yaro86 - Wymienianie dużej liczby podań i dłuższe utrzymywanie się przy piłce to nie jest Tiki-taka, no chyba że w Niemieckim wykonaniu, gdyż do oryginału z Hiszpanii to się nie umywa. Równie dobrze można by powiedzieć że połowa kontynentu imituje styl gry Barcelony gdyż utrzymuje się długo przy piłce. Według ciebie wymienianie szybkich podań na raz nie sprawi zawodnikom z Monachium żadnego problemu ? Otóż mylisz się, dlatego że tego nie można się nauczyć w 5 minut. Piłkarze Barcelony stylu tego uczą się 10 lat.
Guardiola zrobi w Bayernie to co będzie chciał i gwarantuje ci że nikt z zarządu nie zakaże mu pracy po swojemu, bo tak to chyba według ciebie wygląda..
To co może zarząd podszedł do niego i powiedział żeby stosował inne metody treningowe, może wogóle po co Bayernowi trener skoro ich zarząd wie najlepiej jak zespół powinien grać i trener nie ma nic do gadania ?
Dodatkowo wskaż mi jeden element gdzie ja porównuje Bayern i Chelsea ? Jedne maluteńki. Podałem przykład (zresztą ta odpowiedź nie była kierowana nawet do ciebie) uzdolnionego, młodego trenera który przez to że wpakował się do stylu do którego kompletnie się nie nadawał stracił renomę. Moim zdaniem przypadki Boasha i Guardioli mogą być bardzo podobne.
Gol.
Ribey nie jest trudym charakterem. To że od czasu do czasu pokaże pazur, to nic. W Bayernie jest dyscyplina, jeżeli ktoś coś odstawi, od razu jest wzywany do zarządu (nie do trenera) i musi się tłumaczyć. Poza tym, bardzo ważną postacią jest dyrektor sportowy (od tego roku Matthias Sammer), który również rozmawia z zawodnikami, ale o strukturze klubu nie będziemy rozmawiać, próbuję Ci tylko powiedzieć, że nie masz do końca racji i może tak to z boku wygląda, w rzeczywstości tak nie jest.
A co do stylu gry. Jeżeli każdy styl typu: duża liczba podań (ile średnio wymienia Bayern to sobie sprawdź), wysoki presing i wysoki procent posiadania piłki nazywasz zawsze tiki-taką, to chyba mamy inne pojęcie piłki nożnej. W tych cechach widzę podobieństwo Bayernu i Barcelony, a nie w wymianie kilku podań z pierwszej, choć to Bayern też umie :).
Co do jednej rzeczy muszę się z Tobą zgodzić. Guardiola nie zrobi z Bayernu Barcelony. Nikt mu na to pozwoli i on podpisując kontrakt był na pewno uświadomiony w tej kwestii.
I przy okazji. Nie porównuj proszę Bayernu do Chelsea czy do innego klubu. To jest klub bez bogatego sponsora z Rosji czy Arabii, który trzyma kasę i cały zarząd za klejnoty. Rządzi zarząd, trener jest pracownikiem, tak samo jak piłkarze. Więc decydujące zdanie ma zarząd, a nie trener, czy właściciel z kasą.
Pozdrawiam,
P.S. Jeżeli piszesz do mnie, to przynajmniej napisz mój nick poprawnie.
Gol
Kto ci powiedział, że Guardiola zna tylko jeden styl gry? Chyba oczywiste jest, że styl dobiera się do piłkarzy, Barca ma idealnych piłkarzy do tiki-taki, a Bayern do czegoś innego. Z Twojego postu zrozumiałem tyle: Guardiola na ławce trenerskiej = tiki-taka. A tak wcale nie jest.
Czy gra Bayernu jest podobna do Barcelony to bym nie powiedział, dla mnie to jednak inny styl. Ale jakie to ma znaczenie? Guardiola jeśli jest trenerem, a nie marionetką, to wcale nie musi stosować wszędzie tych samych metod i tego samego stylu. Co więcej, sam raczej obecnie nie robi żadnych założeń co do stylu gry czy taktyki, bo to można ocenić dopiero po jakiejś pracy z zawodnikami. Zawsze to inaczej wygląda od kuchni, niż z pozycji widza na meczu. Pozna ich charaktery, indywidualne predyspozycje i zapewne dopiero podejmie jakieś decyzje. Poza tym zapewne parę nowych twarzy się pojawi i dopiero to ocenimy. W każdym razie zakładanie, że Bayern stanie się kopią Barcelony uważam za dziwne, a przynajmniej przedwczesne.
