SCUDETTO


Milan walczy z rasizmem i organizuje spotkanie robocze otwarte dla wszystkich klubów

6 listopada 2019, 09:55, cinassek Aktualności
Milan walczy z rasizmem i organizuje spotkanie robocze otwarte dla wszystkich klubów

Jak podaje Il Corriere della Sera, na przyszły wtorek Milan zaplanował spotkanie robocze, które poświęcone zostanie kwestii rasizmu we włoskiej piłce. Będzie ono otwarte dla wszystkich chętnych klubów. Dyskusję o tym problemie spotęgowała niedzielna sytuacja na stadionie w Weronie, gdzie napastnik Brescii, Mario Balotelli, był bliski opuszczenia murawy z powodu rasistowskich obelg ze strony sympatyków Hellasa.



35 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
pazioni
Moderator pazioni
6 listopada 2019, 21:48
Yyyyyy...... to ja na piszę tak, Rasista Rasiste nie okradnie, Murzyn Murzyna Nie okradnie, Polak Polaka zawsze.....
0
ósmy
ósmy
6 listopada 2019, 18:22
0
piotr
piotr
6 listopada 2019, 15:30
do zarządzania się niech przyłożą bo serie b puka do naszych drzwi, kurła, a nie jakieś PRowe durnoty.
1
6 listopada 2019, 14:36
Jest rasizm. Czuję się dyskryminowany przez mudżinów
0
vorti
vorti
6 listopada 2019, 12:47
W dzisiejszych czasach najgorzej jest być białym mężczyzną hetero, bo zaraz zostaniesz okrzykniety nietolerancyjnym i inne bzdury. Tolerancja według środowisk lewicowych jest wtedy kiedy to człowiek toleruje ich chore zapędy i zachowania, a oni nie potrafią tolerować normalności.


Temat rasizmu pojawiał się, pojawia i będzie się pojawiać, bo to jest walka z wiatrakami czyt. upośledzonymi kibicami, którzy nie mają nic innego do zaoferowania niż wytykanie komuś innego koloru skóry. No nie rozumiem jak w piłce nożnej pojawia się jeszcze takie zjawisko.

Co do manipulacji, które tu padają z ust postępowych kibiców to wiecie o tym, że większość zbrodni czy jakichkolwiek wykroczeń w USA popełniają czarnoskórzy obywatele?

Jestem przeciwny rasizmowi i również świadom, że tego problemu nie rozwiążą żadne spotkania tylko surowe kary dla takich ludzi.
1
6 listopada 2019, 13:27
Fascynujący wywód, taki nie za spójny, nie bardzo logiczny i ani trochę mądry.

"Hurr durr białych i normalnych represjonują,... wymyślają rasizm...ale generalnie jestem przeciwko rasizmowi...ale wiecie że w USA więcej czarnych jest złych?"

Wytłumacz mi proszę, jak to jest że w Polsce większość przestępstw popełniają biali. Są "skażeni" czarnym genem czy co?
Albo inaczej - jak myślisz, czy większość przestępstw popełnianych przez czarnoskórych w USA to wynik tego że są czarni, czy może jest to kwestia ekonomiczna i wynik uwarunkowań historycznych(setki lat niewolnictwa, represji i brak równych szans)?

Tak naprawdę to pytania retoryczne. Nie trudź się z odpowiedzią, bo nie spodziewam się jakiejś na poziomie.
Zadałbym cięższe pytania, na przykład skąd biorą się w ogóle przestępcy i czym to jest spowodowane, ale myślę że to się mija z celem.

"oni nie potrafią tolerować normalności"
Nie ty decydujesz co jest "normalnością". Każdy człowiek ma swój zestaw poglądów, spektrum cech i zachowań.
Nie są to tylko dwie skrajności, jak ty to próbujesz postrzegać.
1
vorti
vorti
6 listopada 2019, 14:42
Dlatego nie zamierzam dyskutować z Tobą, bo nie potrafisz wywnioskować co chciałem napisać. Rasizm to problem i tyle. Żyjemy w cywilizowanym świecie i czy to czarny czy biały to każdy powinien umieć się zachować. Nie mam czasu na dłuższe wywody. Pozdrawiam
0
vorti
vorti
6 listopada 2019, 14:51
Ale przecież to co teraz napisałeś jest jak najbardziej prawdziwe. Wychodzi na to, że wcześniejszej myśli po prostu nie umiałeś dobrze sformułować.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
6 listopada 2019, 22:13
Miszcz z tym odsetkiem przęstępstw to sam palnąłeś głupotę bo doskonale wiesz jaki jest stosunek białych do afroamerykanów w USA i w Polsce, i jak to wygląda jeśli chodzi o przestępstwa. 15% społeczeństwa odpowiada za ponad 80 czy 90% przęstępstw i to jest też skutek kultury w jakiej się wychowują, owszem ma to związek z biedą itp ale są tacy, którzy jakoś na ludzi wyszli, więc to kwestia mentalności również a nie tego, że 200 lat temu było niewolnictwo. Biali też często padają ofiarą rasizmu, choćby RPA. Masz też przykład uchodźców, którzy zamiast wyjść z biedy idąc do pracy i się asymilować wolą siedzieć na zasiłkach. Dla mnie to takie same nieroby jak u nas, każdy równy.

