najbardziej, czyli pajacuje.

Swoją drogą w innych klubach też tak jest, że osoby z zarządu świecą ryjem w reklamach czy będą komentatorami na mistrzostwach? Czy tylko u nas taki cyrk?
4
Coda.Del.Diavolo
Coda.Del.Diavolo
5 czerwca 2026, 17:30
Ale zlatan nawet nie jest zatrudniony w Milanie a co dopiero do zarządu go chcesz dawać
1
nokoments
nokoments
5 czerwca 2026, 18:35
Nie jest, a o wszystkim decyduje, Zlatan Schroedingera xD
Fonsece i Conceicao krasnoludki zatrudniły rok temu.
Na KLUBOWYCH konferencjach prasowych w zeszłym sezonie też siedział brat Zlatana, a nie on.
Edytowano dnia: 5 czerwca 2026, 18:37
0
boguc69
boguc69
5 czerwca 2026, 19:58
już od dawna osoby związane z klubami pracują w tv jako "eksperci" w trakcie różnych wydarzeń

w Polsce już jest "level hard", bo ekspertami są nawet... czynni piłkarze XD
1
Ohakster'
Ohakster'
5 czerwca 2026, 15:16
Z tej dwójki to lepszą opcją jest Glasner.
0
kuna1993
5 czerwca 2026, 15:11
Będzie tylko gorzej. Dno i wodorosty
0
Szymson
Szymson
5 czerwca 2026, 15:04
Oboje mnie w ogóle nie przekonują, ale i tak Allegriego miałem dość
1
OldSchool
OldSchool
5 czerwca 2026, 15:28
Oboje :P
0
Szymson
Szymson
5 czerwca 2026, 15:42
@OldSchool

Racja, wielbłąd się wkradł :)

Choć, pół żartem pół serio, takie czasy, że nigdy nic nie wiadomo :)
1
OldSchool
OldSchool
5 czerwca 2026, 17:12
No coś w tym jest ;)
0
Vol'jin
Vol'jin
5 czerwca 2026, 14:55
Team Glasner
11

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się