Witam Was. Jestem kibicem Bayernu, ale te strone odwiedzam od dawna, z racji mojego sentymentu do Waszego klubu, mimo, ze Bayernowi i Milanowi nie do konca po drodze :). Zarejestrowalem sie na tej stronie tylko profilaktycznie, bo od czasu do czasu Bayern tu sie przewinie, a teraz jest goracym tematem.
Kolego Gol. Generalnie napisales jakies teorie zaslyszane gdzies od kogos, a o sensownych argumentach to mozna zapomniec. Widziales Bayern w ciagu kilku ostatnich lat? Bo po Twojej wypowiedzi twierdze, ze moze widziales mecz z Chelsea i tyle. Bayern gra pilke bardzo podobna do Barcelony. A kawalek o Robbenie? Nie bede komentowal, ale polecam obejrzec chociaz jeden mecz z jego udzialem. No i te trudne charaktery. Tez bez komentarza, bo szkoda slow.
Pozdrawiam :)
0
Barthezz99ostatnio aktywny: 3 lat temu, 2022-07-04
17 stycznia 2013, 01:08
przeciec normalne ze nie przyszedl do milanu to tak jakby mial trenewoac reprezentacje polski....
zenada..
młody dobrze grający napastnik
faktycznie Balotelli w tym sezonei jedna bramka, płaćmy za niego 25 mln euro i bądźmy frajerami w Europie ...
0
Milanista1996ostatnio aktywny: 4 lat temu, 2021-06-05
16 stycznia 2013, 23:13
Nie wiem po co nam zmiana trenera, Allegri to bardzo dobry trener tylko że zobaczcie jak było dużo gwiazd w Milanie to wygraliśmy z nim Serie A a jak gwiazd niema to z czego zrobi skład? Z Shaarawego De Jonga Emanuelsona Bojana Boatenga Abate i Mexesa?
Licze na to że Pazzini odejdzie a za niego przyjdzie Balotelli - młody dobrze grający napastnik którego potrzeba na gwałt do Milanu
Po pierwsze Bayern powinien błagać Heynckesa aby został jeszcze kilka sezonów (tak jak to było z Fergusonem choćby), a nie zatrudniać kompletnie nie nadającego się do stylu, filozofii i gry prezentowanej w Niemczech, szkoleniowca który osiągnął spory sukces w klubie którym miał raj na ziemi.
Nie deprecjonuję wszystkiego czego Guardiola osiągnął z Barceloną, ale niczego mu na Camp Nou nie mogło zabraknąć. Zawodnicy którzy znają się jak łyse konie, świetni dyrygenci, nowa wschodząca gwiazda, kultura i dyscyplina która panuje w szatni. Absolutny brak kłótni i nie porozumień w zespole. Wszakże wszystko to obrazuje obecny szkoleniowiec Tito Vilanova która dwa lata temu był postacią anonimową, a teraz co ? Pobija rekord liczy punktów w La Lidze.
Jak będzie wyglądał Bayern pod wodzą Guardioli? Osobiście nie wróżę Hiszpanowi zbyt wielkiej kariery u naszych zachodnich sąsiadów. Jupp Heynckes jest dla ?Bawarczyków? trenerem wprost idealnym. Potrafi trzymać dyscyplinę, nie da sobie wejść na głowę i ma głęboko w poważaniu to, że coś jakiejś gwieździe się nie podoba. Już teraz w Internecie krążą dobrze chyba wszystkim znane memy z Arjenem Robbenem w roli głównej. ?Guardiola w Bayernie? Dobra, zgadzam się na jedno podanie?. I tak to właśnie może wyglądać. Jeśli Pep na siłę będzie chciał wdrożyć w monachijskiej drużynie schematy gry z Barcelony, to odejdzie z Allianz Arena szybciej, niż Andre Villas-Boas z Chelsea. Bayern ma w swoich szeregach wielkich zawodników, ale nie o charakterystyce Iniesty, Xaviego czy Messiego. Czy ktoś wyobraża sobie, żeby Schweinsteiger, Robben i Ribery wymieniali na dwóch metrach kwadratowych dwadzieścia podań w pięć sekund? Dlatego ja nie wyobrażam sobie Guardioli na ławce trenerskiej wicemistrza Niemiec.
Dodatkowo Guradiola niestety doświadczenia z trudnymi charakterami i zarazem wielkimi indywidualnościami (jakich w Bayernie pełno) może zaliczyć na minus. (Ronaldinho, Deco, Eto'o, Ibrahimovic).