Nie przepadam za polemiką, kto ma gorzej, biały czy czarny. Rasizm jest zły w każdym przypadku, człowieka powinno się oceniać po tym jakim jest człowiekiem i traktować z wzajemnością a nie patrzeć czy jest czarny/biały/katolik/muzułmanin/gej/hetero itp.
0
grzesiekpl88
grzesiekpl88
6 listopada 2019, 22:46
Ale ja nie negowałem tych statystyk z USA :) Zwróciłem tylko uwagę skąd się mogą brać takie różnice.

Po części na pewno masz rację, jednakże zwróć uwagę że istnieje coś takiego jak "krąg biedy" z którego nie da się tak łatwo uciec.
Jest wiele przypadków gdy w jednej grupie komuś się udało i później wiedzie życie zupełnie inne od pozostałych. Bez gangów, narkotyków i przestępstw.
Żyłem trochę w USA, pracowałem z ludźmi każdej rasy czy kultury.
Dla wielu Polaków to abstrakcja, bo u nas jest małe zróżnicowanie kulturowe.

Co do dyskusji o wykluczeniu innych ras niż czarna, to też nie lubię tych dyskusji. Każdy wie, że może to spotkać też białych, ale retoryka skrajnych środowisk robi swoje. Nienawidzę skrajnych oszołomów z obu stron. Życie i czynniki jakie na nie wpływają ma więcej niż dwa kolory.
1
blady77
blady77
7 listopada 2019, 13:10
grzesiekpl88 - jeszcze 60 lat temu w USA istniała segregacja rasowa. Czarnoskórzy obywatele mieli wydzielane miejsca w restauracjach czy środkach transportu. Szczyty poniżenia i pogardy. Jakie nastawienie do białego człowieka mogli wynieść z domów obecni "kolorowi przestępcy" w USA?
0
6 listopada 2019, 12:33
Niech się za grę lepiej wezmą nieudacznicy zamiast z wyimaginowanym rasizmem walczyć
1
Vol'jin
6 listopada 2019, 12:11
Oho Conte sie tak odpalil ze zlosci ze k8bice po nim jada xD
0
ALCANTARA
ALCANTARA
6 listopada 2019, 11:57
Niech się zajmą transferami, a nie pierdołami
5
spread
spread
6 listopada 2019, 12:25
Jak rasizm to dla Ciebie pierdoła, to współczuję
Edytowano dnia: 6 listopada 2019, 12:27
3
Meloon
Meloon
6 listopada 2019, 12:56
Pierdołą to jest piłka nożna, a rasizm to realny problem
2
Meloon
Meloon
6 listopada 2019, 13:11
Najbardziej tęgie umysły piłki nożnej mówią, że to "TYLKO piłka nożna" i są ważniejsze rzeczy na świecie.
Jednakże dla kibiców sprawa wygląda inaczej :)
1
ksieciunio
ksieciunio
6 listopada 2019, 11:30
Mam pytanie: jeśli tłum na stadionie np. w Marsylii złożony z Arabów wyzywa białego piłkarza to czy to jest zachowanie rasistowskie?
1
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
6 listopada 2019, 11:41
Nie... wg lewicowych definicji. Podpada to pewnie pod krytykę uprzywilejowanej pozycji białych... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2
ACMForever
ACMForever
6 listopada 2019, 11:50
Tak, jest.
2
zbychoski
zbychoski
6 listopada 2019, 12:31
na głupie pytania są głupie odpowiedzi...
chciałeś błysnąć, czy jak?
2
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
6 listopada 2019, 10:53
Milan walczy z rasizmem i wystawia na listę transferową wszystkich murzynów...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
dominord
6 listopada 2019, 12:03
Jednego to by się nawet przydało.
0
6 listopada 2019, 10:25
Po tym co odpieprza Hellas, jego władze i władze miasta - nie da się tego inaczej nazwać niż kompletną kompromitacją.
Ignorancja, robienie z ludzi idiotów (nagrania są dość jasne) oraz totalne zaprzeczenie.

To że ktoś udaje że nie ma problemu, zaprzecza i bagatelizuje, nie oznacza że nie jest rasistą. Już lepszy patologiczny rasistowski kibol, który się przynajmniej z tym nie kryje, niż tacy ignoranci na wysokich stanowiskach lub ci którzy pod płaszczykiem ładnych słów ukrywają rasistowskie poglądy.