Kije samobije, czapka niewidka i inne fantastyczne cuda no i nareszcie samogrająca i/lub samowygrywająca drużyna która nie potrzebuje trenera i nawet jakby jakiś głuchoniemy garbaty ślepiec siedział na ławce to zespół wygrywałby wszystkie rozgrywki. Takie teorie chyba na tylko na tej stronie.
Równie niezrozumiałą rzeczą jest fakt że co niektórzy umniejszają zasług jednego z najbardziej utytułowanych trenerów ostatniej dekady - radzę tym wszystkim poszukać piątej klepki jak już śnieg stopnieje bo chyba nie wszystko bajgla u was pod czaszką.
0
Ibra1899ostatnio aktywny: Więcej niż rok temu, 2024-05-20
16 stycznia 2013, 21:49
WicioACM
Zebyś się nie zdziwił jak przez Guardiole Bayern się bedzie meczyl w lidze i LM :D
Spokojnie ludzie ;) Oprócz Milanu kibicowałem zawsze Bayernowi mimo nienawiści sympatyków polskiego BVB :P powiem tak: jeżeli Guardiola zostanie na 2 lata i Bayern po drodze wygra LM to będzie jego sukces i pewnie zostanie na dłużej, ale jeśli będzie jak jest, czyli mistrzostwo ale bez LM to władze Bayernu go zwolnią - oni mają ogromną władzę nad trenerem - wystarczy żeby Bayern nie wszedł do półfinału LM albo żeby przegrał z BVB mistrzostwo i Pep sie pożegna z Niemcami...Stary Heynckes był dobry i jest, ale za stary, poza tym nie potrafił osiągnąć magicznego finału LM i wygrać 2 razy a szkoda...Życzę Pepowi jak najlepiej w FCB
kurde to sobie wybrał .... kadra mloda, klub bogaty a skład bardzo dobry, jeden z najlepszy w Europie. Jak z takim dziadkiem potrafili dojśc do finału LM to z Pepem tez dadza rade. Znów nie będzie wiadomo czy Guardiola potrafi zrobić cos z klubem, który nie jest samograjem ...
Kacapa7
Bo widzisz, mało kto teraz patrzy na historię klubu, jego sukcesy no chyba że jest to Barcelona albo Real. Teraz piłkarze obecnie patrzą tylko i wyłącznie w portfel..
Co tam jakiś Guardiola.. Grzesiu Lech wraca do Stomilu! :)
0
colemanostatnio aktywny: Więcej niż 8 lat temu, 2017-02-11
16 stycznia 2013, 19:26
po co bayernowi guardiola? jak graja dobrze teraz. Jego przyjscie moze wszystko zepsuc bo na sile barcelony moze nie zrobic. Ale co mi tam wazne zeby Milan wygrywał:)
0
Kacapa7ostatnio aktywny: Więcej niż 6 lat temu, 2019-06-15
16 stycznia 2013, 19:17
Jeszcze tak wtrącę nie na temat.
Ostatnio dużo mówiło się o wzmocnieniach, jakie są realne, jakie nierealnie itp.
Często pojawiał się wśród nich np M'vila, ja rozumiem, że Milan nie stać na takiego piłkarza, ale jak czytam dzisiaj wiadomości i okazuje się, że Francuz jest bliski przejścia do QPR, a jego kolega Remy już to zrobił to mnie naprawdę krew zalewa... Rozumie, gdyby to był Tottenham ewentualnie jakiś Newcatle, ale QPR? Czerwona latarnia Premiership....
Łatwiej nie mógł wybrać . W Klubach Angielskich jak Chelsea itd miałby na plecach oddechy Romków i innych Mubaraków . Miesiąc nieudany i by wyleciał . A Bayern teraz bdb gra, i jest to jeden z bogatszych klubów na swiecie - prócz klubów szejkow . Przyszedlby do Milanu na dzień dzisiejszy to by sie okazało co to za pseudo trenerzyna - bo takim jest .
Trochę szkoda, bardzo chciałem go w City, bo tam brakuje właśnie dobrego trenera a Guardiola by to zapewnił i LM stanęłaby otworem.
Swoją drogą, właśnie dzisiaj myślałem o Guardioli i miałem przeczucie, że w najbliższych dniach będzie wiadomo jaki klub wybrał.
0
Kacapa7ostatnio aktywny: Więcej niż 6 lat temu, 2019-06-15
16 stycznia 2013, 18:10
A miałem taka cichą nadzieję, że jakimś cudem zostałby trenerem Milanu w sezonie.
Kierunek dość dziwny, hejterzy Guardiolii będą mieli dużo argumentów na to, że wcale nie jest on dobrym trenerem.
Bayern jak już Kryst wspomniał to samograje, bardzo podobna ekipa do Barcelony, która szkoli młode diamenty i stopniowo prowadza je do swojej szerokiej kadry.
Kto by nie został trenerem Bayernu to i tak to zawsze Bawarczycy są głównym faworytem do zwycięstwa w lidze (chyba w żadnej topowej lidze nie ma tak oczywistego faworyta jak właśnie w tej).
Pep wygra wszelkie Puchar Niemiec, Superpuchar Niemiec i Mistrzostwo Niemiec, a i tak nikt tego nie doceni.
Dla wszystkich najważniejsze będzie tylko to jak Bayern poradzi sobie w LM pod wodzą Guardiolii i pewnie tylko z tego będzie Hiszpan rozliczany wśród internautów.
Witam!
W temacie mam do napisanie tylko tyle, że jeżeli owy wpis na oficjalnej stronie nie okaże się jakimś hackerskim wygłupem, to mam nadzieję, że jest to ostatni na tej stronie news dotyczący Guardioli, zanim Milan ewentualnie nie trafi na Bawarczyków w jakichś rozgrywkach.
Pozdrawiam,
MN
To cieszy że chociaż nie wybrał City, zobaczymy ile będzie warty jego Bayern, chociaż to wielka ekipa i bez niego to nie udało im się wygrać mimo wszystko LM, chociaż z Interem i Chelsea grali w finale. Zobaczymy teraz pokaże ile jest warty jako trener, jeśli wygra z Bayernem tyle co z Barceloną powiem że to wspaniały trener jeśli nie to znaczy że to Barca była i jest dobra a nie Guardiola jako trener. POWODZENIA !
0
Ibra1899ostatnio aktywny: Więcej niż rok temu, 2024-05-20
16 stycznia 2013, 18:05
Dobrze ze nie Milanu :) Jestem zaskoczony ;p ze bayern..
Bayern gra teraz tak samo ładnie jak Barcelona jakiś czas temu. Tylko, że notują więcej wpadek. I to chyba będzie jedyna robota Pepa. Sprawić aby tych porażek było mniej.
Przecież Bayern to też samograj jak są zmotywowani bo tylko przez brak motywacji i zlekceważenie końcówki sezonu zawyżyło na zeszłorocznych wynikach...
Dużo tam korekt Guardiola raczej nie będzie musiał robić... Ciekawe co się z stanie z GomezemMandżukiciemPizzaro bo on inijak raczej nie będzie pasował do koncepcji Guardioli jeśli chodzi o szpicę
Zobaczymy co z tego wyjdzie :P Dopiero teraz okaże się jakim jest naprawdę trenerem ? W Barcelonie to i Sasal czy Michniewicz mógłby mieć sukcesy byle nie wchodził piłkarzom za bardzo w grę :P
co swiat mysli ze guardiola to bóg futbolu ?
Obecna barcelona vilanovy ma lepsze wyniki. A kolejna rzecz to to że bayern mu idealnie pasuje, bo to bardzo bogaty klub i w lecie na realizaje swojej wizji kadrowej dostanie na pewno 60-80 mln euro. No ale zobaczymy co to bedzie, bayern sam w sobie ma bardzo solidny sklad. A jakiś kozioł ofiarny na pewno sie znajdzie zaraz bo nie bedzie pasował pepowi ;]
Jestem bardzo ciekaw czy gość się w ogóle nadaje na trenera w innym klubie niż Barcelona. Lepiej się o tym przekonać, kiedy będzie trenował inny klub niż Milan, bo może się okazać, że szału nie robi. Poza tym, Bayern to jednak niespodziewany wybór. Czyżby Pep bał się pójść do Anglii? Tam jego umiejętności trenerskie na pewno zostałyby poddane brutalnej weryfikacji.
0
Kaziu92ostatnio aktywny: Więcej niż 11 miesięcy temu, 2024-06-04
16 stycznia 2013, 17:22
a niech idze wszędzie tylko nie do nas Milan ma być Milanem a nie 2 Farsą
To weźmy Heynckessa. Ciekawe czy to pomysł Sammera bo miał scysje z jeszcze obecnym trenerem Bayernu. Swoją droga parodia niby Maldini chwalił Bayern a tutaj jedną z głównych ról gra obecnie nie Effenberg, Basler, Scholl. Kahn a odwieczny rywal z Dortmundu czy Stuttgartu Mattias Sammer
0
Blady19921002ostatnio aktywny: Więcej niż 9 miesięcy temu, 2024-08-18