Rasizm to problem kulturowy i edukacyjny. Ot tak się z tym nie da walczyć. Zbyt dużo stereotypów, manipulacji, populizmu i orania logiki czy nauki. Do tego upłynęło zbyt mało czasu od haniebnych wydarzeń dla zachodniego świata, więc ta walka będzie bardzo długa. Z biegiem czasu jednak na pewno uda się odwrócić ten trend. Jedyne co jest potrzebne(oprócz edukacji oczywiście), to wywieranie nacisku na takich imbecyli jak ci z Verony czy FIGC, którzy ignorują temat.
Skrajnych nacjonalistów należy zostawić tam gdzie ich miejsce, czyli na marginesie.

Cieszy mnie to co robi Milan. Przynajmniej w jakimś aspekcie ten klub jeszcze powoduje u mnie dumę.
Edytowano dnia: 6 listopada 2019, 10:26
10
LunaS
LunaS
6 listopada 2019, 10:13
Tej zarazy nie da się w prosty sposób wyplenić. Tych na stadionach trzeba prześladować, a młodzież zamiast religii niech uczy się tolerancji i innych umiejętności społecznych.
4
SzeregowyNWJ
SzeregowyNWJ
6 listopada 2019, 10:21
Co ma do tego religia? A nawet jeśli to zakładając że chodzi Ci o chrześcijaństwo to przecież ta religia uczy szacunku do drugiego człowieka bez względu na kolor skóry. Także nie wiem o co ci chodzi
7
Meloon
Meloon
6 listopada 2019, 10:22
"tych na stadionach trzeba prześladować" XD Co?
1
dziadek
6 listopada 2019, 10:22
I myśleć!
0
LunaS
LunaS
6 listopada 2019, 11:16
@SzeregowyNWJ - Chodzi mi o to że na lekcjach religii dzieci marnują czas (mam córkę 10 lat) zamiast 2x religia w tygodniu powinno być 2x (WOS) na którym dzieci powinni się uczyć tolerancji, empatii, współpracy w grupie i innych umiejętności społecznych. I najlepiej w praktyce a nie w teorii - na co takiemu małemu dziecku znajomość jakiś tam regułek czy modlitw itd ... niech lepiej jak chce być dobrym chrześcijaninem nauczy się np. w praktyce jak pomagać zwierzętom w schronisku, albo przez jakieś gry zespołowe uczą się empatii, współpracy. Jak dalej będzie uczony taki beton jak teraz to ja tej młodzieży się nie dziwię że nie potrafi się zachować. Świat się zmienia i nauka dzieci też powinna.
5
milan78
milan78
6 listopada 2019, 11:20
Poplątałeś wątki w swojej wypowiedzi tak,że wyszedł groch z kapustą
1
LunaS
LunaS
6 listopada 2019, 12:15
@Milan78 - Nic nie poplątałem - bo skąd że się bierze rasizm ? Czy widziałeś kiedyś rasistę, który ma duży poziom empatii ? Tych tępaków łysych co rzucają bananami na stadionach już niczego nie nauczysz - ich trzeba prześladować :) Ale małe dzieci, (czasami ich dzieci) powinny być uczone trochę inaczej. Taki mały człowiek powinien wiedzieć co to jest honor, współczucie, empatia, współpraca itd ... niech szkoły znajdą odpowiednie narzędzia które stosowane w praktyce naprawią tych młodych ludzi. Bo jak widzę jak to wszystko wygląda to nie wróżę temu pokoleniu zachowań wolnych od rasizmu, egoizmu i innych tego typu. Dlatego pisałem po co uczą się regułek na religii - niech w praktyce uczą się czegoś co jest wartością chrześcijańską ale w inny atrakcyjny dla dzieci sposób. I tu jest prawdziwa walka z rasizmem. Tyle że to trzeba zmienić dużo a nie beton lać co roku ..
2
Kacperrson
Kacperrson
6 listopada 2019, 15:22
" niech szkoły znajdą odpowiednie narzędzia które stosowane w praktyce naprawią tych młodych ludzi. "

To jest problem dzisiejszej młodzieży. Rodzice nie potrafią wychować własnych dzieci i próbują na siłę przerzucić ten obowiązek na szkoły. Szkoła ma edukować, a takie wartości jak honor czy empatia, o których wspomniałeś dzieci/młodzież powinny wynieść z domu.
1
LunaS
LunaS
6 listopada 2019, 15:46
@Kacpersson - po części masz rację - ale nie każdy z tych dzieciaków ma ku temu możliwości. A to nie wina dziecka że rodzice albo mają w d... albo orają od rana do nocy. Szkoła powinna systemowo do tego podejść.
0
Kacperrson
Kacperrson
6 listopada 2019, 20:02
Fakt.. z tym się zgodzę, że niestety nie każdy młody człowiek ma taką możliwość. Jednak nie wiem czy renowacja systemu edukacji pomogłaby w tej kwestii. Młodzi ludzie powinni przede wszystkim czerpać wzorce od rodziców/opiekunów/dorosłych. Szkoła w tej kwestii powinna ich tylko delikatnie pokierować na " właściwe tory ".
1
DolceMilan
DolceMilan
6 listopada 2019, 10:11
To jest problem, ale jednak wolałbym aby nasi prezesi byli liderami aktywności na polu czysto piłkarskim.
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się